Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 22
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 22 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Alicja Zagrodzka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Rosenberg M.B. (2018) Porozumienie bez Przemocy. O języku życia, Warszawa, Wydawnictwo Czarna Owca. Wieczorek L. (2016) Nie mów przepraszam, nie mów kocham. Książka o empatii wobec siebie i innych, Warszawa, Wydawnictwo Czarna Owca. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zapoznanie się ze sobą i sformułowanie kontraktu grupowego. 2. Możliwe sposoby komunikowania się: nieefektywne i efektywne. 3. Uczucia i ich wyrażanie. Uczucia a myśli. 4. Potrzeby a strategie. 5. Prośby a żądania. 6. Umiejętność słuchania. 6. Granice w kontaktach międzyludzkich. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody podające, aktywizujące i problemowe |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
KRYTERIA ZALICZENIA: - obecność na min. 7 zajęciach - jeden samodzielnie napisany komentarz do zajęć, wysłany w formularzu Forms. UWAGA: formularze na komentarze są wystawiane po każdych zajęciach i aktywne przez tydzień. Jeśli ktoś chce, może napisać i wysłać więcej niż jeden formularz. PROPONOWANA TREŚĆ KOMENTARZY Jeśli chodzi o moje oczekiwania, to mam tylko takie: żeby komentarze zawierały jedno lub kilka zdań na temat związany z zajęciami. Poza tym mogą zawierać cokolwiek. Natomiast dla Państwa rozwoju wydaje mi się korzystne, żeby nie streszczali Państwo zajęć ani nie pisali Państwo ogólników w rodzaju: "Świetne zajęcia" albo "Słabe zajęcia", albo: "Ludzie nie potrafią dawać empatii". Wydaje mi się korzystne dla Państwa, żeby pisali Państwo od siebie i o sobie, i żeby to były konkrety, w rodzaju: "Byłam/em poruszona/y zdaniem: [i tu cytat w przybliżeniu]", "Metafora góry lodowej skojarzyła mi się z...", "Nie rozumiem, dlaczego...". Komentarze mogą np. zawierać odpowiedzi na pytania: "Jakie mam refleksje po zajęciach? Co mi się podobało, co mi się nie podobało - w treści albo w formie zajęć?" (negatywne refleksje i wrażenia, typu: "Uważam, że to nieprawda...”, "Nie podobało mi się..." itp., mogą być równie cenne, jak pozytywne) "Co było dla mnie ważne, poruszające, w jakich momentach pojawiły się we mnie jakieś emocje/uczucia?" "Czy po usłyszeniu jakichś słów albo zobaczeniu scenek pojawiły się u mnie jakieś pytania? Jakie?" Przypominam, że są to tylko propozycje – treść ani forma komentarza nie wpływają na jego zaliczenie. Każdy komentarz, zawierający jedno lub kilka dowolnych zdań na temat związany z zajęciami i wysłany przez właściwy formularz, otrzymuje 1 punkt, co oznacza, że jest zaliczony. INFORMACJA ZWROTNA NA TEMAT KOMENTARZY Oprócz tego, że za komentarze stawiam punkty, na każdy komentarz staram się coś odpisać, choćby krótko. UWAGA 1: żeby zobaczyć otrzymane punkty i odpowiedź na komentarz, trzeba jeszcze raz wejść w link do formularza! Jest to możliwe, dopóki formularz jest aktywny. UWAGA 2: odpowiedzi na komentarze nie pojawiają się natychmiast po przesłaniu komentarzy, tylko w ciągu kilku dni. W związku z tym osoby, które wyślą komentarz blisko terminu jego zamknięcia, ryzykują, że nie zdążą dostać odpowiedzi. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw I DZPE 1 DO SZYBKIEGO KONTAKTU W SPRAWACH DOTYCZĄCYH ZAJĘĆ ORAZ (BYĆ MOŻE) DO ODBYWANIA ZAJĘĆ W TRYBIE ZDALNYM BĘDZIE NAM SŁUŻYŁ CZAT W ZESPOLE TEAMS - PROSZĘ O DOŁĄCZENIE DO ZESPOŁU: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3auvlicgghfIg941HftLgdAc94qy1AWWBHW7svQ3s2Jzs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=a37b839f-5b5a-4f4f-b453-93c5a6d377ed&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 LINK DO FORMULARZA NA KOMENTARZE: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=9o3hrsafiEG59LPxLkUchjWut_kUkelOjkHxJ77jKV1UME03UFpLUUxQSTNDRk8xUjVLNklPVlFRTS4u |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.