Etyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | AK-0F-ETY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Etyka |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. (EP) edukacji artystycznej w zakr. sztuk plast., (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 1 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (LO) logopedii, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 2 sem. (PS) praca socjalna, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla 2 sem. SC, (3-l) stacj. I st. Obowiązkowe dla 3 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag. Obowiązkowe dla 3 sem. (PY) psychologia, (5-l) jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 4 sem. (PZ) pedagogika zdolności i informatyki, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 5 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 6 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla II r. (PY) psychologia, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. Deontologizm i utylitaryzm. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student/ka zna podstawowe pojęcia z zakresu etyki. Zna kluczowe dylematy etyczne związane z życiem współczesnych społeczeństw. Zna kluczowe dylematy etyczne związane z życiem współczesnych społeczeństw. Zna wybrane nurty współczesnej etyki, w tym etyki stosowanej. Umiejętności Student/ka umie wskazać konsekwencje rozwoju współczesnej nauki i techniki dla perspektywy życia ludzkiego na Ziemi. Umie dokonać analizy krytycznej przeczytanej przez siebie książki naukowej nt. wybranego/wybranych problemów etycznych. Potrafi zinterpretować stosunki społeczne w ich różnych wymiarach: od relacji: ja – grupa, ja – wspólnota, do relacji ja – ludzkość. Rozpoznaje etyczny wymiar problemów globalnych. Kompetencje społeczne Student/ka wyraża oceny moralne wskazanych zjawisk współczesności i rozumie znaczenie tych ocen dla życia społecznego. Reprezentuje postawę otwartą na krytyczny namysł nad sobą wśród innych i stosunek do drugiego człowieka. Podejmuje krytyczny namysł nad działalnością swoją i innych ludzi oraz ich etycznymi konsekwencjami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
CW
CW
CW
WT WYK
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
ŚR CW
CW
CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz, Katarzyna Łukaszewska, Iwona Stachowska | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Mateusz Kucz, Katarzyna Łukaszewska, Iwona Stachowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
opis sposobów pomiaru efektów kształcenia (edukacja zdalna, zajęcia odbywają się na platformie MS Teams): - egzamin w formie pisemnej lub ustnej przeprowadzony na uczelni lub za pośrednictwem aplikacji MS Teams bądź MS Forms (szczegółowe wytyczne w opisie konkretnych grup zajęciowych) |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Deontologizm i utylitaryzm. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura przedmiotu przesyłana studentom w formie linków lub plików .pdf za pośrednictwem platformy MS Teams: 1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
opis metod kształcenia (edukacja zdalna): - edukacja zdalna prowadzona synchronicznie, zgodnie z planem zajęć za pośrednictwem platformy MS Teams; - ćwiczenia: dyskusja, praca z tekstem, praca w grupach za pośrednictwem platformy MS Teams; - wykład: wykład wraz z udostępnioną w trakcie zajęć za pośrednictwem platformy MS Teams prezentacją Power Point; - szczegółowe wytyczne w opisie konkretnych grup zajęciowych nakład pracy studenta: godziny kontaktowe: 30 godz. (15 godz. wykład + 15 godz. ćwiczenia) przygotowanie się do zajęć: 20 godz. przygotowanie się do egzaminu/zaliczenia: 10 godz. sumaryczna liczba godzin: 60 godz. = 2 punkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT WYK
WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz, Katarzyna Łukaszewska, Łukasz Rąb | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Jarosław Janowski, Łukasz Rąb, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin będzie służył pomiarowi w przypadku kryterium wiedzy, aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku efektów umiejętności, postawy . |
|
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia etyki Etyka opisowo-wyjaśniająca: a. socjologia moralności b. psychologia moralności c. historia moralności Etyka normatywna: systemy wartości kodeksy moralne, wzory osobowe. Metaetyka Etyka praktyczna, stosowana: Etyka zawodowa, bioetyka, etyka środowiskowa, etyka polityki, etyka biznesu, etyka rodziny, historia etyki, wybrani myśliciele. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 10 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 15 h - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
CW
WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
N CW
WYK
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz, Katarzyna Łukaszewska, Łukasz Rąb | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kucz, Katarzyna Łukaszewska, Łukasz Rąb | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Deontologizm i utylitaryzm. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 15, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć 25 Wartość sumaryczna: 55 godzin Liczba punktów ECTS - 2 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja., praca z tekstem, analiza materiału źródłowego. Dyskusja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CW
CW
N WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz, Piotr Rosół | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Mateusz Kucz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Deontologizm i utylitaryzm. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 15, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć 25 Wartość sumaryczna: 55 godzin Liczba punktów ECTS - 2 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja., praca z tekstem, analiza materiału źródłowego. Dyskusja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR WYK
CW
CZ PT CW
WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Mateusz Kucz, Katarzyna Łukaszewska, Iwona Stachowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia etyki Etyka opisowo-wyjaśniająca: a. socjologia moralności b. psychologia moralności c. historia moralności Etyka normatywna: systemy wartości kodeksy moralne, wzory osobowe. Metaetyka Etyka praktyczna, stosowana: Etyka zawodowa, bioetyka, etyka środowiskowa, etyka polityki, etyka biznesu, etyka rodziny, historia etyki, wybrani myśliciele. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 10 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 15 h - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
CW
WT CW
CW
WYK
WYK
CW
WYK
CW
WYK
ŚR CW
CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin będzie służył pomiarowi w przypadku kryterium wiedzy. aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku efektów umiejętności, postawy . |
|
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia etyki Etyka opisowo-wyjaśniająca: a. socjologia moralności b. psychologia moralności c. historia moralności Etyka normatywna: systemy wartości kodeksy moralne, wzory osobowe. Metaetyka Etyka praktyczna, stosowana: Etyka zawodowa, bioetyka, etyka środowiskowa, etyka polityki, etyka biznesu, etyka rodziny, historia etyki, wybrani myśliciele. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 10 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 15 h - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
N CW
WYK
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kucz, Katarzyna Łukaszewska, Łukasz Rąb | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Deontologizm, konsekwencjalizm. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 15, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć 25 Wartość sumaryczna: 55 godzin Liczba punktów ECTS - 2 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja., praca z tekstem, analiza materiału źródłowego. Dyskusja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
CW
N CW
WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Katarzyna Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Deontologizm i utylitaryzm. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 15, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć 25 Wartość sumaryczna: 55 godzin Liczba punktów ECTS - 2 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja., praca z tekstem, analiza materiału źródłowego. Dyskusja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
ŚR CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
WYK
CZ WYK
CW
CW
PT CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz, Łukasz Rąb, Iwona Stachowska | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Jan Grzybowski, Karolina Jasser-Borowska, Mateusz Kucz, Iwona Stachowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Kluczowe postacie historii etyki: Arystoteles, Immanuel Kant, John Stuart Mill, Deontologizm, konsekwencjalizm, etyka cnoty. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 10 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 15 h - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
ŚR WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz, Piotr Rosół | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Katarzyna Łukaszewska, Iwona Stachowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin będzie służył pomiarowi w przypadku kryterium wiedzy. aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku efektów umiejętności, postawy . |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Kluczowe postacie historii etyki: Arystoteles, Immanuel Kant, John Stuart Mill, Deontologizm, konsekwencjalizm, etyka cnoty. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 10 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 15 h - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
WYK
CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CW
N CW
WYK
CW
WYK
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kucz, Iwona Stachowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Jasser-Borowska, Katarzyna Łukaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Kluczowe postacie historii etyki: Arystoteles, Immanuel Kant, John Stuart Mill, Deontologizm, konsekwencjalizm, etyka cnoty. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 15, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć 25 Wartość sumaryczna: 55 godzin Liczba punktów ECTS - 2 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja., praca z tekstem, analiza materiału źródłowego. Dyskusja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
WYK
CW
CW
WYK
CW
N CW
CW
CW
CW
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Rąb | |
Prowadzący grup: | Karolina Jasser-Borowska, Łukasz Rąb | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Kluczowe postacie historii etyki: Arystoteles, Immanuel Kant, John Stuart Mill, Deontologizm, konsekwencjalizm, etyka cnoty. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. |
|
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: wykład 15, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć 25 Wartość sumaryczna: 55 godzin Liczba punktów ECTS - 2 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja., praca z tekstem, analiza materiału źródłowego. Dyskusja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT CW
WYK
CW
CW
CW
CW
CW
CW
ŚR CW
WYK
CW
CW
CW
CW
WYK
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Stachowska | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Iwona Stachowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Kluczowe postacie historii etyki: Arystoteles, Immanuel Kant, John Stuart Mill, Deontologizm, konsekwencjalizm, etyka cnoty. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. Literatura uzupełniająca: 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. 8. Wiedza o etyce, red. J. Hartman, J.Woleński, PWN, 2009. 9. L. Żuk-Łapińska, Problemy etyki, tom 1,2, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacje, dyskusja, analiza tekstów, case study, praca w grupach Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 10 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 10 h - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
WYK
ŚR CW
CW
CW
WYK
CW
CW
CZ WYK
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Stachowska | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Karolina Jasser-Borowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Kluczowe postacie historii etyki: Arystoteles, Immanuel Kant, John Stuart Mill, Deontologizm, konsekwencjalizm, etyka cnoty. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. Literatura uzupełniająca: 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. 8. Wiedza o etyce, red. J. Hartman, J.Woleński, PWN, 2009. 9. L. Żuk-Łapińska, Problemy etyki, tom 1,2, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacje, dyskusja, analiza tekstów, case study, praca w grupach Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 15 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 15 h - przygotowanie do egzaminu Suma punktow ECTS = 2 pkt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Stachowska | |
Prowadzący grup: | Piotr Rosół | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
WYK
WYK
CW
CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
CW
WYK
CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Rąb, Piotr Rosół | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Katarzyna Łukaszewska, Iwona Stachowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Egzamin w przypadku wykładu oraz aktywność, analiza tekstów, prezentacje w przypadku ćwiczeń. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Etyka i moralność - pojęcia i rozróżnienia, istota etyki, jej geneza i miejsce w życiu społecznym - znaczenie debaty etycznej w dzisiejszym świecie. 2. Kluczowe postacie historii etyki: Arystoteles, Immanuel Kant, John Stuart Mill, Deontologizm, konsekwencjalizm, etyka cnoty. Główne koncepcje etyki normatywnej. 3. Kontrowersje bioetyczne związane z rozwojem nauki, techniki, medycyny. Problem zdefiniowania miejsca człowieka w świecie. 4. Odpowiedzialność człowieka za przyrodę jako konsekwencja wzrostu skali aktywności człowieka. Odpowiedzialność jako pojęcie etyczne - warunki uznania odpowiedzialności, kontrowersje. 5. Etyka postępu technologicznego. Przemiany w postrzeganiu świata spowodowane przez nauki przyrodnicze. 6. Etyczne wymiary globalizacji i współczesnych przemian kulturowych i cywilizacyjnych. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49. 2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35. 3. T. Nagel, Traf moralny, w: Pytania ostateczne, Fundacja Aletheia, Warszawa 1997, s. 37-53. 4. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty). 5. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77. 6. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195. Literatura uzupełniająca: 7. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998. 8. Wiedza o etyce, red. J. Hartman, J.Woleński, PWN, 2009. 9. L. Żuk-Łapińska, Problemy etyki, tom 1,2, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1997. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład, prezentacje, dyskusja, analiza tekstów, case study, praca w grupach Punkty ECTS: 2 Nakład pracy studenta: - 30 h - obecność na zajęciach, w tym udział w zajęciach on line - 10 h - przygotowanie do zajęć, lektura literatury - 10 h - przygotowanie do egzaminu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Rąb, Piotr Rosół, Iwona Stachowska | |
Prowadzący grup: | Helena Ciążela, Katarzyna Łukaszewska, Iwona Stachowska, Włodzimierz Tyburski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Rąb | |
Prowadzący grup: | Łukasz Rąb | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.