Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE] Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 15:20 - 16:55
sala 3632
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jan Czabała
Literatura:

Gelso, Ch., J., Hayes,J., A. (2004). Relacja terapeutyczna. Gdańsk: GWP.

• Heaton, J. (2003). Podstawy umiejętności terapeutycznych, Gdańsk: GWP, rozdział 3.

• Herschel, K. (2009).Komunikacja w terapii, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.

• Kottler, J. (2003). Skuteczny terapeuta, r. 5-6. Gdańsk: GWP

• Kottler, J. (2004). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP

• Yalom, I. (2010). Dar terapii. Warszawa: IPZ.

Zakres tematów:

ntem a terapeutą sprzyjającego osiąganiu celów terapeutycznych oraz budowaniu satysfakcji pacjentów.

2. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności formułowania celów i układania planów terapii dostosowanych do potrzeb pacjentów.

3. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności zawierania kontraktu terapeutycznego.

4. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności rozpoznawania różnego rodzaju czynników wpływających na jakość relacji (m.in. opór, przeniesienie, przeciwprzeniesienie).

5. Relacja terapeutyczna w różnych fazach psychoterapii .

Metody dydaktyczne:

Cotygodniowe spotkania po 1.5 godziny. Ich treścią będzie omawianie, dyskusja (ogólna lub w małych grupach) nad tematami kolejnych zajęć oraz ćwiczenia warsztatowe umożliwiające doświadczenie psychologiczne wybranych aspektów relacji terapeutycznej.

Obecnie prowadzę zajęcia raz w tygodniu, studenci przysyłają mi prace dotyczące kolejnych sesji terapeutycznych, a następnie omawiamy to przed kolejną sesją

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w semestrze)

• aktywność na zajęciach: stawianie pytań, wysuwanie wątpliwości, udział w dyskusji

• przygotowanie zadań domowych

• przedstawienie pracy pisemnej zaliczającej warsztaty - relacja na różnych etapach procesu psychoterapii

Uwagi:

gr ćwiczeniowa V DMPY-PKL 2b

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)