Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodologia badań pedagogicznych ilościowych [PC-5F-MBI] Semestr zimowy 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodologia badań pedagogicznych ilościowych [PC-5F-MBI]
Zajęcia: Semestr zimowy 2023/2024 [2023Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 1107/1108
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 27
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Korko
Literatura:

Babbie, E. (2004). Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN.

Łobocki M. (2010). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

Rubacha K. (2019). Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych [w:] Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.) Pedagogika. Tom 1. Podręcznik akademicki. Warszawa: PWN.

Rubacha, K. (2016). Metodologia badań nad edukacją. Editions Spotkania Spółka z o.o. S.K.A.

Zakres tematów:

- Metoda naukowa w edukacji

- Etapy procesu badawczego

- Gdzie szukać inspiracji do badań?

- Gdzie i jak szukać literatury przedmiotu?

- Typy i wiarygodność prac naukowych;

- Formułowanie pytań i hipotez badawczych

- Czym jest zmienna i jakie są jej rodzaje?

- Schematy badawcze;

- Operacjonalizacja zmiennych i tworzenia wskaźników zmiennych;

- Skale pomiarowe;

- Rzetelność i trafność pomiaru;

- Narzędzia pomiarowe w badaniach ilościowych - zasady konstruowania ankiet; gdzie szukać gotowych narzędzi pomiarowych, takich jak skale i kwestionariusze;

- Próba i populacja;

- Wielkość i reprezentatywność próby;

- Techniki doboru próby;

- Raportowanie badań ilościowych;

- Struktura i charakterystyka artykułu naukowego;

- Zasady etyczne w prowadzeniu badań;

Metody dydaktyczne:

Stosowane metody kształcenia:

-rozwiązywanie zadań (indywidualnie, w parach, w grupach)

-metoda stolików eksperckich (wymiana informacji między grupami eksperckimi)

-eksperyment pedagogiczny w klasie

-konstruowanie badania ilościowego i anonimowa ocena rówieśnicza

-konstruowanie kwestionariusza ankiety

-Zaplanowanie, przeprowadzenie i opis mini-badania ilościowego w postaci postera naukowego

Metody i kryteria oceniania:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia:

- test typu "open book" sprawdzający wiadomości i umiejętności praktyczne zdobyte podczas ćwiczeń (waga 50%)

- mini-projekt badawczy w parach lub grupach 3-osobowych (waga 50%);

Ocena końcowa będzie średnią wyników uzyskanych z testu i mini-projektu badawczego.

Skala ocen:

51% – 60% – dostateczny (3)

61% – 70% – dostateczny plus (3+)

71% – 80% – dobry (4)

81% – 90% – dobry + (4+)

91% – 100% – bardzo dobry (5)

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-PRE 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)