Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności interpersonalnych - kontynuacja [PY-5F-WUK1]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023 [2022Zn] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 3631
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bartoszak, Aleksandra Zadrożna
Literatura:

Obowiązkowa:

Griffin E., (2003) Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: GWP

Steward, J. (2000) Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: PWN

Nęcka, Z. (2000) Komunikacja międzyludzka. Kraków: Antykwa.

Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejętności pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Zakres tematów:

1. Stereotypy a uprzedzenia i dyskryminacja. Rola stereotypów w komunikacji.

2. Praca warsztatowa z oporem - drabina interwencji pomocowych.

3. Inteligencja emocjonalna i społeczna i ich wpływ na budowanie relacji.

4. Indywidualne sposoby i strategie radzenia sobie ze stresem.

5. Asertywna komunikacja. Jak poprawnie formułować komunikat asertywny?

6. Warsztaty kształtowania pozytywnej samooceny i wspierania poczucia własnej wartości.

Metody dydaktyczne:

Formy pracy:

- indywidualna, praca w parach, praca w grupach

Metody pracy:

- dyskusja moderowana, burza mózgów, odgrywanie ról, gry symulacyjne, gry zadaniowe, kwestionariusze

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie:

- obecność na zajęciach (możliwa 1 nieobecność w cyklu zajęć = 1 x 3 h dydaktyczne);

- zaangażowanie w trakcie zajęć;

- oceny cząstkowe z poszczególnych ćwiczeń

Uwagi:

gr. warsztatowa I ZM/PY-2a

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)