Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia [SP-DEU1]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia [SP-DEU1] |
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 31 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Kornelia Czerwińska, Milena Miałkowska-Kozaryna, Iwona Omelańczuk, Joanna Rostkowska, Agnieszka Wołowicz |
Literatura: |
1. Muzyka-Furtak E. (2019). Surdologopedia Teoria i praktyka. Gdańsk: Harmonia Universalis 2. Kurkowski Z. (2013). Audiogenne uwarunkowania zaburzeń komunikacji językowej. Lublin: Wydawnictwo UMCS 3. Krakowiak K (2017). Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży Standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowywania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Ośrodek Rozwoju Edukacji. Warszawa |
Zakres tematów: |
1. Pojęcie diagnozy. 2. Uwarunkowania diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych. 3. Założenia modelu biopsychospołecznego. 4. Diagnoza ucznia z niedosłuchem lub niesłyszącego lub z APD - podstawowe założenia. 5. Uwarunkowania kształcenia uczniów z niedosłuchem lub niesłyszących lub z APD 6. Wybrane narzędzia diagnozy potrzeb edukacyjnych – ich znajomość, ocena przydatności i umiejętność zastosowania. 7. Sporządzanie diagnozy edukacyjnych potrzeb ucznia 8. Wyznaczanie kierunków pracy edukacyjno-terapeutycznej (określanie wymagań edukacyjnych i wskazań terapeutycznych). |
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacje, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
aktywny udział w ćwiczeniach, omówienie zadanego tematu |
Uwagi: |
ćwiczeniowa dla EIW-11 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.