Język obcy w przedszkolu - podstawy i metody 10-1S-JOP
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Literatura: |
Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press. Halliwel S.,Teaching English in the Primary Classroom Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. Phillips, S. 2000. Young Learners.Oxford: Oxford University Press.13 Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42 Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: przygotowanie i prezentacja scenariusza przykładowej lekcji języka angielskiego w przedszkolu, kolokwium |
||
Zakres tematów: |
1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu 2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, oraz zależności niezbędnych dla procesu nabywania języka obcego. 3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu 4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu. 5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupieklasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji. 6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego. 7. Literatura w nauczaniu języka obcego dzieci. |
||
Metody dydaktyczne: |
eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 18:15 - 19:50,
Budynek dydaktyczny - główny A,
sala 1010 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55, Budynek dydaktyczny - główny A, sala 1107/1108 |
Maja Wenderlich-Pintal | 21/ |
szczegóły![]() |
2 |
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40,
Budynek dydaktyczny - główny A,
sala 1107/1108 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55, Budynek biblioteczno-dydaktyczny B, sala 2122 |
Maja Wenderlich-Pintal | 23/ |
szczegóły![]() |
3 |
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10,
Budynek dydaktyczny - główny A,
sala 1107/1108 jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40, Budynek biblioteczno-dydaktyczny B, sala 2122 |
Maja Wenderlich-Pintal | 22/ |
szczegóły![]() |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.