Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI
Semestr zimowy 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI | |||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2019/2020 (2019Z)
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | |||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||
Prowadzący: | Arkadiusz Korycki | |||||||||||||||||||
Literatura: |
• Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich • Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie • Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa • Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki • Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog |
|||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego Psychologia relacji interpersonalnych Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych Style komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej (osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej) Zasady komunikowania się z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej Komunikowanie w sytuacji konfliktu Asertywność komunikowania się Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Podsumowanie zajęć |
|||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia ułatwiające prawidłowe kontakty interpersonalne; prezentacja multimedialna; debata oksfordzka, praca w grupach , ćwiczenia terenowe |
|||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, test wiedzy |
|||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa I DZPS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.