Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Formy procesu uczenia się dzieci [10-0S-FPU] Semestr zimowy 2017/2018
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Formy procesu uczenia się dzieci [10-0S-FPU]
Zajęcia: Semestr zimowy 2017/2018 [2017Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 2120/2121
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
sala 3628/3629
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 23
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Podstawowa:

Falkowski A., Kurcz I., (red.) Procesy poznawcze, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna t. 2. Gdańsk 2008, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009, Wydawnictwo Edukacja Polska.

Gruszczyk-Kolczyńska E. (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola.

Gruszczyk – Kolczyńska E. (red.) Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak je świadomie wychowywać i uczyć, Kraków 2012, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, Warszawa 2000, WSiP.

Uzupełniająca:

Klim – Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012,Wydawnictwo Erica,.

Minczakiewicz, E. M., Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach. Kraków 2006, Oficyna Wydawnicza Impuls.

Zakres tematów:

1.Rozwój poznawczy dziecka na etapie wczesnego, środkowego i późnego dzieciństwa

2. Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

3. Psychologia różnic indywidualnych – proces uczenia się

4. Dziecięca zabawa jako podstawowa forma aktywności oraz proces intensywnego uczenia się:

- psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw

- zabawki sprzyjające rozwojowi umysłowemu dzieci

- zabawy maluchów w domu i przedszkolu

5. Kształtowanie dziecięcej podatności na proces uczenia się

6.Spacery, wycieczki, uroczystości przedszkolne jako formy procesu uczenia się

7. Terapeutyczne znaczenie zabawy - dziecko z niepełnosprawnością

Metody dydaktyczne:

burza mózgów, rozmowa, dyskusja, metoda zadań, gry dydaktyczne

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia:

Ćwiczenia: prezentacje multimedialne, zadania praktyczne.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II SUR-WY

1. liczba godzin kontaktowych 15 W15 ĆW

2. liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć 10

3. liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zaliczenia 10

4. liczba godzin przeznaczonych na inne zadania 15

sumaryczna liczba godzin przypadających na ECTS 60

Punkty ECTS 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)