Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 5
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 3631 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Bartoszak, Aleksandra Zadrożna | ||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: Griffin E., (2003) Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: GWP Steward, J. (2000) Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN Nęcka, Z. (2000) Komunikacja międzyludzka. Kraków: Antykwa. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejętności pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS. |
||||||||||
Zakres tematów: |
1. Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. Rola stereotypów w komunikacji. 2. Praca warsztatowa z oporem - drabina interwencji pomocowych. 3. Inteligencja emocjonalna i społeczna i ich wpływ na budowanie relacji. 4. Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem. 5. Asertywna komunikacja. Jak poprawnie formułować komunikat asertywny? 6. Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Formy pracy: - indywidualna, praca w parach, praca w grupach Metody pracy: - dyskusja moderowana, burza mózgów, odgrywanie ról, gry symulacyjne, gry zadaniowe, kwestionariusze |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: - obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność w cyklu zajęć = 1 x 3 h dydaktyczne); - zaangażowanie w trakcie zajęć; - oceny cząstkowe z poszczególnych ćwiczeń |
||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa I ZM/PY-3a |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.