Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1]
Semestr zimowy 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proces diagnozy psychologicznej. Studium przypadku [20-3F-PRD1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/2023 [2022Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Łukasz Zaborek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura na zajęcia 29.10 - Szustrowa, A. (2005). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. W: Stemplewska, K., Krejtz, K. (red.) (2005). Wywiad psychologiczny. (cz. 1). Wywiad jako postępowanie badawcze. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Rozdziały: 4 ‘Obserwacja swobodna’ i 5 ‘Analiza i interpretacja danych z wywiadu i obserwacji’. 30.10 - Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. (R.2.3.3 i 2.3.4 str.76-120) ‘Obserwacja’ ‘Testowanie’: ‘Kwestionariusze’, ‘Techniki projekcyjne’, ‘Próby zadaniowe’. 19.11 - Stemplewska, K., Krejtz, K. (2005). Wywiad psychologiczny. (cz. 1 i 2). Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. `Instrumenty konwersacyjne` 22.01 - Stemplewska, K., Krejtz, K. (2005). Wywiad psychologiczny. (cz. 2). Wywiad jako spotkanie z człowiekiem. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP (str.215-240) ‘Informacje zwrotne’ Literatura dodatkowa Corey, G. (2001). Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwa. Grzesiuk, L. (2005). Psychoterapia. Podręcznik akademicki. Tom I. Warszawa: ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury. Jaworowska, A., Matczak, A. (1998). Test Niedokończonych zdań Rottera (RISB). Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Stemplewska-Żakowicz K. (red.) (1998). Nowe spojrzenia na Test Niedokończonych Zdań J.B. Rottera. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Suchańska A. (2007) Rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. Zawadzki, B., Strelau, J. (1997). Formalna Charakterystyka Zachowania - Kwestionariusz Temperamentu (FCZ-KT). Podręcznik. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Plan pracy: 1. 06.10 – zajęcia organizacyjne, wybór osoby badanej, kontrakt diagnostyczny 2. 13.10 – wyznaczniki i znaczenie dobrego kontaktu/oporu, przedstawienie schematu studium 3. 20.10 – wrażenia z pierwszego kontaktu z osobą badaną (ewentualne wątpliwości co do wyboru osoby do badania), 4. 27.10 – termin oddania obserwacji swobodnej 5. 03.11 – Metody i paradygmaty badawcze, wprowadzenie do formułowania Hipotez, TZN rottera 6. 10.11 – termin oddania badania TZN, FCZ-KT wraz z interpretacją 7. 17.11 – omawianie badań TZN, WKP, FCZ-KT 8. 24.11 – omawianie badań TZN, WKP, FCZ-KT 9. 01.12 – omawianie badań TZN, WKP, FCZ-KT 10. 08.12 - obszary pytań w wywiadzie diagnostycznym, formułowanie hipotez i tworzenie planu wywiadu 11. 15.12 - ostateczny termin przesłania planu wywiadu (dopiero po zatwierdzeniu planu możliwe jest przeprowadzenie wywiadu) 12. 22.12– ostateczny termin oddania pracy 13. 05.01 – indywidualne omawianie wywiadów 14. 12.01 – indywidualne omawianie wywiadów 15. 19. 19.01 - indywidualne omawianie wywiadów 16. 26.01 – podsumowanie zajęć. Omawianie wybranych fragmentów wywiadów |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metoda projektu, mini-wykład, praca w grupie, praca pisemna, indywidualne konsultacje |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
WARUNKI ZALICZENIA: Obecność i aktywny udział w ćwiczeniach Napisanie studium przypadku na podstawie kilkutygodniowego kontaktu z jedną osobą Terminowe wykonanie prac domowych (notatka obserwacyjna, policzenie wyników testów, sformułowanie hipotez, przygotowanie planu wywiadu, napisanie pracy, przygotowanie informacji zwrotnej) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla V DMPY-PKL 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.