Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci [10-1S-MZF] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci [10-1S-MZF]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3090/3092
Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe w zajęciach sportowych, COS, Warszawa, 2002

Gniewkowski W., O metodach wychowania fizycznego w przedszkolu, Wychowanie w przedszkolu, 1983 nr 3_6

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków, Nowa Era, Warszawa, 2007

Przewęda R., Rozwój somatyczny i motoryczny, Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1973

Warchoł K., Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego, Wydawnictwo oświatowe FOSZE, Rzeszów 2015

Literatura uzupełniająca:

Demel M., Pedagogika zdrowia, WSIP, 1980

Romanowska A., Wychowanie do postępowania korekcyjnego, Wydawnictwo Korepetytor, Płock 2011

Warchoł K., Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego, Wydawnictwo oświatowe FOSZE, Rzeszów 2015

Woynarowska B., Kowalewska A., Izdebski Z., Komosińska K. Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania. Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2010

Zakres tematów:

1.Analiza dokumentów regulujących realizację wychowania zdrowotnego i kształtowania sprawności fizycznej dzieci na etapie wychowania przedszkolnego.

*Podstawa programowa i wynikające z niej zadania dla nauczyciela w zakresie wychowania zdrowotnego, fizycznego oraz bezpieczeństwa.

2.Zdrowie i wybrane problemy zdrowotne dzieci.

*Zdrowie, choroba, wychowanie zdrowotne, edukacja zdrowotna - definicje.

*Zdrowie i czynniki je warunkujące.

*Współczesne podejście do zdrowia.

*Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży

3.Bezpieczeństwo dziecka w wieku przedszkolnym.

*Profilaktyka.

*Postępowanie w przypadku zagrożeń.

*Przemoc wobec dzieci, jej formy i konsekwencje.

4.Choroby wieku dziecięcego.

*Objawy.

*Zagrożenia.

*Profilaktyka

*Postępowanie wobec dziecka chorego w przedszkolu.

5.Żywienie dziecka w wieku przedszkolnym.

*Zasady żywienia i higieny w stołówkach szkolnych i przedszkolnych.

*Jak sprawdzić czy dziecko ma masę ciała w normie?

*Zasady zdrowego żywienia dzieci

6.Rola i miejsce wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej w psychofizycznym rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym.

*Działania wspierające aktywność fizyczną.

7. Korektywa i kompensacja w przedszkolu.

*Planowanie lekcji wychowania fizycznego z elementami korekcyjnymi.

*Zasady, metody i formy organizacyjne stosowane na zajęciach korekcyjnych

8.Metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego.

*Metody w procesie wychowania fizycznego.

*Formy organizacyjne procesu wychowania fizycznego.

*Zasady budowy lekcji.

*Tok lekcji.

Metody dydaktyczne:

metody aktywizujące

Metody i kryteria oceniania:

Każdy Student przygotowuje jeden scenariusz zajęć dla dzieci w określonym wieku i tematyce wskazanej przez prowadzącego.

Ponadto w formie praktycznej przeprowadza zajęcia ze swoją grupą na podstawie wcześniej przygotowanego konspektu.

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA III ZZ/PE-EDW

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie eseju, prezentacji 20

Inne formy 20

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)