Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0S-WRL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzonym słuchem |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC1_KS_W01 Opisuje anatomię i fizjologię narządu słuchu oraz wymienia etiologię powstawania zaburzeń mowy spowodowanych uszkodzeniem słuchu PC1_KS_W03 Posługuje się podstawową terminologią i dysponuje podstawową wiedzą z zakresu teorii surdologicznej PC1_KS_W05 Porównuje rozwój mowy i funkcji słuchowej dzieci słyszących i niesłyszących w wieku 0-7 r.ż. oraz opisuje funkcjonowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu zgodnie z pedagogiczną typologią uszkodzeń słuchu – K. Krakowiak. PC1_KS_W03 Wymienia i charakteryzuje metody kształcenia języka u dzieci z uszkodzonym słuchem PC1_KS_W06 Opisuje proces wychowania słuchowego i wymienia fazy treningu słuchowego Umiejętności PC1_KS_U03 Dokonuje właściwego wyboru procedury i narzędzi diagnostycznych w procesie diagnozy dziecka z uszkodzonym słuchem PC1_KS_U04 Konstruuje program terapii dziecka z uszkodzonym słuchem, tworzy scenariusze zajęć PC1_KS_U06 W planowaniu działań rehabilitacyjnych uwzględnia rolę rodziny dziecka z uszkodzonym słuchem Kompetencje społeczne PC1_KS_K02 Poszukuje optymalnych rozwiązań w procesie diagnozy i rehabilitacji dziecka z uszkodzonym słuchem |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.