Pomoc
W razie problemów technicznych prosimy o kontakt z administratorem:
Zanim skontaktujesz się z nami sprawdź kto odpowiada za aktualizację danych w USOS:
- Biuro Obsługi Osób Studiujących jest podstawowym działem zajmującym się obsługą studiów, więc jeśli:
- lista Twoich zajęć nie jest aktualna
- nie jesteś rozliczony z wymagań etapowych
- masz problem z ELS
- nie masz naliczonych należności za usługi edukacyjne
- Twoje dane (nazwisko, adres) nie są aktualne
- Biuro Planowania Kształcenia odpowiada za opracowywanie planu organizacji roku akademickiego, więc pomoże Ci jeśli:
- masz uwagi do swojego planu zajęć
- Twoje zajęcia pokrywają się
- informacja o prowadzących zajęcia nie jest aktualna,
- Biuro Pomocy Materialnej i Dyplomowania pomoże Ci jeśli:
- chcesz uzyskać informacje o pomocy materialnej
- masz wątpliwości w sprawie akademików
- chcesz odebrać dyplom ukończenia studiów/świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,
- Biuro ds. Zatrudnienia odpowiada za sprawy kadrowe, więc jeśli jesteś pracownikiem i:
- Twoje dane osobowe są nieaktualne
- zaszły zmiany w Twoim zatrudnieniu
Poniżej znajdziesz listę najczęściej spotkanych problemów wraz z możliwymi rozwiązaniami:
- Nie mogę zalogować się do systemu. Logowanie do aplikacji webowych odbywa się poprzez Centralny System Uwierzytelniania (CAS). Konta w CAS tworzone są:
- każdemu nowemu studentowi/słuchaczowi w momencie immatrykulacji (loginem jest nr PESEL (lub numer indeksu lub adres e-mail), hasło kopiowane jest z IRK),
- każdemu nowemu pracownikowi w momencie podpisywania umowy (loginem jest nr PESEL (lub adres e-mail), hasło generuje pracownik APS).
Próba logowania kończy się komunikatem: Dostarczone dane uwierzytelniania nie mogą zostać uznane za poprawne. w dwóch przypadkach:- konto w CAS nie istnieje, w takiej sytuacji:
- sprawdź, czy poprawnie wpisałeś identyfikator, zwykle jest to numer PESEL
- jeśli pierwszy raz rozpoczynasz studia w APS i dopiero złożyłeś dokumenty w komisji rekrutacyjnej to prawdopodobnie nie trafiły one jeszcze do Biura Obsługi Osób Studiujących i nie zostałeś zaimmatrykulowany, w takim przypadku odczekaj kilka dni i spróbuj zalogować się ponownie.
- podajesz błędne hasło, w takiej sytuacji skorzystaj z opcji odzyskiwania hasła lub zgłoś się do nas osobiście. Pamiętaj, że przez telefon nikt nie pomoże Ci w tej sprawie
- Nie mogę odzyskać hasła. Aby skorzystać z opcji odzyskiwania hasła należy posiadać dostęp do "służbowej" skrzynki pocztowej, w domenie uczelni: "@aps.edu.pl" lub do skrzynki podanej w IRK. Jeśli zapomniałeś hasła do skrzynki pocztowej w domenie uczelni i nie jesteś w stanie sam go odzyskać, to:
- Zapoznaj się z komunikatem Działu Informatyczno-Medialnego
- Po zalogowaniu dostaję komunikat "Nieznany użytkownik". Poprawnie podałeś login i hasło do CAS, natomiast nie jesteś aktywnym użytkownikiem aplikacji do której się logujesz.
- jeśli jesteś studentem/słuchaczem, to prawdopodobnie ukończyłeś studia lub zostałeś skreślony skontaktuj się więc z Biurem Obsługi Osób Studiujących
- jeśli jesteś pracownikiem, to prawdopodobnie wygasła Twoja umowa, skontaktuj się z:
- Biurem ds. Zatrudnienia w przypadku umów o pracę
- Biurem Planowania Kształcenia w przypadku umów zleceń
- Nie widzę oceny. Oceny z zajęć wpisywane są do systemu przez nauczycieli (prowadzących zajęcia). Student widzi ocenę od razu po jej wprowadzeniu przez nauczyciela. W przypadku braku oceny lub w przypadku zauważenia błędu należy kontaktować się z prowadzącym zajęcia. Jeśli kontakt z prowadzącym nie jest możliwy należy zgłosić się do Sekretariatu Instytutu lub Biura Obsługi Osób Studiujących.
Kontakt do wyżej wymienionych jednostek można znaleźć w książce teleadresowej.