Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-2S-KPE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE - Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. - Zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET). - Konstruowanie IPET dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną: • analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU); • zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów; • opracowanie IPET. - Konstruowanie IPET dla uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną: • analiza dokumentacji (orzeczenia, WOPFU); • zdefiniowanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów; • opracowanie IPET. - Zasady konstruowania scenariuszy zajęć rewalidacyjnych. - Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną: • sformułowanie celów; • dobór metod terapeutycznych; • dobór środków; • stosowanie zasad. - Opracowywanie scenariuszy zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z umiarkowaną lub znaczną niepełnosprawnością intelektualną: • sformułowanie celów; • dobór metod terapeutycznych; • dobór środków; • stosowanie zasad. - Ewaluacja IPET: • cele; • zasady; • sposoby. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna teoretyczne założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych Zna akty prawne dotyczące konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych Umiejętności Potrafi skonstruować indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny Potrafi dokonać ewaluacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego Kompetencje społeczne Przestrzega zasad etyki zawodowej, dostrzega i formułuje dylematy moralne związane z własną rolą zawodową i rolą innych specjalistów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Radosław Piotrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu- bloku specjalnościowego 2. Analiza opracowanych na podstawie diagnozy funkcjonalnej programów wspomagania rozwoju Celem zajęć jest zintegrowanie treści specjalnościowych za kresu diagnozy, metod wspomagania rozwoju oraz mechanizmów uczenia się dzieci za burzeniami rozwojowymi Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie wykonanych zadań ( opracowania 4 IPET), realizowanych zajęć on-line oraz zaliczenia testu sprawdzającego wiedzę z zakresu specjalności przeprowadzonego w kontakcie bezpośrednim lub za pomocą aplikacji Teams |
|
Pełny opis: |
1. Miejsce ICD i ICF w procesie wspomagania rozwoju dziecka 2. Koncepcje konstruowania programów terapeutycznych 3. Proces wspomagania rozwoju: diagnozowanie - programowanie działań terapeutycznych - multidyscyplinarne postępowanie 4. Zasady konstruowania programów 5. Proces ewaluacji 6. studia przypadków- analiza diagnoz oraz opracowanie na ich podstawie programów terapeutycznych |
|
Literatura: |
1. Miejsce ICD i ICF w procesie wspomagania rozwoju dziecka 2. Koncepcje konstruowania programów terapeutycznych 3. Proces wspomagania rozwoju: diagnozowanie - programowanie działań terapeutycznych - multidyscyplinarne postępowanie 4. Zasady konstruowania programów 5. Proces ewaluacji 6. studia przypadków- analiza diagnoz oraz opracowanie na ich podstawie programów terapeutycznych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - analiza literatury UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne- analiza studiów przypadków na podstawie opisów, filmów - opracowanie indywidualnych programów - prezentacja multimedialna KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - umiejętność pracy w grupie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (ćwiczenia )- 18 Przygotowanie się do zajęć - 30 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Przygotowanie studiów przypadku-programów- 10 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 98 Liczba punktów ECTS - 3 Zaliczenie pisemne z bloku specjalnościowego ocena programów wspomagania rozwoju Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywanie zadań przez studentów na platformie Teams zgodnie z planem zajęć. KONTAKT Z PROWADZĄCYM DO PRZESYŁANIA PRAC: rpiotrowicz@aps.edu.pl lub radek.piotrowicz@gmail.com SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA I REALIZACJA TREŚCI W FORMIE ZDALNEJ ZNAJDUJE SIĘ W INFORMACJACH DLA GRUPY oraz w zespole TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a810b4d812c444465a8dd224d7ee967e6%40thread.tacv2/conversations?groupId=5960de0c-e175-4920-a073-ff60c8b8284a&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Radosław Piotrowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu- bloku specjalnościowego 2. Analiza opracowanych na podstawie diagnozy funkcjonalnej programów wspomagania rozwoju Celem zajęć jest zintegrowanie treści specjalnościowych za kresu diagnozy, metod wspomagania rozwoju oraz mechanizmów uczenia się dzieci za burzeniami rozwojowymi Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie wykonanych zadań ( opracowania 4 IPET), realizowanych zajęć on-line oraz zaliczenia testu sprawdzającego wiedzę z zakresu specjalności przeprowadzonego w kontakcie bezpośrednim lub za pomocą aplikacji Teams |
|
Pełny opis: |
1. Miejsce ICD i ICF w procesie wspomagania rozwoju dziecka 2. Koncepcje konstruowania programów terapeutycznych 3. Proces wspomagania rozwoju: diagnozowanie - programowanie działań terapeutycznych - multidyscyplinarne postępowanie 4. Zasady konstruowania programów 5. Proces ewaluacji 6. studia przypadków- analiza diagnoz oraz opracowanie na ich podstawie programów terapeutycznych |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - analiza literatury UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne- analiza studiów przypadków na podstawie opisów, filmów - opracowanie indywidualnych programów - prezentacja multimedialna KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - umiejętność pracy w grupie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (ćwiczenia )- 18 Przygotowanie się do zajęć - 30 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Przygotowanie studiów przypadku-programów- 10 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 98 Liczba punktów ECTS - 3 Zaliczenie pisemne z bloku specjalnościowego ocena programów wspomagania rozwoju Na czas edukacji on-line prowadzenie pracy i monitorowanie wykonywanie zadań przez studentów na platformie Teams zgodnie z planem zajęć. KONTAKT Z PROWADZĄCYM DO PRZESYŁANIA PRAC: rpiotrowicz@aps.edu.pl lub radek.piotrowicz@gmail.com SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA I REALIZACJA TREŚCI W FORMIE ZDALNEJ ZNAJDUJE SIĘ W INFORMACJACH DLA GRUPY oraz w zespole TEAMS gr. ćwiczeniowa II ZU/PC-ERIw1 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abec5b76fda344bdb9ae98fb643965d6d%40thread.tacv2/conversations?groupId=aa8c0a22-0b71-487d-b450-f774cc9ac684&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 gr. ćwiczeniowa II ZU/PC-ERIw2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad73f78c46dcd403286afb1626f463bb3%40thread.tacv2/conversations?groupId=01ec746d-151a-482b-b63a-1388d25a7dc3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Diana Aksamit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu- bloku specjalnościowego 2. Analiza opracowanych na podstawie diagnozy funkcjonalnej programów wspomagania rozwoju Celem zajęć jest zintegrowanie treści specjalnościowych za kresu diagnozy, metod wspomagania rozwoju oraz mechanizmów uczenia się dzieci za burzeniami rozwojowymi. Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie wykonanych zadań ( opracowania 4 IPET), realizowanych zajęć on-line oraz zaliczenia testu sprawdzającego wiedzę z zakresu specjalności przeprowadzonego w kontakcie bezpośrednim lub za pomocą aplikacji Teams |
|
Pełny opis: |
1. Miejsce ICD i ICF w procesie wspomagania rozwoju dziecka 2. Koncepcje konstruowania programów terapeutycznych 3. Proces wspomagania rozwoju: diagnozowanie - programowanie działań terapeutycznych - multidyscyplinarne postępowanie 4. Zasady konstruowania programów 5. Proces ewaluacji 6. studia przypadków- analiza diagnoz oraz opracowanie na ich podstawie programów terapeutycznych |
|
Literatura: |
1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(Rozdział I, II, IV) 2. Głodkowska J (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej 3. Schopler E .i inni Profil psychoedukacyjny 4. Kielin J.(2008) Profil osiągnięć ucznia 5. Witkowski T. (1996) Podręcznik do INWENTARZA PAC-1 H.C. GUNZBURGA DO OCENY POSTĘPU W ROZWOJU SPOŁECZNYM OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM. Lublin. 6. Witkowski T. (1996) Podręcznik do INWENTARZA PAC-2 H.C. GUNZBURGA DO OCENY POSTĘPU W ROZWOJU SPOŁECZNYM OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM. Lublin. 7. Witkowski T. (1996) Podręcznik do INWENTARZA PPAC H.C. GUNZBURGA DO OCENY POSTĘPU W ROZWOJU SPOŁECZNYM OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM. Lublin. Literatura uzupełniająca: 1. Marcinkowska B. (2004). Diagnoza umiejętności funkcjonalnych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. (w:) Osobowość, samorealizacja, odpowiedzialność, bezpieczeństwo, autonomia; teoria, empiria i praktyka w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością umysłową od dzieciństwa do późnej dorosłości. Red.: J. Głodkowska, A. Giryński, APS, Warszawa 2. Obuchowska I. (2002). Osoby niepełnosprawne: diagnoza dla rozwoju.[W:] D. Lotz, K. Wenta, W. Zeidler (red.), Diagnoza dla osób niepełnoprawnych. Szczecin: Agencja Wydawnicza „Kwadra”. 3. Marcinkowska B.(2009). Diagnoza dla jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualną.(w:) PEDAGOGIKA SPECJALNA. Różne poszukiwania – wspólna misja. 4. Marcinkowska B. (2013). Model kompetencji komunikacyjnych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - w poszukiwaniu wzajemności i współpracy Warszawa: APS. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - analiza literatury UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne- analiza studiów przypadków na podstawie opisów, filmów - opracowanie indywidualnych programów - prezentacja multimedialna KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - umiejętność pracy w grupie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (ćwiczenia )- 18 Przygotowanie się do zajęć - 30 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Przygotowanie studiów przypadku-programów- 10 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 98 Liczba punktów ECTS - 3 LINK DO ZESPOŁU: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3abENkjmYrMnppXXPDO0DacipLHXPf36JCkvCIbK8MvX01%40thread.tacv2/conversations?groupId=78c2a058-8a0f-43d8-a436-3f1828dfafb2&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ouzguid | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Ouzguid | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aAshHFx_OlG7jIHrYB2__5IVSTOAYNO5ZHhoa37Wd4-o1%40thread.tacv2/conversations?groupId=440d7ebe-b183-4b40-b58e-c8619baa8f47&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. Test z treści przedmiotu- bloku specjalnościowego 2. Analiza opracowanych na podstawie diagnozy funkcjonalnej programów wspomagania rozwoju Celem zajęć jest zintegrowanie treści specjalnościowych za kresu diagnozy, metod wspomagania rozwoju oraz mechanizmów uczenia się dzieci za burzeniami rozwojowymi. |
|
Pełny opis: |
1. Miejsce ICD i ICF w procesie wspomagania rozwoju dziecka 2. Koncepcje konstruowania programów terapeutycznych 3. Proces wspomagania rozwoju: diagnozowanie - programowanie działań terapeutycznych - multidyscyplinarne postępowanie 4. Zasady konstruowania programów 5. Proces ewaluacji 6. studia przypadków- analiza diagnoz oraz opracowanie na ich podstawie programów terapeutycznych |
|
Literatura: |
1. Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.(Rozdział I, II, IV) 2. Głodkowska J (1999). Poznanie ucznia szkoły specjalnej 3. Schopler E .i inni Profil psychoedukacyjny 4. Kielin J.(2008) Profil osiągnięć ucznia 5. Witkowski T. (1996) Podręcznik do INWENTARZA PAC-1 H.C. GUNZBURGA DO OCENY POSTĘPU W ROZWOJU SPOŁECZNYM OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM. Lublin. 6. Witkowski T. (1996) Podręcznik do INWENTARZA PAC-2 H.C. GUNZBURGA DO OCENY POSTĘPU W ROZWOJU SPOŁECZNYM OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM. Lublin. 7. Witkowski T. (1996) Podręcznik do INWENTARZA PPAC H.C. GUNZBURGA DO OCENY POSTĘPU W ROZWOJU SPOŁECZNYM OSÓB Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM. Lublin. Literatura uzupełniająca: 1. Marcinkowska B. (2004). Diagnoza umiejętności funkcjonalnych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. (w:) Osobowość, samorealizacja, odpowiedzialność, bezpieczeństwo, autonomia; teoria, empiria i praktyka w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością umysłową od dzieciństwa do późnej dorosłości. Red.: J. Głodkowska, A. Giryński, APS, Warszawa 2. Obuchowska I. (2002). Osoby niepełnosprawne: diagnoza dla rozwoju.[W:] D. Lotz, K. Wenta, W. Zeidler (red.), Diagnoza dla osób niepełnoprawnych. Szczecin: Agencja Wydawnicza „Kwadra”. 3. Marcinkowska B.(2009). Diagnoza dla jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualną.(w:) PEDAGOGIKA SPECJALNA. Różne poszukiwania – wspólna misja. 4. Marcinkowska B. (2013). Model kompetencji komunikacyjnych osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - w poszukiwaniu wzajemności i współpracy Warszawa: APS. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - analiza literatury UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem - działania praktyczne- analiza studiów przypadków na podstawie opisów, filmów - opracowanie indywidualnych programów - prezentacja multimedialna KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - umiejętność pracy w grupie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (ćwiczenia )- 15 Przygotowanie się do zajęć - 30 Przygotowanie się do zaliczenia - 40 Przygotowanie studiów przypadku-programów- 10 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 95 Liczba punktów ECTS - 3 kontakt: kkrus@aps.edu.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Smolińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: pozytywnie • Obecność na zajęciach • Pozytywna ocena prac wykonanych w trakcie zajęć • Opracowanie na podstawie danych IPETu • Kolokwium pisemne |
|
Pełny opis: |
Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z SPE -WOPFU a konstruowanie IPET -Etapy konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET ) -Określanie celów długo i krótkoterminowych -Warunki realizacji celów / zasady, zadania, metody, środki, miejsce czas/ -Ewaluacja- cele, przedmiot , sposoby -Struktura IPETu- przykłady rożnych ujęć -IPET a scenariusz zajęć -Opracowywanie scenariuszy zajęć -Dokumentacja zajęć -Współpraca ze środowiskiem, wykorzystanie codziennych sytuacji w procesie terapii -Cechy dobrego programu |
|
Literatura: |
Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS. Śmiechowska-Petrovskij,E.( 2017). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Warszawa: Wyd. Naukowe UKSW. Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017 z późniejszymi zmianami |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia Analiza literatury Dyskusja Prezentacje multimedialne Projektowanie – opracowanie IPET Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
N CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Mariusz Maciątek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: pozytywnie • Obecność na zajęciach • Pozytywna ocena prac wykonanych w trakcie zajęć • Opracowanie na podstawie danych IPETu • Kolokwium pisemne |
|
Pełny opis: |
Prawne podstawy organizacji i udzielania pomocy psychologicznej uczniom z SPE -WOPFU a konstruowanie IPET -Etapy konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET ) -Określanie celów długo i krótkoterminowych -Warunki realizacji celów / zasady, zadania, metody, środki, miejsce czas/ -Ewaluacja- cele, przedmiot , sposoby -Struktura IPETu- przykłady rożnych ujęć -IPET a scenariusz zajęć -Opracowywanie scenariuszy zajęć -Dokumentacja zajęć -Współpraca ze środowiskiem, wykorzystanie codziennych sytuacji w procesie terapii -Cechy dobrego programu |
|
Literatura: |
Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warszawa: Wyd. APS. Śmiechowska-Petrovskij,E.( 2017). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Warszawa: Wyd. Naukowe UKSW. Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS Rozporządzenie MEN z dn.28.08.2017 z późniejszymi zmianami |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia Analiza literatury Dyskusja Prezentacje multimedialne Projektowanie – opracowanie IPET Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury: 30 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji (innych samodzielnych prac): 45 Sumaryczna liczba punktów ECTS: |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.