Literatura: |
1. I. Kant, Uzasadnienie metafizyki moralności, Wydawnictwo ANTYK, Kęty 2001, s. 11–19; 30–49.
2. J. S. Mill, Utylitaryzm, PWN, Warszawa 2006, rozdz. II: Co to jest utylitaryzm?, s. 9–35.
3. P. Singer, Etyka praktyczna, Warszawa 2003 (fragmenty).
4. H. Jonas, Zasada odpowiedzialności, Kraków 1996, s. 58-77.
5. M. Środa, Argumenty za i przeciw etyce zawodowej, [w:] „Etyka” nr 27, 1994, s. 167-195.
6. Przewodnik po etyce, pod red. P. Singera, Warszawa 1998.
7. W Tyburski, A, Wachowiak, R. Wiśniewski Historia filozofii i etyki do
współczesności 2002. (fragmenty);
8. W. Tyburski, Dzieje myśli etycznej w Polsce Toruń 2000 (fragmenty)
9. J. Woleński, J. Hartmann, Wiedza a etyce, Kraków, 2008.
|
Zakres tematów: |
Tolerancja jako wartość moralna i potrzeba współżycia społecznego,
Dialog - etyczne aspekty dialogu,
Etyka zawodowa (etyka nauczycielska)
Wybrane problemy bioetyki
Etyczne aspekty ochrony środowiska przyrodniczego.
|
Metody dydaktyczne: |
Praca z tekstem, metoda dialogiczna, dyskusja,
W przypadku nauczania zdalnego studenci zapoznają się z zaproponowaną literaturą, do tekstów otrzymują zestaw pytań.
|