Obowiązkowe dla 1 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) niestacjonarne II stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020Z - Semestr zimowy 2020/2021 2020L - Semestr letni 2020/2021 2020Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021 2021Z - Semestr zimowy 2021/2022 2021Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 2022Z - Semestr zimowy 2022/2023 2022Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 2023Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023L - Semestr letni 2023/2024 2023Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 2024Z - Semestr zimowy 2024/2025 2024Zn - Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020Z | 2020L | 2020Zn | 2021Z | 2021Zn | 2022Z | 2022Zn | 2023Z | 2023L | 2023Zn | 2024Z | 2024Zn | |||||
PE-2F-BJS | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Treści zajęć: Paradygmat ilościowy i jakościowy w naukach społecznych: geneza i różnice podstaw teoretycznych. Wybór strategii badań w zależności od tematu pracy i zakresu badań. Badania jakościowe: specyfika założeń metodologicznych i procedury badawczej. Zagadnienie etyki badań w badaniach jakościowych. Rola informatorów i problematyka dostępu do terenu badań. Wybrane metody jakościowe: założenia; planowanie; realizacja i zbieranie danych; sporządzanie raportu z badań. Analiza materiału, interpretacja i wnioski: Różne techniki badań w metodach jakościowych: - obserwacja jakościowa jawna i niejawna. - wywiad nieskategoryzowany - jakościowa analiza dokumentów Wybrane kompleksowe metody badań jakościowych: - obserwacja etnograficzna - wywiady rozumiejące, dialogi i biografie - studium przypadku |
|
||||||||
PE-2F-PED | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||||
PE-2F-PB1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi definiować podstawowe terminy metodologii badań pedagogicznych; charakteryzuje strategie ilościowe oraz jakościowe; potrafi wymienić podstawowe metody badań pedagogicznych; techniki badań pedagogicznych; uczy się jak samodzielnie przygotować projekt badawczy cechujący się poprawnością metodologiczną |
|
||||||||||||
PE-2F-MR1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
|
|
||||||||||||||
PE-2F-WPP | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2020/2021
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||||||||
PE-2F-WSO1 | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowy nurt wykładu to zagadnienia podnoszone we współczesnej socjologii, (podejście uniwersalistyczne). W szczególności, w toku wykładu będzie się usiłowało odpowiedzieć na pytanie o akademicki status socjologii i o społeczne konsekwencje 'społecznego aktywizmu' socjologów, tj. konsekwencje myślenia organizowanego przez nacisk na dążenie do realizacji pożądanych modeli społeczeństwa. |
|
||||||||
PE-2F-WZP | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Problematyka przedmiotu ukierunkowana jest na zdobycie orientacji w zakresie genezy i rozwoju pedeutologii, znaczenia tej subdyscypliny w pracy nauczycieli ze szczególnym uwzględnieniem jakości rozwoju zawodowego, działalności nauczycielskich zespołów samokształceniowych, podejmowania zadań wychowawczych w szkole i współpracy z rodzicami uczniów. Efekty kształcenia będą obejmowały wypowiedzi studentów na zajęciach, prezentowaną aktywność, samodzielne prace, jeśli studenci indywidualnie je podejmą oraz zaliczenie sprawdzianu pisemnego uwzględniającego treści podstawowe i dopełniające. Metody realizacji obejmują wykład konwersatoryjny, problemowy i konwencjonalny. |
|
||||||||