Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Język obcy w przedszkolu - podstawy i metody 10-1S-JOP
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Język obcy w przedszkolu - podstawy i metody 10-1S-JOP
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 15:20 - 16:55
sala 3310/3311
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-04-07 15:20 : 16:55 sala 3310/3311
Budynek z aulami C
2020-04-21 15:20 : 16:55 sala 3310/3311
Budynek z aulami C
2020-04-28 15:20 : 16:55 sala 3310/3311
Budynek z aulami C
2020-05-05 15:20 : 16:55 sala 3310/3311
Budynek z aulami C
2020-05-12 15:20 : 16:55 sala 3310/3311
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich-Pintal
Literatura:

Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press.

Halliwel S.,Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips, S. 2000. Young Learners.Oxford: Oxford University Press.13

Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42

Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Dodatkowo dostępne on-line:

1)Języki obce w szkole (2018,2019) - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

2)Gładysz J. (2014) Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

3) Udostępniane przez wykładowcę (systematycznie) skany wskazanych tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line.

Zakres tematów:

1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu

2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym

i wczesnoszkolnym, oraz zależności niezbędnych dla procesu nabywania języka obcego.

3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu

4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu.

5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji.

6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego.

7. Literatura w nauczaniu języka obcego dzieci.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące

od 13.03.2020 metoda pracy zdalnej, on-line, uwzględniająca

wykorzystanie komunikatorów, grup społecznościowych, poczty elektronicznej w domenie aps.edu.pl oraz gmail.com, platform edukacyjnych np. CANVAS (prezentacje w Power Point z zapisem dzwiekowym, videokonferencje, praca projektowa)

Metody i kryteria oceniania:

zaprezentowanie scenariusza zajęć, kolokwium zaliczeniowe

od 13.03.2020

- scenariusz zajęć, uwzględniający odpowiednie metody pracy w grupie przedszkolnej/szkolnej przesłany e-mailem,

- test wiadomości przez platformę edukacyjną CANVAS

- samodzielna praca pisemna na wskazany temat

Uwagi:

gr ćwiczeniowa III DZPE-WPW 1

Naklad pracy studenta:

Liczba godzin kontaktowych: 30h ćwiczenia

Liczba godzin na przygotowanie scenariusza zajęć: 5h

Liczba godzin na przygotowanie się do kolokwium: 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 5

Od 13.03.2020

Studenci na bieżąco (w związku z aktualnie przerabianym materiałem), będą dostawać wraz z udostępnionymi materiałami literaturą zagadnienia do samodzielnego opracowania. Każdy student będzie musiał odesłać "pracę domową" we wskazanym terminie.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.