Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Magdalena Bartoszak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (R.2.3.3 i 2.3.4 str.76-120) ‘Obserwacja’ ‘Testowanie’: ‘Kwestionariusze’, ‘Techniki projekcyjne’, ‘Próby zadaniowe’. Szustrowa, A. (2005). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. W: Stemplewska, K., Krejtz, K. (red.) (2005). Wywiad psychologiczny. (cz. 1). Wywiad jako postępowanie badawcze. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Rozdziały: 4 ‘Obserwacja swobodna’ i 5 ‘Analiza i interpretacja danych z wywiadu i obserwacji’ (ANEKS str.81-110). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
PROGRAM ZAJĘĆ: 1. Charakterystyka dobrego kontaktu z osobą badaną. 2. Zasady zawierania kontraktu diagnostycznego. 3. Warunki przebiegu rozmowy psychologicznej / wywiadu. 4. Aktywne słuchanie, rodzaje pytań i konstrukcja wywiadu. 5. Kompetencje psychologiczne a wywiad. 6. Narzędzia diagnostyczne. 7. Analiza przykładowych wywiadów - konstrukcja pracy, wnioski. 8. Wybrane nurty psychologiczne 9. Omówienie wywiadów i wnioski. Informacja zwrotna. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Formy pracy: - indywidualna, grupowa Metody pracy: - dyskusja moderowana, burza mózgów, analiza studiów przypadku, prezentacja audiowizualna, analiza wyników i ich interpretacja |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność podczas zajęć ćwiczeniowych; - wykonywanie poszczególnych zadań związanych z procedurą diagnostyczną - napisanie pracy zaliczeniowej - studium przypadku - na podstawie trzystopniowej procedury diagnostycznej |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla V DMPY-SPS 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.