Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-MZF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka wychowania zdrowotnego i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Prezentacje na temat wychowania zdrowotnego dzieci w przedszkolu i klasach 1-3

- Prawidłowe żywienie dzieci

- Dbałość o odpowiednie warunki snu

- Aktywność ruchowa

- Dbanie o zdrowie zębów

Pełny opis:

Kształtowanie nawyków związanych ze zdrowym stylem życia

Wpływ aktywności fizycznej na rozwój dziecka

Prawidłowe żywienie dzieci w wieku przedszkolnym

Sen i odpoczynek jako czynniki wpływające na zdrowie dziecka

Higiena osobista jak nawyk

Literatura:

Literatura obowiązkowa

B. Woynarowska (2017), Edukacja zdrowotna, PWN, Warszawa. (libra-ibuk)

K. Bożkowa, A. Sito (2003), Opieka zdrowotna nad rodziną, PWN, Warszawa. (libra-ibuk)

B. Woynarowska, Z. Izdebski, A. Kowalewska, K. Komosińska (2010), Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania, PWN, Warszawa. (libra-ibuk)

Literatura uzupełniająca

Agata Pocztarska – Dec, Rola rodziców i nauczycieli WF w kształtowaniu postaw prozdrowotnych, w: Rozprawy Społeczne Nr 1 (V) 2011, s. 101-106/ dostęp open access.

W. Pańczyk, WYCHOWANIE FIZYCZNE WEDŁUG ROZWOJOWO-ZDROWOTNYCH POTRZEB DZIECI I MŁODZIEżY, W: ROCZNIKI NAUKOWE AWF W POZNANIU Zeszyt 54 – 2005, dostęp open access.

Efekty uczenia się:

PE1_W23 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie określonych obszarów treści wychowania i kształcenia.

PE1_U09 posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

PE1_U10 potrafi na elementarnym poziomie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania i analizowania sposobów pracy z dzieckiem/uczniem.

PE1_U11 potrafi w podstawowym zakresie wspierać dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci w grupach przygotowują scenariusze zajęć dla wybranej grupy wiekowej z tematów:

- Prawidłowe żywienie dzieci

- Dbałość o odpowiednie warunki snu

- Aktywność ruchowa

- Dbanie o zdrowie zębów

Podczas zajęć prezentują wiedzę z obszaru objętego scenariuszem.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Mikler-Chwastek
Prowadzący grup: Anna Mikler-Chwastek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Prezentacje na temat wychowania zdrowotnego dzieci w przedszkolu i klasach 1-3

- Prawidłowe żywienie dzieci

- Dbałość o odpowiednie warunki snu

- Aktywność ruchowa

- Dbanie o zdrowie zębów

Pełny opis:

Kształtowanie nawyków związanych ze zdrowym stylem życia

Wpływ aktywności fizycznej na rozwój dziecka

Prawidłowe żywienie dzieci w wieku przedszkolnym

Sen i odpoczynek jako czynniki wpływające na zdrowie dziecka

Higiena osobista jak nawyk

Literatura:

Literatura obowiązkowa

B. Woynarowska (2017), Edukacja zdrowotna, PWN, Warszawa. (libra-ibuk)

K. Bożkowa, A. Sito (2003), Opieka zdrowotna nad rodziną, PWN, Warszawa. (libra-ibuk)

B. Woynarowska, Z. Izdebski, A. Kowalewska, K. Komosińska (2010), Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania, PWN, Warszawa. (libra-ibuk)

Literatura uzupełniająca

Agata Pocztarska – Dec, Rola rodziców i nauczycieli WF w kształtowaniu postaw prozdrowotnych, w: Rozprawy Społeczne Nr 1 (V) 2011, s. 101-106/ dostęp open access.

W. Pańczyk, WYCHOWANIE FIZYCZNE WEDŁUG ROZWOJOWO-ZDROWOTNYCH POTRZEB DZIECI I MŁODZIEżY, W: ROCZNIKI NAUKOWE AWF W POZNANIU Zeszyt 54 – 2005, dostęp open access.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 20

Przygotowanie eseju, prezentacji 20

Inne formy 20

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Link umożliwiający wejście studentów do grupy z aplikacji Teams został wysłany Studentom przez pocztę USOS mail.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)