Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania jakościowe w naukach społecznych [PE-2F-BJS] Semestr zimowy 2024/2025
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Badania jakościowe w naukach społecznych [PE-2F-BJS]
Zajęcia: Semestr zimowy 2024/2025 [2024Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:50 - 11:25
sala 3088/3089
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Franciszek Szlosek
Literatura:

Altheit P.(2002), Wywiad narracyjny, ,,Teraźniejszość - Człowiek - Edukacja" nr2

Barbour R.(2011), Badania fokusowe. Warszawa

Borowska -Besztaa B.(2005), Etnografia dla terapeutów (pedagogów specjalnych) - szkice metodologiczne. Kraków

Flick U.(2010), ProjekAtowanie badań jakościowych. Warszawa

Kubinowski D.(2013), Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku. Lublin

Urbaniak -Zając D.(2013), Badania jakościowe w pedagogice. Warszawa

Wodak R., Krzyżanowski M.(red.),Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych. Warszawa 2011

Zakres tematów:

Paradygmat badań jakościowych, a paradygmat badań ilościowych,

Triangulacja a badania mieszane.

Zasady projektowania badań jakościowych w pedagogice.

Typowa struktura koncepcji badań jakościowych.

Metody i techniki stosowane w badaniach jakościowych.

Metoda biograficzna.

Rodzaje wywiadów i sposoby ich przeprowadzania.

Wywiad narracyjny i fokusowy.

Zasady konstruowania kwestionariusza (arkusza) wywiadu.

Metoda etnograficzna w badaniach pedagogicznych.

Metody analizy danych jakościowych.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenie praktyczne, dyskusja panelowa, metoda przypadków, gra dydaktyczna.

Metody i kryteria oceniania:

Opracowanie założeń metodologicznych badań własnych łącznie z narzędziem badań, aktywność i kreatywność podczas zajęć.

Uwagi:

Zajęć naocznych - 30 godz.

Opracowanie założeń metodologicznych badań własnych - 30 godz.

Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 20 godz.

Wykonanie zadań indywidualnych - 10 godz.

Łącznie punktów ECTS - 3

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)