Kierownik Z-du Surdopedagogiki i Badań w Obszarze Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepeł. Słuchową w jednostce Zakład Surdopedagogiki i Badań w Obszarze Edukacji i Rehabilitacji Osób z Niepełnosprawnością Słuchową
|
dr
Agnieszka Dłużniewska
Zaloguj się, aby zobaczyć więcej.
Podstawowe informacje o użytkowniku
Terminy konsultacji dla studentów
Rok akademicki 2024/2025
DYŻURY - SEMESTR ZIMOWY
_____________________
Dyżury dr A. Dłużniewskiej w dniach 17 i 18.12. 2024 zostały odwołane z powodu choroby.
_____________________
Cykl I
Środa 15.05-16.05 (Dyżur w formie stacjonarnej oraz poprzez aplikację MS Teams)
Czwartek 12.25-13.25
Cykl II
Wtorek 12.25-13.25
Środa 10.30-11.30 (Dyżur w formie stacjonarnej oraz poprzez aplikację MS Teams)
St. Niestacjonarne
----
Koordynowane przedmioty
2016Z - Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia niesłyszącego i słabosłyszącego SP-WOF
2016L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC
2016Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC
2017Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej (PP-P) SP-DST1
2017Z - Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia niesłyszącego i słabosłyszącego SP-WOF
2017Z - Zajęcia fakultatywne SP-FAK
2017L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1
2017L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a
2017Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1
2017Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1
2017Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a
2018L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1
2018L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a
2018L - Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia niesłyszącego i słabosłyszącego SP-WOF
2018Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1
2018Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1
2018Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a
2019Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej (PP-P) SP-DST1
2019L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1
2019L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a
2019Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1
2019Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1
2019Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a
2020L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC
2020Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC
2021Z - Podstawy terapii pedagogicznej PC-2S-PTP
2021L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC
2021L - Podstawy logopedii z fonetyką PC-2S-PLF
2021Zn - Diagnoza ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki (szkoła i poradnia) SP-DZE
2021Zn - Podstawy terapii pedagogicznej PC-2S-PTP
2021Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC
2021Ln - Podstawy logopedii z fonetyką PC-2S-PLF
2022Z - Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu (20 godz.) PC-5P-SUR2
2022L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC
2022Zn - Seminarium SP-SEM-TPE
2022Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC
2022Ln - Podstawy logopedii z fonetyką PC-2S-PLF
2023Z - Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu (20 godz.) PC-5P-SUR2
2024Z - Fonetyka i ortofonia PC-5S-FOO
2024Z - Podstawy logopedii PC-5S-PLO
Prowadzone przedmioty
2016 - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach - 3 tyg. (60 godz.) 10-5P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2016Z - Diagnoza i terapia dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju SP-DTD1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2016Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2016Z - Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z wadą słuchu 10-5S-MSS:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1)
2016Z - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 10-5S-MZK1:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2016Z - Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia niesłyszącego i słabosłyszącego SP-WOF:
Ćwiczenia (grupa 1)
2016L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2016L - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (szkoła i poradnia) 10-2S-MZK1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2016L - Psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania rozwoju małego dziecka 10-0S-PPU1:
Wykład (grupa 1)
2016n - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach - 3 tyg. (60 godz.) 10-5P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2016Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP:
Ćwiczenia (grupa 1)
2016Zn - Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z wadą słuchu 10-5S-MSS:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2016Zn - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 10-5S-MZK1:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2016Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2016Ln - Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z wadą słuchu 10-5S-MSS:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1)
2016Ln - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (szkoła i poradnia) 10-2S-MZK1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2017Z - Diagnoza i terapia dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju SP-DTD1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2017Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2017Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej (PP-P) SP-DST1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2017Z - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 10-5S-MZK2:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2017Z - Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia niesłyszącego i słabosłyszącego SP-WOF:
Ćwiczenia (grupa 1)
2017L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2017L - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (szkoła i poradnia) 10-2S-MZK1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2017L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2017Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2017Zn - Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z wadą słuchu 10-5S-MSS1:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2017Zn - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 10-5S-MZK2:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2), Ćwiczenia (grupa 3)
2017Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2017Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2), Ćwiczenia (grupa 3)
2018Z - Diagnoza i terapia dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju - 1 SP-DTDa:
Ćwiczenia (grupa 1)
2018Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2018L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2018L - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (szkoła i poradnia) 10-2S-MZK2:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2018L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a:
Ćwiczenia (grupa 1)
2018L - Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia niesłyszącego i słabosłyszącego SP-WOF:
Ćwiczenia (grupa 1)
2018Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2018Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2018Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2019Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej (PP-P) SP-DST1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2019L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2019L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a:
Ćwiczenia (grupa 1)
2019L - Predictors of Reading Comprehension of Students with Hearing Damage 00-0F-PCH:
Konwersatorium (grupa 1)
2019Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej 10-5S-DSP1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2019Zn - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a:
Ćwiczenia (grupa 1)
2019Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania 10-5S-DSC1:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2019Ln - Praktyka asystencko-pedagogiczna w placówkach edukacyjnych / w poradniach psychologiczno-pedagogicznych 10-5P-TPE1a:
Ćwiczenia (grupa 2)
2019Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach 10-5P-TPE2a:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2020Z - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej PC-2S-DSP:
Ćwiczenia (grupa 1)
2020Z - Predictors of Reading Comprehension of Students with Hearing Damage 00-0F-PCH:
Konwersatorium (grupa 1)
2020L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2020L - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (szkoła i poradnia) 10-2S-MZK2:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2020L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach (60 godz.) PC-2P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2020L - Predictors of Reading Comprehension of Students with Hearing Damage 00-0F-PCH:
Konwersatorium (grupa 1), Konwersatorium (grupa 2)
2020Zn - Diagnoza specyficznych trudności w praktyce poradni psychologiczno-pedagogicznej PC-2S-DSP:
Ćwiczenia (grupa 1)
2020Zn - Diagnoza ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania (szkoła i poradnia) SP-DUZ:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2020Zn - Praca z dzieckiem/uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi cz.1 (moduł z zakresu diagnostyki i dydaktyki specjalnej) SP-DID1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2020Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1)
2020Ln - Praca z dzieckiem/uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi cz.2 (moduł z zakresu diagnostyki i dydaktyki specjalnej) SP-DID2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2020Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach (60 godz.) PC-2P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2021Z - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach (60 godz.) PC-2P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2021L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2021L - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach (60 godz.) PC-2P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2021Zn - Diagnoza ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania (szkoła i poradnia) SP-DUZ:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2021Zn - Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych PC-2S-MZK:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2021Zn - Praca z dzieckiem/uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi cz.3 (moduł z zakresu diagnostyki i dydaktyki specjalnej) SP-DID3:
Ćwiczenia (grupa 1)
2021Zn - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach (60 godz.) PC-2P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2021Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1)
2021Ln - Praca z dzieckiem/uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi cz.1 (moduł z zakresu diagnostyki i dydaktyki specjalnej) SP-DID1:
Ćwiczenia (grupa 1)
2021Ln - Praca z dzieckiem/uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi cz.2 (moduł z zakresu diagnostyki i dydaktyki specjalnej) SP-DID2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2021Ln - Praca z tekstem jako kluczowy element procesu edukacji dzieci i młodzieży z zaburzeniami komunikacji językowej 00-FF-PTK:
Wykład (grupa 1)
2021Ln - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach (60 godz.) PC-2P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2022Z - Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu PC-5S-MSK:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2022Z - Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu (20 godz.) PC-5P-SUR2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2022L - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2022L - Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkole (80 godz.) PC-5P-KIE5:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2), Ćwiczenia (grupa 3)
2022L - Rehabilitacja małego dziecka z wadą słuchu PC-5S-RDS:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2022L - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z wadą słuchu PC-5S-WDS:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)
2022Zn - Praktyka asystencko-pedagogiczna (30-szkoła, 30-poradnia/szkoła) SP-P-PAP:
Ćwiczenia (grupa 1)
2022Zn - Praktyka pedagogiczna dyplomowa w poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub w szkołach (60 godz.) PC-2P-TPE2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2022Ln - Diagnoza i terapia ucznia z wadą słuchu z trudnościami w uczeniu się czytania i pisania PC-2S-DSC:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2), Wykład (grupa 1)
2022Ln - Praca z tekstem jako kluczowy element procesu edukacji dzieci i młodzieży z zaburzeniami komunikacji językowej 00-FF-PTK:
Wykład (grupa 1)
2023Z - Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu PC-5S-MSK:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2023Z - Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu (20 godz.) PC-5P-SUR2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2023L - Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkole (80 godz.) PC-5P-KIE5:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2023L - Rehabilitacja małego dziecka z wadą słuchu PC-5S-RDS:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2023Zn - Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu PC-5S-MSK:
Ćwiczenia (grupa 1)
2024Z - Metodyka zajęć stymulacyjno-kompensacyjnych z dzieckiem z wadą słuchu PC-5S-MSK:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2024Z - Praktyka asystencka w poradniach rehabilitacyjnych dla dzieci z wadą słuchu (20 godz.) PC-5P-SUR2:
Ćwiczenia (grupa 1)
2024Z - Seminarium dyplomowe magisterskie - 3 PC-5F-MR3:
Seminarium (grupa 9), Seminarium (grupa 24)
2024L - Praktyka asystencko-pedagogiczna w placówkach wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami słuchu (40 godz.) PC-5P-WWR5:
Ćwiczenia (grupa 1)
2024L - Praktyka asystencko-pedagogiczna w szkole (80 godz.) PC-5P-KIE5:
Ćwiczenia (grupa 1), Ćwiczenia (grupa 2)
2024L - Rehabilitacja małego dziecka z wadą słuchu PC-5S-RDS:
Ćwiczenia (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 1), Laboratorium/warsztaty (grupa 2)
2024L - Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z wadą słuchu PC-5S-WDS:
Ćwiczenia (grupa 1), Wykład (grupa 1)