Poradnictwo wychowawcze [10-0S-PWY]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Poradnictwo wychowawcze [10-0S-PWY] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017 [2016Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 39 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Grażyna Hennel |
Literatura: |
Czabała Cz. Kluczyńska S., Poradnictwo psychologiczne,Warszawa 2015 Gmurzyńska E., Morek R., Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2014 Sanders P., Sztuka prowadzenia poradnictwa przez telefon, Kraków 2004 Seweryńska A.M., Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej, Warszawa 2004 Skałbania B., Poradnictwo Pedagogiczne,Kraków 2009 Skałbania B.,Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2011 Sokołowska E.(red.), Psychologia wspierania rozwoju i wychowania, Wyd. APS, Warszawa 2013 Widera-Wysoczańska A., Mechanizmy przemocy w rodzinie, Warszawa 2010 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 532 |
Zakres tematów: |
Przedmiot i cele poradnictwa wychowawczego Prawne i organizacyjne aspekty poradnictwa Nauczyciel jako doradca – style pracy doradczej Zasady etyczne w poradnictwie Metody skutecznej komunikacji w rozmowie doradczej Poradnictwo w wybranych instytucjach opiekuńczych i wychowawczych (szkoła; poradnia psychologiczno-pedagogiczna; organizacja pozarządowa; dom dziecka, świetlica socjoterapeutyczna, ośrodek pomocy społecznej) Poradnictwo i wsparcie online Poradnictwo zawodowe w szkole jako element pracy wychowawczej Asystent rodziny jako działanie profesjonalne na rzecz rodzin Wybrane strategie pracy poradniczej |
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: metody poszukujące: klasyczna metoda problemowa, ćwiczeniowa, warsztatowa, dyskusja. |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: - regulaminowa obecność, - poziom przygotowania do kolokwium Sposób weryfikacji oceny: - osiągnięte efekty kształcenia - prace pisemne przedłożone przez studenta |
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla II ZZ/PC-ERI-PI 1 Metody kształcenia: Konwersatorium; metody poszukujące: klasyczna metoda problemowa, ćwiczeniowa, warsztatowa, dyskusja. Nakład pracy studenta: liczba godzin kontaktowych: 12 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć: 10 liczba godzin potrzebnych do przygotowania się zaliczenia: 18 Liczba godzin przeznaczonych na inne zadania: 20 oraz sumaryczna liczba godzin aktywności studenta: 60 ____________________________________ LICZBA PUNKTÓW ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.