Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MZF |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Prezentacje na temat wychowania zdrowotnego dzieci w przedszkolu i klasach 1-3 - Prawidłowe żywienie dzieci - Dbałość o odpowiednie warunki snu - Aktywność ruchowa - Dbanie o zdrowie zębów |
Pełny opis: |
Kształtowanie nawyków związanych ze zdrowym stylem życia Wpływ aktywności fizycznej na rozwój dziecka Prawidłowe żywienie dzieci w wieku przedszkolnym Sen i odpoczynek jako czynniki wpływające na zdrowie dziecka Higiena osobista jak nawyk |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa B. Woynarowska (2017), Edukacja zdrowotna, PWN, Warszawa. (libra-ibuk) K. Bożkowa, A. Sito (2003), Opieka zdrowotna nad rodziną, PWN, Warszawa. (libra-ibuk) B. Woynarowska, Z. Izdebski, A. Kowalewska, K. Komosińska (2010), Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania, PWN, Warszawa. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Agata Pocztarska – Dec, Rola rodziców i nauczycieli WF w kształtowaniu postaw prozdrowotnych, w: Rozprawy Społeczne Nr 1 (V) 2011, s. 101-106/ dostęp open access. W. Pańczyk, WYCHOWANIE FIZYCZNE WEDŁUG ROZWOJOWO-ZDROWOTNYCH POTRZEB DZIECI I MŁODZIEżY, W: ROCZNIKI NAUKOWE AWF W POZNANIU Zeszyt 54 – 2005, dostęp open access. |
Efekty uczenia się: |
PE1_W23 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie określonych obszarów treści wychowania i kształcenia. PE1_U09 posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. PE1_U10 potrafi na elementarnym poziomie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania i analizowania sposobów pracy z dzieckiem/uczniem. PE1_U11 potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci w grupach przygotowują scenariusze zajęć dla wybranej grupy wiekowej z tematów: - Prawidłowe żywienie dzieci - Dbałość o odpowiednie warunki snu - Aktywność ruchowa - Dbanie o zdrowie zębów Podczas zajęć prezentują wiedzę z obszaru objętego scenariuszem. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Mikler-Chwastek | |
Prowadzący grup: | Anna Mikler-Chwastek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Prezentacje na temat wychowania zdrowotnego dzieci w przedszkolu i klasach 1-3 - Prawidłowe żywienie dzieci - Dbałość o odpowiednie warunki snu - Aktywność ruchowa - Dbanie o zdrowie zębów |
|
Pełny opis: |
Kształtowanie nawyków związanych ze zdrowym stylem życia Wpływ aktywności fizycznej na rozwój dziecka Prawidłowe żywienie dzieci w wieku przedszkolnym Sen i odpoczynek jako czynniki wpływające na zdrowie dziecka Higiena osobista jak nawyk |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa B. Woynarowska (2017), Edukacja zdrowotna, PWN, Warszawa. (libra-ibuk) K. Bożkowa, A. Sito (2003), Opieka zdrowotna nad rodziną, PWN, Warszawa. (libra-ibuk) B. Woynarowska, Z. Izdebski, A. Kowalewska, K. Komosińska (2010), Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania, PWN, Warszawa. (libra-ibuk) Literatura uzupełniająca Agata Pocztarska – Dec, Rola rodziców i nauczycieli WF w kształtowaniu postaw prozdrowotnych, w: Rozprawy Społeczne Nr 1 (V) 2011, s. 101-106/ dostęp open access. W. Pańczyk, WYCHOWANIE FIZYCZNE WEDŁUG ROZWOJOWO-ZDROWOTNYCH POTRZEB DZIECI I MŁODZIEżY, W: ROCZNIKI NAUKOWE AWF W POZNANIU Zeszyt 54 – 2005, dostęp open access. |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie eseju, prezentacji 20 Inne formy 20 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 Link umożliwiający wejście studentów do grupy z aplikacji Teams został wysłany Studentom przez pocztę USOS mail. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.