Seminarium dyplomowe magisterskie - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2F-MR2 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe magisterskie - 2 | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. PE, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla I r. PE, (2-l) stacjonarne II stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Zakres treści merytorycznych określa promotor pracy we współpracy z seminarzystą. |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki (zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice). - Zna podstawowe przepisy i normy dotyczące własności intelektualnej i prawa autorskiego. Umiejętności - Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych. - Potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. - Potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych. - Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów, kierując się przy tym zasadami etycznymi. - Posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, w skazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki. Kompetencje społeczne - Ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. - Odznacza się rozwagą i dojrzałością w rozumieniu roli pedagoga oraz gotowością do rozwijania dorobku zawodu i podtrzymywania jego etosu. - Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych. - Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Józefa Bałachowicz, Anna Drabarek, Aneta Jegier, Urszula Jeruszka, Agnieszka Konieczna, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Jarosław Michalski, Anna Mikler-Chwastek, Agnieszka Olechowska, Agnieszka Pawlak, Maria Pielichowska, Adam Solak, Franciszek Szlosek, Mirosław Szymański, Maciej Tanaś, Mariola Wolan-Nowakowska, Joanna Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska, Alicja Baum, Józef Bednarek, Natalia Bednarska, Justyna Bluszcz, Sylwia Jaronowska, Aneta Jegier, Jarosław Korczak, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Anna Mikler-Chwastek, Barbara Pilipczuk, Beata Rola, Jan Sikora, Maria Staworzyńska-Grządziel, Ligia Tuszyńska, Danuta Uryga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Józefa Bałachowicz, Andrzej Ciążela, Urszula Jeruszka, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Jarosław Michalski, Agnieszka Olechowska, Adam Solak, Franciszek Szlosek, Mirosław Szymański, Mirosław Szymański, Maciej Tanaś, Ligia Tuszyńska, Mariola Wolan-Nowakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska, Józef Bednarek, Andrzej Ciążela, Monika Czajkowska, Sylwia Jaronowska, Aneta Jegier, Marta Krasuska-Betiuk, Jan Łaszczyk, Anna Mikler-Chwastek, Marta Pągowska, Beata Rola, Maria Staworzyńska-Grządziel, Ligia Tuszyńska, Danuta Uryga, Anna Witkowska-Tomaszewska, Mariola Wolan-Nowakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.