Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 [20-3S-MW2] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1010 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
sala 1010 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Iwona Omelańczuk | ||||||||||||
Literatura: |
Agryle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN. • Gordon, T. (1994). Wychowanie bez porażek. Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax. • Grzesiak-Feldman, M. (2005). Warsztat umiejętności psychospołecznych jako metoda edukacyjna i rozwojowa: wybrane zagadnienia. Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo, 2(2), 171-186. • Hartley, P. (2000). Komunikacja w grupie. Poznań: Zysk i S-ka. • Król-Fijewska, M. (1993). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości. • McKay, M., Davis, M. Fanning, P. (2003). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk GWP. • Nęcka, E. (1998) Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli. Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”. • Oatley, K.. Jenkins, J. M. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Oyster, C.K. (2002). Grupy . Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka • Steward, J. (2002). Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. • Vopel, K. (2004). Warsztaty, skuteczna forma nauki. Kielce: Wydawnictwo Jedność. • Wills-Brandon, C. (2001). Jak mówić i budować trwałe związki. Gdańsk: GWP. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia mają na celu budowanie oraz doskonalenie umiejętności związanych ze wspieranie rozwoju człowieka w różnych obszarach funkcjonowania. Osoby uczestniczące będą doskonaliły swoje kompetencje w zakresie przygotowywania oraz realizowania zajęć wspierających m.in. rozwóju umiejętności komunikacyjnych, społecznych, inteligencji emocjonalnej, a także warsztatów kreatywności czy asertywności. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
WIEDZA: - wykład konwersatoryjny - prezentacja multimedialna UMIEJĘTNOŚCI: - gra dydaktyczna - projekt grupowy - działania praktyczne KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajęciach (1 nieobecności) praca podczas zajęć przygotowanie projektów zespołowych |
||||||||||||
Uwagi: |
gr.ćwiczeniowa IV ZM/PY-WIK NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h Przygotowanie się do zajęć - 30h Przygotowanie się do zaliczenia - 25h Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3amnfoEzD1rsq18Yo4oQQT2Yf0hfPDir05fmXJxkpI-Ak1%40thread.tacv2/conversations?groupId=28d1a2ed-9396-4688-84ee-58b4186aa706&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.