Metodyka edukacji polonistycznej [10-0S-MPO]
Semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Metodyka edukacji polonistycznej [10-0S-MPO] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2014/2015 [2014L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Konieczna | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Czelakowska D., Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2009. Czelakowska D., Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 1996. Gołębniak D., Teusz G., Edukacja poprzez język. O całościowym uczeniu się, Warszawa 1999. Mnich M., Sprawność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2002. Węglińska M.,Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych?, Warszawa 2002. Wybrane programy i podręczniki edukacji wczesnoszkolnej Żytko M., Pisanie – żywy język dziecka, Warszawa 2006. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Frankiewicz W., Technika swobodnych tekstów jako metoda kształcenia myślenia twórczego, Warszawa 1983. Klus-Stańska D., Nowicka M., Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, Warszawa 2005. Sawa B., Jeżeli dziecko źle czyta i pisze, Warszawa 1994. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Analiza podstawy programowej w zakresie edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej Klasyfikacja i formułowanie celów nauczania w edukacji polonistycznej Materiał nauczania i środki dydaktyczne w nauczaniu języka ojczystego w edukacji wczesnoszkolnej Nauczyciel a kształcenie języka ojczystego w nauczaniu wczesnoszkolnym (przygotowanie merytoryczne i metodyczne) Cele kształcenia polonistycznego a funkcje języka Metody nauki czytania i pisania Syntetyczne metody nauki czytania, Metody alfabetyczne Metody fonetyczne Metody sylabowe Metody analityczne Metody analityczno – syntetyczne Metody globalne Metoda Glena Domana Metoda Marii Montessori Metoda Celestyna Freineta Gotowość i aspekty procesu czytania i pisania Etapy wprowadzania litery Praca z tekstem literackim |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczeniowa dla II roku DZ-PC, PTL-PW OPIS METOD KSZTAŁCENIA: pogadanka dyskusja praca z tekstem działania praktyczne metoda sytuacyjna NAKŁAD PRACY STUDENTÓW liczba godzin kontaktowych: ćwiczenia - 15 liczba godzin przygotowania się do zajęć, lektury - 10 liczba godzin przygotowania się do zajęć - 10 liczba godzin hospitacji - 10 sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: 1. WIEDZA i UMIEJĘTNOŚCI - kolokwium pisemne: pytania otwarte, zadanie praktyczne na kolokwium końcowym - scenariusze zajęć - protokoły z hospitacji 3. KOMPETENCJE -kolokwium pisemne: pytania otwarte |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.