Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 11
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 11 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | ||||||||||||||||
Literatura: |
• Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich • Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie • Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa • Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki • Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego Psychologia relacji interpersonalnych Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych Style komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej (osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) Zasady komunikowania się z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej Komunikowanie w sytuacji konfliktu Asertywność komunikowania się Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Podsumowanie zajęć |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia ułatwiające prawidłowe kontakty interpersonalne; prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
• Forma zaliczenia: Obecność na zajęciach (dozwolona jedna nieobecność usprawiedliwiona) Ze względu na formę warsztatową zajęć, ich zaliczenie następuje na podstawie aktywność na zajęciach, w tym udział w ćwiczeniach punktowanych – aby uzyskać zaliczeni zajęć, student musi uzyskać trzy plusy (za aktywny udział w trzech z poniższych ćwiczeń) Opis ćwiczeń punktowanych: 1. Ćwiczenie w parach ukazujące wybrane modele komunikowania się 2. Ćwiczenia w parach ukazujące styl komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej 3. Ćwiczenie w parach ukazujące typowe błędy komunikacyjne 4. Ćwiczenie w parach ukazujące nabycie umiejętności asertywności w komunikowaniu się 5. Ćwiczenie w parach ukazujące umiejętności autoprezentacji podczas rozmowy kwalifikacyjnej Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe –aktywny udział w warsztacie - 15 g Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 g Łącznie 30 godzin (1 punkt ECTS) |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr war I DZPS 1A Metody kształcenia: metoda problemowa, dyskusja, burza mózgów, realizacja zadań indywidualnych i zespołowych, scenki rodzajowe |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.