Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia [SP-DEU1] Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia [SP-DEU1]
Zajęcia: Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Kornelia Czerwińska, Milena Miałkowska-Kozaryna, Iwona Omelańczuk, Joanna Rostkowska, Agnieszka Wołowicz
Literatura:

1. Muzyka-Furtak E. (2019). Surdologopedia Teoria i praktyka. Gdańsk: Harmonia Universalis

2. Kurkowski Z. (2013). Audiogenne uwarunkowania zaburzeń komunikacji językowej. Lublin: Wydawnictwo UMCS

3. Krakowiak K (2017). Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży Standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowywania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa

Zakres tematów:

1. Pojęcie diagnozy.

2. Uwarunkowania diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych.

3. Założenia modelu biopsychospołecznego.

4. Diagnoza ucznia z niedosłuchem lub niesłyszącego lub z APD - podstawowe założenia.

5. Uwarunkowania kształcenia uczniów z niedosłuchem lub niesłyszących lub z APD

6. Wybrane narzędzia diagnozy potrzeb edukacyjnych – ich znajomość, ocena przydatności i umiejętność zastosowania.

7. Sporządzanie diagnozy edukacyjnych potrzeb ucznia

8. Wyznaczanie kierunków pracy edukacyjno-terapeutycznej (określanie wymagań edukacyjnych i wskazań terapeutycznych).

Metody dydaktyczne:

wykład, prezentacje, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

aktywny udział w ćwiczeniach, omówienie zadanego tematu

Uwagi:

ćwiczeniowa dla EIW-11

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)