Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 4
Przedmiot: | Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jan Czabała | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Gelso, Ch., J., Hayes,J., A. (2004). Relacja terapeutyczna. Gdańsk: GWP. • Heaton, J. (2003). Podstawy umiejętności terapeutycznych, Gdańsk: GWP, rozdział 3. • Herschel, K. (2009).Komunikacja w terapii, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. • Kottler, J. (2003). Skuteczny terapeuta, r. 5-6. Gdańsk: GWP • Kottler, J. (2004). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP • Yalom, I. (2010). Dar terapii. Warszawa: IPZ. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
ntem a terapeutą sprzyjającego osiąganiu celów terapeutycznych oraz budowaniu satysfakcji pacjentów. 2. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności formułowania celów i układania planów terapii dostosowanych do potrzeb pacjentów. 3. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności zawierania kontraktu terapeutycznego. 4. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności rozpoznawania różnego rodzaju czynników wpływających na jakość relacji (m.in. opór, przeniesienie, przeciwprzeniesienie). 5. Relacja terapeutyczna w różnych fazach psychoterapii . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Cotygodniowe spotkania po 1.5 godziny. Ich treścią będzie omawianie, dyskusja (ogólna lub w małych grupach) nad tematami kolejnych zajęć oraz ćwiczenia warsztatowe umożliwiające doświadczenie psychologiczne wybranych aspektów relacji terapeutycznej. Obecnie prowadzę zajęcia raz w tygodniu, studenci przysyłają mi prace dotyczące kolejnych sesji terapeutycznych, a następnie omawiamy to przed kolejną sesją |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w semestrze) • aktywność na zajęciach: stawianie pytań, wysuwanie wątpliwości, udział w dyskusji • przygotowanie zadań domowych • przedstawienie pracy pisemnej zaliczającej warsztaty - relacja na różnych etapach procesu psychoterapii |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa V DMPY-PKL 2b |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.