Metodologia badań pedagogicznych ilościowych [PC-5F-MBI]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodologia badań pedagogicznych ilościowych [PC-5F-MBI] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024 [2023Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3235 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Karolina Jabłońska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą, Lublin: Wydawnictwo KUL Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, Warszawa: PWN Łobocki, M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Łobocki, M. (2000) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Pilch, T., Bauman, T. (2001) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Góralski, A. (2000) Metod badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa: Universitas Rediviva |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- miejsce pedagogiki w dziedzinie nauk społecznych - metodologia jako punkt wyjścia dla badań naukowych - cechy poznania naukowego - charakterystyka i specyfika badań społecznych - badania ilościowe w pedagogice - etapy procesu badawczego - cel, problem, pytania badawcze - zmienne, operacjonalizacja zmiennych, wskaźniki pomiaru - próba badawcza - możliwości doboru badanych, błędy w doborze próby - pomiar w badaniach ilościowych, trafność i rzetelność pomiaru - metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach ilościowych - kryteria doboru - struktura pracy naukowej, formatowanie, standardy APA w cytowaniu i bibliografii - budowa kwestionariusza ankiety - rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań i strukturze ankiety - kodowanie danych ilościowych w arkuszu kalkulacyjnym i programie statystycznym - analiza danych ilościowych - konstruowanie raportów z badań ilościowych - dyskusja wyników - jako odpowiedź na cechy poznania naukowego - formy prezentacji wyników badań ilościowych |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - wykład - pogadanka - pokaz z omówieniem - problemowa - zajęcia praktyczne |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach (min. 90%), - aktywne uczestnictwo - zespołowy projekt badawczy - złożenie opracowania zrealizowanych wraz z zespołem badań, przeprowadzonych metodą ankiety - kolokwium obejmujące zagadnienia omawiane na zajęciach i literaturę |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa III ZM/PC-TPE Kod Zespołu w MS Teams: r8luvql |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.