Formy procesu uczenia się dzieci [10-0S-FPU]
Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Formy procesu uczenia się dzieci [10-0S-FPU] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maja Wenderlich | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: Falkowski A., Kurcz I., (red.) Procesy poznawcze, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna t. 2. Gdańsk 2008, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009, Wydawnictwo Edukacja Polska. Gruszczyk-Kolczyńska E. (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola. Gruszczyk – Kolczyńska E. (red.) Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak je świadomie wychowywać i uczyć, Kraków 2012, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, Warszawa 2000, WSiP. Uzupełniająca: Klim – Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012,Wydawnictwo Erica,. Minczakiewicz, E. M., Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach. Kraków 2006, Oficyna Wydawnicza Impuls. |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Rozwój poznawczy dziecka na etapie wczesnego, środkowego i późnego dzieciństwa 2. Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 3. Psychologia różnic indywidualnych – proces uczenia się 4. Dziecięca zabawa jako podstawowa forma aktywności oraz proces intensywnego uczenia się: - psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw - zabawki sprzyjające rozwojowi umysłowemu dzieci - zabawy maluchów w domu i przedszkolu 5. Kształtowanie dziecięcej podatności na proces uczenia się 6.Spacery, wycieczki, uroczystości przedszkolne jako formy procesu uczenia się 7. Terapeutyczne znaczenie zabawy - dziecko z niepełnosprawnością |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
burza mózgów, rozmowa, dyskusja, metoda zadań, gry dydaktyczne |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Pomiar efektów kształcenia: Ćwiczenia: prezentacje multimedialne, zadania praktyczne. |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa II SUR-WY 1. liczba godzin kontaktowych 15 W15 ĆW 2. liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć 10 3. liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zaliczenia 10 4. liczba godzin przeznaczonych na inne zadania 15 sumaryczna liczba godzin przypadających na ECTS 60 Punkty ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.