Badania jakościowe w naukach społecznych [PE-2F-BJS]
Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Badania jakościowe w naukach społecznych [PE-2F-BJS] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Franciszek Szlosek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Altheit P.(2002), Wywiad narracyjny, ,,Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja" nr2 Barbour R.(2011), Badania fokusowe. Warszawa Borowska -Besztaa B.(2005), Etnografia dla terapeutów (pedagogów specjalnych) - szkice metodologiczne. Kraków Flick U.(2010), ProjekAtowanie badań jakościowych. Warszawa Kubinowski D.(2013), Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku. Lublin Urbaniak -Zając D.(2013), Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa Wodak R., Krzyżanowski M.(red.),Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych. Warszawa 2011 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Paradygmat badań jakościowych, a paradygmat badań ilościowych, Triangulacja a badania mieszane. Zasady projektowania badań jakościowych w pedagogice. Typowa struktura koncepcji badań jakościowych. Metody i techniki stosowane w badaniach jakościowych. Metoda biograficzna. Rodzaje wywiadów i sposoby ich przeprowadzania. Wywiad narracyjny i fokusowy. Zasady konstruowania kwestionariusza (arkusza) wywiadu. Metoda etnograficzna w badaniach pedagogicznych. Metody analizy danych jakościowych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenie praktyczne, dyskusja panelowa, metoda przypadków, gra dydaktyczna. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie założeń metodologicznych badań własnych łącznie z narzędziem badań, aktywność i kreatywność podczas zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zajęć naocznych - 30 godz. Opracowanie założeń metodologicznych badań własnych - 30 godz. Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 20 godz. Wykonanie zadań indywidualnych - 10 godz. Łącznie punktów ECTS - 3wiczeniowa I DUPE PRK |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.