Projekt badawczy specjalnościowy - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PE-2F-PB1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projekt badawczy specjalnościowy - 1 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Skrócony opis: |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi definiować podstawowe terminy metodologii badań pedagogicznych; charakteryzuje strategie ilościowe oraz jakościowe; potrafi wymienić podstawowe metody badań pedagogicznych; techniki badań pedagogicznych; uczy się jak samodzielnie przygotować projekt badawczy cechujący się poprawnością metodologiczną |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Pola badawcze związane ze studiowaną specjalnością – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. Specyfika projektów badawczych o tematyce edukacyjnej. Zasady pracy w zespołach projektowych. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego; poszerzenie wiedzy z zakresu przedmiotu projektu. Organizacja przebiegu badania i jego przeprowadzenie. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Ma rozszerzoną wiedzę metodologiczną na temat projektowania i prowadzenia badań w pedagogice. Umiejętności Posiada rozwinięte umiejętności badawcze: potrafi, wykorzystując wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, opracowywać i realizować projekty badawcze, w tym – określać i precyzować problemy oraz projektować ich eksplorację poznawczą w trakcie badań zespołowych. Potrafi pracować w zespole badawczym w roli osoby współtworzącej postępowanie badawcze i realizującej powierzone jej zadania. Kompetencje społeczne Przejawia krytyczne podejście do poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze metodologii nauk społecznych, dąży do rozwoju osobistego i zawodowego w tym zakresie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz, Sylwia Galanciak, Jan Jelinek, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda, Sylwia Galanciak, Jan Jelinek, Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. Praca w zespołach projektowych. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010 2. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, UMCS, Lublin 2011 3. Yin R., Studium przypadku w badaniach naukowych, Wyd. Uniwersytetu jagielońskiego, Kraków 2015 4. Cervinkova H., Gołębniak B. D., Edukacyjne badania w działaniu, Scholar, Warszawa 2013 5. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, ŻaK, Warszawa 2006 6. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Impuls, Kraków 2013 7. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa 2010 8. Pilch T., Bauman T., Zasady badan pedagogicznych, Żak, Warszawa 2001 9. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2011 |
|
Uwagi: |
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ NA ODLEGŁOŚĆ: - prowadzenie warsztatów w czasie rzeczywistym z wykorzystywaniem platformy Microsoft Teams - zamieszczanie materiałów omawianych na zajęciach na platformie Microsoft Teams - komunikacja poprzez e-mail oraz MS Teams - praca zespołowa - google forms oraz różne komunikatory : Whatsapp, messenger. wykorzystanie google forms do sprawdzenia wiedzy W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Bluszcz, Monika Czyżewska, Barbara Gierszon, Anna Górka-Strzałkowska, Karolina Skarbek-Jaskólska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Bożyk, Ewa Duda, Anna Górka-Strzałkowska, Karolina Skarbek-Jaskólska, Anna Witkowska-Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. Praca w zespołach projektowych. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
1. Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010 2. Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, UMCS, Lublin 2011 3. Yin R., Studium przypadku w badaniach naukowych, Wyd. Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków 2015 4. Cervinkova H., Gołębniak B. D., Edukacyjne badania w działaniu, Scholar, Warszawa 2013 5. Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, ŻaK, Warszawa 2006 6. Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Impuls, Kraków 2013 7. Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa 2010 8. Pilch T., Bauman T., Zasady badan pedagogicznych, Żak, Warszawa 2001 9. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2011 |
|
Uwagi: |
Linki do Zespołów: Grupa 4: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a78a43b47de194f63916dbec26bc5b697%40thread.tacv2/conversations?groupId=1b128c9d-dc37-468d-904f-3f9f329e2d5e&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Grupa 5:https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af49a77da620a4b55a861ce9807c7aac3%40thread.tacv2/conversations?groupId=3faab656-aa8e-4cfd-a7cc-0819bbe18453&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ NA ODLEGŁOŚĆ: - prowadzenie warsztatów w czasie rzeczywistym z wykorzystywaniem platformy Microsoft Teams - zamieszczanie materiałów omawianych na zajęciach na platformie Microsoft Teams - komunikacja poprzez e-mail oraz MS Teams - praca zespołowa - google forms oraz różne komunikatory : Whatsapp, messenger. wykorzystanie google forms do sprawdzenia wiedzy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR LAB
LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Andrzejewska, Beata Rola, Marek Siwicki, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska, Aneta Jegier, Marek Siwicki, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Czajkowska, Monika Czyżewska, Beata Rola, Adam Solak, Franciszek Szlosek, Anna Witkowska-Tomaszewska | |
Prowadzący grup: | Monika Czyżewska, Emilia Gogacz, Anna Mikler-Chwastek, Beata Rola, Adam Solak, Anna Witkowska-Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Palka S., Podstawy metodologii badan w pedagogice, GWP, Gdańsk 2010 Kubinowski D., Jakościowe badania pedagogiczne, UMCS, Lublin 2011 Yin R., Studium przypadku w badaniach naukowych, Wyd. Uniwersytetu jagielońskiego, Kraków 2015 Cervinkova H., Gołębniak B. D., Edukacyjne badania w działaniu, Scholar, Warszawa 2013 Literatura uzupełniająca : Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna, ŻaK, Warszawa 2006 Wysocka E., Diagnostyka pedagogiczna, Impuls, Kraków 2013 Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, PWN, Warszawa 2010 Pilch T., Bauman T., Zasady badan pedagogicznych, Żak, Warszawa 2001 Flick U., Projektowanie badania jakościowego, PWN, Warszawa 2011 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
ŚR LAB
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek, Dorota Jankowska, Joanna Moleda, Adam Solak, Maciej Tanaś | |
Prowadzący grup: | Józef Bednarek, Urszula Jeruszka, Joanna Moleda, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena struktury projektu (znajomość podstaw metodyki badań pedagogicznych) - ocena doboru tematyki (uzasadnienia teoretycznego, spójności z obszarem tematycznym specjalności) |
|
Pełny opis: |
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. 4. Praca w zespołach projektowych. 5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 6. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (prezentacja): 2 godz. Przygotowanie oferty projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze): 18 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
LAB
N LAB
LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Czyżewska, Anna Nowicka-Skóra, Adam Pietruszka, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Anna Kasten, Anna Nowicka-Skóra, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena struktury projektu (znajomość podstaw metodyki badań pedagogicznych) - ocena doboru tematyki (uzasadnienia teoretycznego, spójności z obszarem tematycznym specjalności) |
|
Pełny opis: |
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. 4. Praca w zespołach projektowych. 5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 6. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (prezentacja): 5 godz. Przygotowanie oferty projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze): 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Piwowarski, Marek Siwicki, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Rafał Piwowarski, Marek Siwicki, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena struktury projektu (znajomość podstaw metodyki badań pedagogicznych) - ocena doboru tematyki (uzasadnienia teoretycznego, spójności z obszarem tematycznym specjalności) |
|
Pełny opis: |
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. 4. Praca w zespołach projektowych. 5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 6. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (prezentacja): 2 godz. Przygotowanie oferty projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze): 18 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Nowicka-Skóra, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Anna Nowicka-Skóra, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena struktury projektu (znajomość podstaw metodyki badań pedagogicznych) - ocena doboru tematyki (uzasadnienia teoretycznego, spójności z obszarem tematycznym specjalności) |
|
Pełny opis: |
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. 4. Praca w zespołach projektowych. 5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 6. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (prezentacja): 5 godz. Przygotowanie oferty projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze): 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Piwowarski, Marek Siwicki, Adam Solak | |
Prowadzący grup: | Rafał Piwowarski, Irena Pospiszyl, Adam Solak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena struktury projektu (znajomość podstaw metodologii badań pedagogicznych) - ocena doboru tematyki (uzasadnienia teoretycznego, spójności z obszarem tematycznym specjalności) |
|
Pełny opis: |
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. 4. Praca w zespołach projektowych. 5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 6. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 30 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (prezentacja): 5 godz. Przygotowanie oferty projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze): 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
N LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iryna Androshchuk, Rafał Piwowarski, Marta Wiatr | |
Prowadzący grup: | Iryna Androshchuk, Rafał Piwowarski, Marta Wiatr | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - ocena struktury projektu (znajomość podstaw metodyki badań pedagogicznych) - ocena doboru tematyki (uzasadnienia teoretycznego, spójności z obszarem tematycznym specjalności) |
|
Pełny opis: |
1. Pola badawcze studiowanej specjalności – kwerenda literatury i wybór obszaru badań. 2. Jakościowa i ilościowa perspektywa badawcza (możliwości zastosowania metodologii jakościowej i ilościowej w badaniach z zakresu specjalności/ możliwości i ograniczenia różnych perspektyw badawczych/łączenie perspektyw jakościowej i ilościowej w badaniach). 3. Działanie projektowe – wprowadzenie teoretyczne. Istota projektu badawczego w naukach społecznych. Specyfika projektów o tematyce edukacyjnej. 4. Praca w zespołach projektowych. 5. Struktura projektu – temat badawczy (inspiracje), wybór orientacji badawczej, przedmiot i cel badań, problem i pytania badawcze. Kryteria doboru grupy badawczej, metody techniki badawcze stosowane w projekcie. 6. Praca zespołowa nad konstrukcją projektu badawczego. |
|
Literatura: |
Zakres literatury podany w grupach zajęciowych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - analiza dokumentów (raporty, doniesienia z badań), - dyskusja dydaktyczna, - metoda projektów - praca w zespołach, NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (warsztat, konsultacje): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do zaliczenia (prezentacja): 5 godz. Przygotowanie oferty projektowej (założenia, konstrukt metodol., narzędzia badawcze): 25 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.