Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Język obcy w przedszkolu - podstawy i metody 10-1S-JOP
Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Język obcy w przedszkolu - podstawy i metody 10-1S-JOP
Zajęcia Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020 (2019Ln) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 1073/1074
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1204
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press.

Halliwel S.,Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips, S. 2000. Young Learners.Oxford: Oxford University Press.13

Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42

Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Dodatkowo dostępne on-line:

1)Języki obce w szkole (2018, 2019) - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

2)Gładysz J. (2014) Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

3) Udostępniane przez wykładowcę (systematycznie) skany wskazanych tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line.

Zakres tematów:

1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu

2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym

i wczesnoszkolnym, oraz zależności niezbędnych dla procesu nabywania języka obcego.

3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu

4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu.

5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji.

6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego.

7. Literatura w nauczaniu języka obcego dzieci.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące

od 13.03.2020 metoda pracy zdalnej, on-line, uwzględniająca

pocztę elektroniczną w domenie aps.edu.pl oraz gmail.com, Teams, prezentacje w Power Point z pytaniami do samodzielnego opracowania.

Metody i kryteria oceniania:

kolokwium zaliczeniowe, praca zaliczeniowa

od 13.03.2020

- scenariusz zajęć, uwzględniający odpowiednie metody pracy w grupie przedszkolnej/szkolnej przesłany e-mailem w domenie poczty APS do dnia 25.05.2020

- samodzielna praca pisemna na wskazany temat do dnia 25.05.2020

Uwagi:

GR. ĆWICZENIOWA III ZZ/PE-WPW 3

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 20h

Przygotowanie się do kolokwium - 15h

Przygotowanie prezentacji multimedialnej - 5h

Przygotowanie scenariusza zajęć- 5h

Sumaryczna liczba punktow ECTS - 5

Studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą dostawać wraz z udostępnionymi materiałami ii literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie. Studenci otrzymają informację zwrotną nt. poprawności wykonanego zadania poprzez pocztę w domenie APS.

Praca będzie odbywać się głównie przez pocztę w domenie APS. Indywidualne konsultacje zaplanowane są w postaci rozmowy w aplikacji Teams w wyznaczonych terminach dyżurów.

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.