Metodologia badań pedagogicznych ilościowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PC-5F-MBI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodologia badań pedagogicznych ilościowych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 5 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) niestacjonarne jednolite magisterskie Obowiązkowe dla 5 sem. (PC) pedagogiki specjalnej, (5-l) stacjonarne jednolite magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Skrócony opis: |
Celem nauczania jest przekazanie studentom podstawowych informacji na temat metodologii badań pedagogicznych ilościowych. Student zna poszczególne etapy procesu badawczego, podstawowe kategorie pojęciowe oraz metody, techniki i narzędzia badań. Student potrafi opracować koncepcję badań, dobrać istniejące narzędzia badawcze a także zbudować własne (np. ankietę), zaprojektować i przeprowadzić eksperyment pedagogiczny. Student potrafi dokonać podstawowej analizy danych ilościowych oraz zinterpretować wyniki badań w publikacjach naukowych. Student zna zasady konstruowania raportów z badań ilościowych. |
Pełny opis: |
- wprowadzenie do metodologii badań społecznych, - charakterystyka badań pedagogicznych - ilościowe i jakościowe badania społeczne, - zasady projektowania badań ilościowych w pedagogice, - konceptualizacja i operacjonalizacja w badaniach ilościowych: pojęcia i definicje oraz zmienne i wskaźniki. - rodzaje i zasady doboru prób badawczych w badaniach ilościowych, - pomiar w badaniach ilościowych: trafność i rzetelność pomiaru, rodzaje wskaźników, - narzędzia pomiarowe w badaniach ilościowych, - skale ilościowe – konstruowanie; budowa kwestionariusza ankiety, - rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań kwestionariuszowych, - kodowanie danych ilościowych, - analiza danych ilościowych, - konstruowanie raportów z badań ilościowych, - prezentacja wyników badań ilościowych. |
Literatura: |
Babbie, E. R. (2019). Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN. Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Łobocki, M. (2006). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Pilch, T., & Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo „Zak. Rubacha K. (2019). Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Tom 1. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Posiada rozszerzoną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w zakresie pedagogiki specjalnej. Zna metodologiczne założenia prowadzenia badan ilościowych. Zna metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach jakościowych. Zna założenia analizy danych ilościowych. Umiejętności Planuje proces badań ilościowych. Dobiera metody, techniki i narzędzia do celu badań ilościowych. Konstruuje własne narzędzia do realizacji badań ilościowych. Analizuje i interpretuje wyniki badań ilościowych, formułuje wnioski pedagogiczne z badań. Kompetencje społeczne Rozumie konieczność przestrzegania etyki badań naukowych. Wykazuje gotowość przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu diagnostycznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunek zaliczenia: uzyskanie minimalnego wyniku końcowego 51% (średnia wyników uzyskanych z aktywności na zajęciach, testu, prac domowych/projektu) - prace domowe lub projekt końcowy (forma proponowana przez prowadzącego) - aktywność na zajęciach (forma proponowana przez prowadzącego) - test sprawdzający wiadomości i umiejętności praktyczne zdobyte podczas ćwiczeń Skala ocen: 51% – 60% – dostateczny (3) 61% – 70% – dostateczny plus (3+) 71% – 80% – dobry (4) 81% – 90% – dobry + (4+) 91% – 100% – bardzo dobry (5) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
CW
CW
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Korko | |
Prowadzący grup: | Karolina Jabłońska, Małgorzata Korko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem nauczania jest przekazanie studentom podstawowych informacji na temat metodologii badań pedagogicznych ilościowych. Student zna poszczególne etapy procesu badawczego, podstawowe kategorie pojęciowe oraz metody, techniki i narzędzia badań. Student potrafi opracować koncepcję badań, dobrać istniejące narzędzia badawcze a także zbudować własne (np. ankietę), zaprojektować i przeprowadzić eksperyment pedagogiczny. Student potrafi dokonać podstawowej analizy danych ilościowych oraz zinterpretować wyniki badań w publikacjach naukowych. Student zna zasady konstruowania raportów z badań ilościowych. |
|
Pełny opis: |
- Ilościowe i jakościowe badania społeczne. - Zasady projektowania badań ilościowych w pedagogice specjalnej. - Konceptualizacja i operacjonalizacja w badaniach ilościowych: pojęcia i definicje oraz zmienne i wskaźniki. - Rodzaje i zasady doboru prób badawczych w badaniach ilościowych. - Pomiar w badaniach ilościowych: trafność i rzetelność pomiaru. - Narzędzia pomiarowe w badaniach ilościowych: indeksy i skale. - Skale ilościowe – konstruowanie; budowa kwestionariusza ankiety. - Rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań kwestionariuszowych. - Kodowanie danych ilościowych. - Analiza danych ilościowych. - Konstruowanie raportów z badań ilościowych. - Prezentacja wyników badań ilościowych. |
|
Literatura: |
Babbie, E. R. (2019). Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN. Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Łobocki, M. (2006). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Pilch, T., & Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo „Zak. Rubacha K. (2019). Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Tom 1. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: - rozwiązywanie zadań w grupach podczas zajęć - rozwiązywanie quizów podczas zajęć np. za pomocą aplikacji kahoot, Wooclap, MS Forms - mini-projekt grupowy na ocenę - test sprawdzający wiedzę i umiejętności praktyczne Nakład pracy: 30 h kontaktowych 20 h przygotowanie się do testu 40 h przygotowanie projektu końcowego Sumaryczna liczba punktów ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Karolina Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Problematyka zajęć skupia się wokół prowadzenia badań pedagogicznych ilościowych. W trakcie zajęć studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań pedagogicznych, poznają poszczególne etapy procesu badawczego, metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach pedagogicznych ilościowych oraz czynniki, które mają wpływ na dobór stosownych narzędzi. Studenci w trakcie zajęć uczą się także projektować własne narzędzia, zgodne z wymogami stawianymi narzędziom badawczym stosowanym w pedagogice oraz poznają zagadnienia związane z analizą, interpretacją i opracowaniem danych ilościowych uzyskanych w badaniu. |
|
Pełny opis: |
- miejsce pedagogiki w dziedzinie nauk społecznych - metodologia jako punkt wyjścia dla badań naukowych - cechy poznania naukowego - charakterystyka i specyfika badań społecznych - badania ilościowe w pedagogice - etapy procesu badawczego - cel, problem, pytania badawcze - zmienne, operacjonalizacja zmiennych, wskaźniki pomiaru - próba badawcza - możliwości doboru badanych, błędy w doborze próby - pomiar w badaniach ilościowych, trafność i rzetelność pomiaru - metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach ilościowych - kryteria doboru - struktura pracy naukowej, formatowanie, standardy APA w cytowaniu i bibliografii - budowa kwestionariusza ankiety - rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań i strukturze ankiety - kodowanie danych ilościowych w arkuszu kalkulacyjnym i programie statystycznym - analiza danych ilościowych - konstruowanie raportów z badań ilościowych - dyskusja wyników - jako odpowiedź na cechy poznania naukowego - formy prezentacji wyników badań ilościowych |
|
Literatura: |
Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą, Lublin: Wydawnictwo KUL Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, Warszawa: PWN Łobocki, M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Łobocki, M. (2000) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Pilch, T., Bauman, T. (2001) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Góralski, A. (2000) Metod badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa: Universitas Rediviva |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: - wykład - pogadanka - pokaz z omówieniem - problemowa - zajęcia praktyczne Nakład pracy: Godziny kontaktowe - ćwiczenia: 21 h Godziny pracy własnej studenta: 45 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CW
CW
CW
CZ CW
CW
PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Korko | |
Prowadzący grup: | Aneta Gop, Karolina Jabłońska, Małgorzata Korko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Celem nauczania jest przekazanie studentom podstawowych informacji na temat metodologii badań pedagogicznych ilościowych. Student zna poszczególne etapy procesu badawczego, podstawowe kategorie pojęciowe oraz metody, techniki i narzędzia badań. Student potrafi opracować koncepcję badań, dobrać istniejące narzędzia badawcze a także zbudować własne (np. ankietę), zaprojektować i przeprowadzić eksperyment pedagogiczny. Student potrafi dokonać podstawowej analizy danych ilościowych oraz zinterpretować wyniki badań w publikacjach naukowych. Student zna zasady konstruowania raportów z badań ilościowych. |
|
Pełny opis: |
- wprowadzenie do metodologii badań społecznych, - charakterystyka badań pedagogicznych - ilościowe i jakościowe badania społeczne, - zasady projektowania badań ilościowych w pedagogice, - konceptualizacja i operacjonalizacja w badaniach ilościowych: pojęcia i definicje oraz zmienne i wskaźniki. - rodzaje i zasady doboru prób badawczych w badaniach ilościowych, - pomiar w badaniach ilościowych: trafność i rzetelność pomiaru, rodzaje wskaźników, - narzędzia pomiarowe w badaniach ilościowych, - skale ilościowe – konstruowanie; budowa kwestionariusza ankiety, - rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań kwestionariuszowych, - kodowanie danych ilościowych, - analiza danych ilościowych, - konstruowanie raportów z badań ilościowych, - prezentacja wyników badań ilościowych. |
|
Literatura: |
Babbie, E. R. (2019). Badania społeczne w praktyce. Wydawnictwo Naukowe PWN. Łobocki, M. (2000). Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Łobocki, M. (2006). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza "Impuls". Pilch, T., & Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo „Zak. Rubacha K. (2019). Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Tom 1. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
|
Uwagi: |
Stosowane metody kształcenia: -rozwiązywanie zadań (indywidualnie, w parach, w grupach) -metoda stolików eksperckich (wymiana informacji między grupami eksperckimi) -eksperyment pedagogiczny w klasie -konstruowanie badania ilościowego i anonimowa ocena rówieśnicza -konstruowanie kwestionariusza ankiety -ocenianie gotowego kwestionariusza ankiety -Zaplanowanie, przeprowadzenie i opis mini-badania ilościowego w postaci postera naukowego Nakład pracy: 30 h kontaktowych 20 h przygotowanie się do testu 40 h przygotowanie projektu końcowego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Karolina Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Problematyka zajęć skupia się wokół prowadzenia badań pedagogicznych ilościowych. W trakcie zajęć studenci poznają podstawowe pojęcia z zakresu metodologii badań pedagogicznych, poznają poszczególne etapy procesu badawczego, metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach pedagogicznych ilościowych oraz czynniki, które mają wpływ na dobór stosownych narzędzi. Studenci w trakcie zajęć uczą się także projektować własne narzędzia, zgodne z wymogami stawianymi narzędziom badawczym stosowanym w pedagogice oraz poznają zagadnienia związane z analizą, interpretacją i opracowaniem danych ilościowych uzyskanych w badaniu. |
|
Pełny opis: |
- miejsce pedagogiki w dziedzinie nauk społecznych - metodologia jako punkt wyjścia dla badań naukowych - cechy poznania naukowego - charakterystyka i specyfika badań społecznych - badania ilościowe w pedagogice - etapy procesu badawczego - cel, problem, pytania badawcze - zmienne, operacjonalizacja zmiennych, wskaźniki pomiaru - próba badawcza - możliwości doboru badanych, błędy w doborze próby - pomiar w badaniach ilościowych, trafność i rzetelność pomiaru - metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach ilościowych - kryteria doboru - struktura pracy naukowej, formatowanie, standardy APA w cytowaniu i bibliografii - budowa kwestionariusza ankiety - rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań i strukturze ankiety - kodowanie danych ilościowych w arkuszu kalkulacyjnym i programie statystycznym - analiza danych ilościowych - konstruowanie raportów z badań ilościowych - dyskusja wyników - jako odpowiedź na cechy poznania naukowego - formy prezentacji wyników badań ilościowych |
|
Literatura: |
Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą, Lublin: Wydawnictwo KUL Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, Warszawa: PWN Łobocki, M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Łobocki, M. (2000) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Pilch, T., Bauman, T. (2001) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Góralski, A. (2000) Metod badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa: Universitas Rediviva |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dot. zajęć dla poszczególnych grup znajdują się w sekcjach poświęconych tym grupom. Student obowiązany jest do zapoznania się z polem "Uwagi" dla własnej grupy zajęciowej i do dołączenia do właściwego dla tej grupy Zespołu w MS Teams. Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe - 21 h przygotowanie do zajęć, lektura - 12 h przygotowanie się do kolokwium - 7 h przygotowanie projektu badawczego - 20 h |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
CW
ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Korko | |
Prowadzący grup: | Karolina Jabłońska, Małgorzata Korko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Warunek zaliczenia na ocenę: uzyskanie minimalnego wyniku końcowego 51% (średnia wyników uzyskanych z testu śródsemestralnego i z mini-projektu badawczego). Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - test typu "open book" sprawdzający wiadomości i umiejętności praktyczne zdobyte podczas ćwiczeń (waga 50%) - mini-projekt badawczy w parach lub grupach 3-osobowych (waga 50%) Skala ocen: 51% – 60% – dostateczny (3) 61% – 70% – dostateczny plus (3+) 71% – 80% – dobry (4) 81% – 90% – dobry + (4+) 91% – 100% – bardzo dobry (5) |
|
Pełny opis: |
- Metoda naukowa w edukacji - Etapy procesu badawczego - Gdzie szukać inspiracji do badań? - Gdzie i jak szukać literatury przedmiotu? - Typy i wiarygodność prac naukowych; - Formułowanie pytań i hipotez badawczych - Czym jest zmienna i jakie są jej rodzaje? - Schematy badawcze; - Operacjonalizacja zmiennych i tworzenia wskaźników zmiennych; - Skale pomiarowe; - Rzetelność i trafność pomiaru; - Narzędzia pomiarowe w badaniach ilościowych - zasady konstruowania ankiet; gdzie szukać gotowych narzędzi pomiarowych, takich jak skale i kwestionariusze; - Próba i populacja; - Wielkość i reprezentatywność próby; - Techniki doboru próby; - Raportowanie badań ilościowych; - Struktura i charakterystyka artykułu naukowego; - Zasady etyczne w prowadzeniu badań; |
|
Literatura: |
Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN. Łobocki M. (2010). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Impuls. Rubacha K. (2019). Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Tom 1. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN. Rubacha, K. (2016). Metodologia badań nad edukacją. Editions Spotkania Spółka z o.o. S.K.A. |
|
Uwagi: |
Stosowane metody kształcenia: -rozwiązywanie zadań (indywidualnie, w parach, w grupach) -metoda stolików eksperckich (wymiana informacji między grupami eksperckimi) -eksperyment pedagogiczny w klasie -konstruowanie badania ilościowego i anonimowa ocena rówieśnicza -konstruowanie kwestionariusza ankiety - self-quizy -Zaplanowanie, przeprowadzenie i opis mini-badania ilościowego w postaci postera naukowego Nakład pracy: 30 h kontaktowych 20 h przygotowanie się do testu 40 h przygotowanie projektu końcowego Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Karolina Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Warunek zaliczenia na ocenę: uzyskanie minimalnego wyniku końcowego 51% (średnia wyników uzyskanych z testu śródsemestralnego i z mini-projektu badawczego). Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - test typu "open book" sprawdzający wiadomości i umiejętności praktyczne zdobyte podczas ćwiczeń (waga 50%) - mini-projekt badawczy w parach lub grupach 3-osobowych (waga 50%) Skala ocen: 51% – 60% – dostateczny (3) 61% – 70% – dostateczny plus (3+) 71% – 80% – dobry (4) 81% – 90% – dobry + (4+) 91% – 100% – bardzo dobry (5) |
|
Pełny opis: |
- miejsce pedagogiki w dziedzinie nauk społecznych - metodologia jako punkt wyjścia dla badań naukowych - cechy poznania naukowego - charakterystyka i specyfika badań społecznych - badania ilościowe w pedagogice - etapy procesu badawczego - cel, problem, pytania badawcze - zmienne, operacjonalizacja zmiennych, wskaźniki pomiaru - próba badawcza - możliwości doboru badanych, błędy w doborze próby - pomiar w badaniach ilościowych, trafność i rzetelność pomiaru - metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach ilościowych - kryteria doboru - struktura pracy naukowej, formatowanie, standardy APA w cytowaniu i bibliografii - budowa kwestionariusza ankiety - rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań i strukturze ankiety - kodowanie danych ilościowych w arkuszu kalkulacyjnym i programie statystycznym - analiza danych ilościowych - konstruowanie raportów z badań ilościowych - dyskusja wyników - jako odpowiedź na cechy poznania naukowego - formy prezentacji wyników badań ilościowych |
|
Literatura: |
Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą, Lublin: Wydawnictwo KUL Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, Warszawa: PWN Łobocki, M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Łobocki, M. (2000) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Pilch, T., Bauman, T. (2001) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Góralski, A. (2000) Metod badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa: Universitas Rediviva |
|
Uwagi: |
Szczegółowe informacje dot. zajęć dla poszczególnych grup znajdują się w sekcjach poświęconych tym grupom. Student obowiązany jest do zapoznania się z polem "Uwagi" dla własnej grupy zajęciowej i do dołączenia do właściwego dla tej grupy Zespołu w MS Teams. Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe - 21 h przygotowanie do zajęć, lektura - 20 h przygotowanie się do kolokwium - 30 h przygotowanie projektu badawczego - 30 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 4 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 21 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.