Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się

Pomoc

W razie problemów technicznych prosimy o kontakt z administratorem:

Informujemy, że system USOS oraz aplikacje stowarzyszone: USOSweb, UL i inne wspomagają jedynie proces obsługi studiów. System nie wystawia ocen, nie rozlicza studentów z wymagań, nie aktualizuje danych.

Zanim skontaktujesz się z nami sprawdź kto odpowiada za aktualizację danych w USOS:

  • Dziekanat jest podstawowym działem zajmującym się obsługą studiów, więc jeśli:
    • lista Twoich zajęć nie jest aktualna
    • nie jesteś rozliczony z wymagań etapowych
    • masz problem z ELS
    • nie masz naliczonych należności za usługi edukacyjne
    • Twoje dane (nazwisko, adres) nie są aktualne
    należy skontaktować się z właściwym dla trybu i kierunku studiów dziekanatem

  • Biuro ds. Organizacji Planowania i Kształcenia odpowiada za opracowywanie planu organizacji roku akademickiego, więc pomoże Ci jeśli:
    • masz uwagi do swojego planu zajęć
    • Twoje zajęcia pokrywają się
    • informacja o prowadzących zajęcia nie jest aktualna

  • Biuro ds. Immatrykulacji i Spraw Studenckich pomoże Ci jeśli:
    • chcesz uzyskać informacje o pomocy materialnej
    • masz wątpliwości w sprawie akademików
    • chcesz odebrać dyplom ukończenia studiów

  • Biuro ds. Zatrudnienia odpowiada za sprawy kadrowe, więc jeśli jesteś pracownikiem i:
    • Twoje dane osobowe są nieaktualne
    • zaszły zmiany w Twoim zatrudnieniu
    skontaktuj się z Biurem ds. Zatrudnienia

Poniżej znajdziesz listę najczęściej spotkanych problemów wraz z możliwymi rozwiązaniami:

  • Nie mogę zalogować się do systemu. Logowanie do aplikacji webowych odbywa się poprzez Centralny System Uwierzytelniania(CAS). Konta w CAS tworzone są:
    • każdemu nowemu studentowi w momencie immatrykulacji (loginem jest nr PESEL, hasło kopiowane jest z IRK).
    • każdemu nowemu pracownikowi w momencie podpisywania umowy (loginem jest nr PESEL, hasło generuje pracownik APS).
    Konta w CAS nie są nigdy usuwane. Jeśli miałeś w przeszłości konto w CAS i zostałeś przyjęty na nowy kierunek studiów lub podpisałeś nową umowę jako pracownik, to Twoje konto nie zostanie zmienione, w szczególności nie zmieni się hasło.
    Próba logowania kończy się komunikatem: Dostarczone dane uwierzytelniania nie mogą zostać uznane za poprawne. w dwóch przypadkach:
    • konto w CAS nie istnieje, w takiej sytuacji:
      • sprawdz, czy poprawnie wpisałeś identyfikator, zwykle jest to numer PESEL
      • jeśli pierwszy raz rozpoczynasz studia w APS i dopiero złożyłeś dokumenty w komisji rekrutacyjnej to prawdopodobnie nie trafiły one jeszcze do Biura ds. Immatrykulacji i Spraw Studenckich i nie zostałeś zaimmatrykulowany, w takim przypadku odczekaj kilka dni i spróbuj zalogować się ponownie
    • podajesz błędne hasło, w takiej sytuacji skorzystaj z opcji odzyskiwania hasła lub zgłoś się do nas osobiście. Pamiętaj, że przez telefon nikt nie pomoże Ci w tej sprawie

  • Nie mogę odzyskać hasła. Aby skorzystać z opcji odzyskiwania hasła należy posiadać dostęp do "służbowej" skrzynki pocztowej, w domienie uczelni: "@aps.edu.pl" lub do skrzynki podanej w IRK. Jeśli zapomniałeś hasła do skrzynki pocztowej w domenie uczelni i nie jesteś w stanie sam go odzyskać, to:
    • w dniach poniedziałek - piątek udaj się osobiście do Działu Obsługi Informatyczno-Medialnej
    • w pozostałe dni udaj się osobiście do Dziekanatu
    Pamiętaj, że przez telefon nikt nie pomoże Ci w tej sprawie

  • Po zalogowaniu dostaję komunikat "Nieznany użytkownik". Poprawnie podałeś login i hasło do CAS, natomiast nie jesteś aktywnym użytkownikiem aplikacji do której się logujesz.
    • jeśli jestes studentem, to prawdopodobnie ukończyłeś studia lub zostałeś skreślony skontaktuj się więc z Dziekanatem
    • jeśli jesteś pracownikiem, to prawdopodobnie wygasła Twoja umowa, skontaktuj się z:
      • Biurem ds. Zatrudnienia w przypadku umów o pracę
      • Biuro ds. Organizacji i Planowania Kształcenia w przypadku umów zleceń

  • Nie widzę oceny. Oceny z zajęć wpisywane są do systemu przez nauczycieli (prowadzących zajęcia). Student widzi ocenę od razu po jej wprowadzeniu przez nauczyciela. W przypadku braku oceny lub w przypadku zauważenia błędu należy kontaktować się z prowadzącym zajęcia. Jeśli kontakt z prowadzącym nie jest możliwy należy zgłośić się do Sekretariatu Instytutu lub Dziekanatu.

Kontakt do wyżej wymienionych działów można znaleźć w książce teleadresowej lub w spisie jednostek