Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci [10-1S-MZF]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci [10-1S-MZF] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020 [2019Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3090/3092 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1207 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Grażyna Hennel | ||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe w zajęciach sportowych, COS, Warszawa, 2002 Gniewkowski W., O metodach wychowania fizycznego w przedszkolu, Wychowanie w przedszkolu, 1983 nr 3_6 Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków, Nowa Era, Warszawa, 2007 Przewęda R., Rozwój somatyczny i motoryczny, Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1973 Warchoł K., Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego, Wydawnictwo oświatowe FOSZE, Rzeszów 2015 Literatura uzupełniająca: Demel M., Pedagogika zdrowia, WSIP, 1980 Romanowska A., Wychowanie do postępowania korekcyjnego, Wydawnictwo Korepetytor, Płock 2011 Warchoł K., Podstawy metodyki współczesnego wychowania fizycznego, Wydawnictwo oświatowe FOSZE, Rzeszów 2015 Woynarowska B., Kowalewska A., Izdebski Z., Komosińska K. Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania. Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2010 |
||||||||||
Zakres tematów: |
1.Analiza dokumentów regulujących realizację wychowania zdrowotnego i kształtowania sprawności fizycznej dzieci na etapie wychowania przedszkolnego. *Podstawa programowa i wynikające z niej zadania dla nauczyciela w zakresie wychowania zdrowotnego, fizycznego oraz bezpieczeństwa. 2.Zdrowie i wybrane problemy zdrowotne dzieci. *Zdrowie, choroba, wychowanie zdrowotne, edukacja zdrowotna - definicje. *Zdrowie i czynniki je warunkujące. *Współczesne podejście do zdrowia. *Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży 3.Bezpieczeństwo dziecka w wieku przedszkolnym. *Profilaktyka. *Postępowanie w przypadku zagrożeń. *Przemoc wobec dzieci, jej formy i konsekwencje. 4.Choroby wieku dziecięcego. *Objawy. *Zagrożenia. *Profilaktyka *Postępowanie wobec dziecka chorego w przedszkolu. 5.Żywienie dziecka w wieku przedszkolnym. *Zasady żywienia i higieny w stołówkach szkolnych i przedszkolnych. *Jak sprawdzić czy dziecko ma masę ciała w normie? *Zasady zdrowego żywienia dzieci 6.Rola i miejsce wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej w psychofizycznym rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym. *Działania wspierające aktywność fizyczną. 7. Korektywa i kompensacja w przedszkolu. *Planowanie lekcji wychowania fizycznego z elementami korekcyjnymi. *Zasady, metody i formy organizacyjne stosowane na zajęciach korekcyjnych 8.Metodyka prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego. *Metody w procesie wychowania fizycznego. *Formy organizacyjne procesu wychowania fizycznego. *Zasady budowy lekcji. *Tok lekcji. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody aktywizujące |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy Student przygotowuje jeden scenariusz zajęć dla dzieci w określonym wieku i tematyce wskazanej przez prowadzącego. Ponadto w formie praktycznej przeprowadza zajęcia ze swoją grupą na podstawie wcześniej przygotowanego konspektu. |
||||||||||
Uwagi: |
GR. ĆWICZENIOWA III ZZ/PE-EDW NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie eseju, prezentacji 20 Inne formy 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.