Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1] Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 3634
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Magdalena Bartoszak
Literatura:

Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (R.2.3.3 i 2.3.4 str.76-120) ‘Obserwacja’ ‘Testowanie’: ‘Kwestionariusze’, ‘Techniki projekcyjne’, ‘Próby zadaniowe’.

Szustrowa, A. (2005). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. W: Stemplewska, K., Krejtz, K. (red.) (2005). Wywiad psychologiczny. (cz. 1). Wywiad jako postępowanie badawcze. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Rozdziały: 4 ‘Obserwacja swobodna’ i 5 ‘Analiza i interpretacja danych z wywiadu i obserwacji’ (ANEKS str.81-110).

Zakres tematów:

PROGRAM ZAJĘĆ:

1. Charakterystyka dobrego kontaktu z osobą badaną.

2. Zasady zawierania kontraktu diagnostycznego.

3. Warunki przebiegu rozmowy psychologicznej / wywiadu.

4. Aktywne słuchanie, rodzaje pytań i konstrukcja wywiadu.

5. Kompetencje psychologiczne a wywiad.

6. Narzędzia diagnostyczne.

7. Analiza przykładowych wywiadów - konstrukcja pracy, wnioski. 8. Wybrane nurty psychologiczne

9. Omówienie wywiadów i wnioski. Informacja zwrotna.

Metody dydaktyczne:

Formy pracy:

- indywidualna, grupowa

Metody pracy:

- dyskusja moderowana, burza mózgów, analiza studiów przypadku, prezentacja audiowizualna, analiza wyników i ich interpretacja

Metody i kryteria oceniania:

- aktywność podczas zajęć ćwiczeniowych;

- wykonywanie poszczególnych zadań związanych z procedurą diagnostyczną

- napisanie pracy zaliczeniowej - studium przypadku - na podstawie trzystopniowej procedury diagnostycznej

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla V DMPY-SPS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)