Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Predictors of Reading Comprehension of Students with Hearing Damage

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-PCH
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Predictors of Reading Comprehension of Students with Hearing Damage
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Konwersatorium w języku obcym - I rok PC

- Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym,

- Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych,

- Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi,

- Analiza tekstów naukowych w językach obcych,

- Doskonalenie własnych umiejętności językowych.

Efekty uczenia się:

Konwersatorium w języku obcym - I rok PC

Wiedza

K_W02 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych.

Umiejętności

K_U06 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące dziedziny nauk społęcznych

K_U06 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii

Kompetencje społeczne

K_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Dłużniewska
Prowadzący grup: Agnieszka Dłużniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Opracowanie zleconego tematu i poprowadzenie dyskusji w języku angielskim.

Przygotowanie prezentacji multimedialnej.

Aktywność podczas zajęć.

Pełny opis:

1. Factors of reading success and difficulties deaf and hard of hearing students.

2. Dealing with unfamiliar words by deaf and hard of hearing students.

3. Understanding complex sentences.

4. Extracting main ideas by deaf and hard of hearing students.

5. Inferring - how do deaf and hard of hearing students link ideas during reading.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Marschark, M, Harris, M. (2016). Success and Failure in Learning to Read: The Special Case (?) of Deaf, In: Cesare Cornoldi Jane Oakhill (Eds.). Reading Comprehension Difficulties. Process and Intervention. New York: Routledge

Doran, J. Anderson, A. (2003). Inferencing Skills of Adolescent Readers Who Are Hearing Impaired, Journal of Research in Reading, 26 (3), pp. 256–266.

Marschark, M., Sapere, P., Convertino, C.M., Mayer, C, Wauters, L., Sarchet, T. (2009). Are Deaf Students Reading Challenges Really about Reading? American Annals of the Deaf, 154 (4), pp. 357 -370.

Miller, P. (2006). What the Visual Word Recognition Skills of Prelinguallly Deafned Readers Tell about Their Reading Comprehension Problems, Journal of Developmental and Physical Disabilities, 18 (2), pp. 91 -121.

Miller, P., Kargin, T., Guldenoglu, B. (2013)The Reading Comprehension Failure of Turkish Prelingually Deaf Readers: Evidence from Semantic and Syntactic Processing. Journal of Developmental and Physical Disabilities 25, pp. 221–239.

Uwagi:

Link do zajęć:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a243a0b1a64a54c5e944b97ecf525aea7%40thread.tacv2/conversations?groupId=8d0d9820-7457-48af-8ea1-cf60cf03d35e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody kształcenia:

praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie,

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Dłużniewska
Prowadzący grup: Agnieszka Dłużniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

Opracowanie zleconego tematu i poprowadzenie dyskusji w języku angielskim.

Przygotowanie prezentacji multimedialnej.

Aktywność podczas zajęć.

Pełny opis:

1. Factors of reading success and difficulties deaf and hard of hearing students.

2. Dealing with unfamiliar words by deaf and hard of hearing students.

3. Understanding complex sentences.

4. Extracting main ideas by deaf and hard of hearing students.

5. Inferring - how do deaf and hard of hearing students link ideas during reading.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Marschark, M, Harris, M. (2016). Success and Failure in Learning to Read: The Special Case (?) of Deaf, In: Cesare Cornoldi Jane Oakhill (Eds.). Reading Comprehension Difficulties. Process and Intervention. New York: Routledge

Doran, J. Anderson, A. (2003). Inferencing Skills of Adolescent Readers Who Are Hearing Impaired, Journal of Research in Reading, 26 (3), pp. 256–266.

Marschark, M., Sapere, P., Convertino, C.M., Mayer, C, Wauters, L., Sarchet, T. (2009). Are Deaf Students Reading Challenges Really about Reading? American Annals of the Deaf, 154 (4), pp. 357 -370.

Miller, P. (2006). What the Visual Word Recognition Skills of Prelinguallly Deafned Readers Tell about Their Reading Comprehension Problems, Journal of Developmental and Physical Disabilities, 18 (2), pp. 91 -121.

Miller, P., Kargin, T., Guldenoglu, B. (2013)The Reading Comprehension Failure of Turkish Prelingually Deaf Readers: Evidence from Semantic and Syntactic Processing. Journal of Developmental and Physical Disabilities 25, pp. 221–239.

Uwagi:

Link do zajęć:

Grupa_1

https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aeaa9e047300946d5afa3ea7cb7d0fa26%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5c28ca25-c054-4bb9-8923-59478cc438c6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Grupa_2

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3a6cb54d1ded435ab11e3c1d3d0203bf%40thread.tacv2/conversations?groupId=49973eeb-37d6-4ef9-9214-5dc2b88c0101&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Metody kształcenia:

praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie,

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h

Inne formy 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)