Predictors of Reading Comprehension of Students with Hearing Damage
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-0F-PCH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Predictors of Reading Comprehension of Students with Hearing Damage |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Konwersatorium w języku obcym - I rok PC - Wybrane pojęcia z zakresu pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, socjologii i medycyny w języku obcym, - Podstawowe konstrukcje gramatyczne stosowane w językach obcych, - Zastosowanie konstrukcji gramatycznych i terminologii zawodowej do budowania swobodnych wypowiedzi, - Analiza tekstów naukowych w językach obcych, - Doskonalenie własnych umiejętności językowych. |
Efekty uczenia się: |
Konwersatorium w języku obcym - I rok PC Wiedza K_W02 Zna podstawową terminologię obcojęzyczną z zakresu nauk społecznych. Umiejętności K_U06 Potrafi w sposób spójny wypowiadać się w obcym języku na wybrane tematy dotyczące dziedziny nauk społęcznych K_U06 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności językowe, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii Kompetencje społeczne K_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności językowych, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się językowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 12 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dłużniewska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dłużniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: Opracowanie zleconego tematu i poprowadzenie dyskusji w języku angielskim. Przygotowanie prezentacji multimedialnej. Aktywność podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
1. Factors of reading success and difficulties deaf and hard of hearing students. 2. Dealing with unfamiliar words by deaf and hard of hearing students. 3. Understanding complex sentences. 4. Extracting main ideas by deaf and hard of hearing students. 5. Inferring - how do deaf and hard of hearing students link ideas during reading. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Marschark, M, Harris, M. (2016). Success and Failure in Learning to Read: The Special Case (?) of Deaf, In: Cesare Cornoldi Jane Oakhill (Eds.). Reading Comprehension Difficulties. Process and Intervention. New York: Routledge Doran, J. Anderson, A. (2003). Inferencing Skills of Adolescent Readers Who Are Hearing Impaired, Journal of Research in Reading, 26 (3), pp. 256–266. Marschark, M., Sapere, P., Convertino, C.M., Mayer, C, Wauters, L., Sarchet, T. (2009). Are Deaf Students Reading Challenges Really about Reading? American Annals of the Deaf, 154 (4), pp. 357 -370. Miller, P. (2006). What the Visual Word Recognition Skills of Prelinguallly Deafned Readers Tell about Their Reading Comprehension Problems, Journal of Developmental and Physical Disabilities, 18 (2), pp. 91 -121. Miller, P., Kargin, T., Guldenoglu, B. (2013)The Reading Comprehension Failure of Turkish Prelingually Deaf Readers: Evidence from Semantic and Syntactic Processing. Journal of Developmental and Physical Disabilities 25, pp. 221–239. |
|
Uwagi: |
Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a243a0b1a64a54c5e944b97ecf525aea7%40thread.tacv2/conversations?groupId=8d0d9820-7457-48af-8ea1-cf60cf03d35e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody kształcenia: praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h Inne formy 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dłużniewska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Dłużniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: Opracowanie zleconego tematu i poprowadzenie dyskusji w języku angielskim. Przygotowanie prezentacji multimedialnej. Aktywność podczas zajęć. |
|
Pełny opis: |
1. Factors of reading success and difficulties deaf and hard of hearing students. 2. Dealing with unfamiliar words by deaf and hard of hearing students. 3. Understanding complex sentences. 4. Extracting main ideas by deaf and hard of hearing students. 5. Inferring - how do deaf and hard of hearing students link ideas during reading. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Marschark, M, Harris, M. (2016). Success and Failure in Learning to Read: The Special Case (?) of Deaf, In: Cesare Cornoldi Jane Oakhill (Eds.). Reading Comprehension Difficulties. Process and Intervention. New York: Routledge Doran, J. Anderson, A. (2003). Inferencing Skills of Adolescent Readers Who Are Hearing Impaired, Journal of Research in Reading, 26 (3), pp. 256–266. Marschark, M., Sapere, P., Convertino, C.M., Mayer, C, Wauters, L., Sarchet, T. (2009). Are Deaf Students Reading Challenges Really about Reading? American Annals of the Deaf, 154 (4), pp. 357 -370. Miller, P. (2006). What the Visual Word Recognition Skills of Prelinguallly Deafned Readers Tell about Their Reading Comprehension Problems, Journal of Developmental and Physical Disabilities, 18 (2), pp. 91 -121. Miller, P., Kargin, T., Guldenoglu, B. (2013)The Reading Comprehension Failure of Turkish Prelingually Deaf Readers: Evidence from Semantic and Syntactic Processing. Journal of Developmental and Physical Disabilities 25, pp. 221–239. |
|
Uwagi: |
Link do zajęć: Grupa_1 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aeaa9e047300946d5afa3ea7cb7d0fa26%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=5c28ca25-c054-4bb9-8923-59478cc438c6&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Grupa_2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3a6cb54d1ded435ab11e3c1d3d0203bf%40thread.tacv2/conversations?groupId=49973eeb-37d6-4ef9-9214-5dc2b88c0101&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody kształcenia: praca z tekstem, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, symulacja, ćwiczenie, NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 15h Przygotowanie się do egzaminu Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10h Inne formy 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.