Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Relacja terapeutyczna [20-3S-RTE] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jan Czabała | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• Gelso, Ch., J., Hayes,J., A. (2004). Relacja terapeutyczna. Gdańsk: GWP. • Heaton, J. (2003). Podstawy umiejętności terapeutycznych, Gdańsk: GWP, rozdział 3. • Herschel, K. (2009).Komunikacja w terapii, Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. • Kottler, J. (2003). Skuteczny terapeuta, r. 5-6. Gdańsk: GWP • Kottler, J. (2004). Opór w psychoterapii. Gdańsk: GWP • Yalom, I. (2010). Dar terapii. Warszawa: IPZ. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Omówienie znaczenia i właściwości związku terapeutycznego pomiędzy pacjentem a terapeutą sprzyjającego osiąganiu celów terapeutycznych oraz budowaniu satysfakcji pacjentów. 2. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności formułowania celów i układania planów terapii dostosowanych do potrzeb pacjentów. 3. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności zawierania kontraktu terapeutycznego. 4. Kształtowanie/ doskonalenie umiejętności rozpoznawania różnego rodzaju czynników wpływających na jakość relacji (m.in. opór, przeniesienie, przeciwprzeniesienie). 5. Relacja terapeutyczna w różnych fazach psychoterapii . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Cotygodniowe spotkania po 1.5 godziny. Ich treścią będzie omawianie, dyskusja (ogólna lub w małych grupach) nad tematami kolejnych zajęć oraz ćwiczenia warsztatowe umożliwiające doświadczenie psychologiczne wybranych aspektów relacji terapeutycznej. Obecnie prowadzę zajęcia online na platformie Teams raz w tygodniu. Po zajęciach studenci przysyłają mi prace dotyczące kolejnych sesji terapeutycznych, a następnie omawiamy to przed rozpoczęciem następnej symulowanej sesji terapeutycznej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
• obecność na zajęciach (dopuszczalna 1 nieobecność w semestrze) • aktywność na zajęciach: stawianie pytań, wysuwanie wątpliwości, udział w dyskusji • przygotowanie zadań domowych • przygotowanie podsumowania:relacja na różnych etapach procesu psychoterapii |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa V DMPY-PKL 1b Od 19.03.2020 zajęcia realizowane są w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów / środy, godz. 13.30 do 15/ z wykorzystaniem platformy MS Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione są na wyżej wskazanej platformie. Na czas edukacji on-line udostępnianie studentom materiałów elektronicznych oraz zagadnień do samodzielnego opracowania (z możliwością zgłaszania pytań i uwag). Konsultacje indywidualne za pośrednictwem poczty elektronicznej. Osiągniecie zakładanych efektów uczenia weryfikowane na podstawie uczestniczenia w zajęciach i wykonywania zadań domowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.