Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Formy procesu uczenia się dzieci 10-0S-FPU
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2017/2018

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Podstawowa:

Falkowski A., Kurcz I., (red.) Procesy poznawcze, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna t. 2. Gdańsk 2008, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009, Wydawnictwo Edukacja Polska.

Gruszczyk-Kolczyńska E. (red.) Starsze przedszkolaki, Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu, Kraków 2014, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola.

Gruszczyk – Kolczyńska E. (red.) Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak je świadomie wychowywać i uczyć, Kraków 2012, Wydawnictwo Bliżej Przedszkola.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, Warszawa 2000, WSiP.

Uzupełniająca:

Klim – Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna, Warszawa 2012,Wydawnictwo Erica,.

Minczakiewicz, E. M., Zabawa w rozwoju poznawczym i emocjonalno-społecznym dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach. Kraków 2006, Oficyna Wydawnicza Impuls.

Metody i kryteria oceniania:

Pomiar efektów kształcenia:

Ćwiczenia: prezentacje multimedialne, zadania praktyczne.

Zakres tematów:

1.Rozwój poznawczy dziecka na etapie wczesnego, środkowego i późnego dzieciństwa

2. Metody i formy pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

3. Psychologia różnic indywidualnych – proces uczenia się

4. Dziecięca zabawa jako podstawowa forma aktywności oraz proces intensywnego uczenia się:

- psychologiczne i pedagogiczne uwarunkowania dziecięcych zabaw

- zabawki sprzyjające rozwojowi umysłowemu dzieci

- zabawy maluchów w domu i przedszkolu

5. Kształtowanie dziecięcej podatności na proces uczenia się

6.Spacery, wycieczki, uroczystości przedszkolne jako formy procesu uczenia się

7. Terapeutyczne znaczenie zabawy - dziecko z niepełnosprawnością

Metody dydaktyczne:

burza mózgów, rozmowa, dyskusja, metoda zadań, gry dydaktyczne

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każdy czwartek, 15:20 - 16:55, Budynek z aulami C, sala 3628/3629
każdy wtorek, 9:50 - 11:25, Budynek biblioteczno-dydaktyczny B, sala 2120/2121
Maja Wenderlich-Pintal 23/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.