Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rodzina dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PC-5F-RDS] Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Rodzina dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PC-5F-RDS]
Zajęcia: Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Kamila Miler-Zdanowska
Literatura:

Farnicka, M. (2011). Wyzwania stojące przed rodziną w sytuacji rozpoznania niepełnosprawności u dziecka, Niepełnosprawność nr 6, 18-33

Sendecka, E i in. (2010). Funkcjonowanie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym, Praca Przeglądowa, vol. 19, nr 37, 67-73

Zakres tematów:

1. Zapoznanie z sylabusem przedmiotu. Przedstawienie warunków zaliczenia ćwiczeń i dopuszczenia do testu końcowego. Omówienie harmonogramu tematów realizowanych w ramach przedmiotu. Definicja rodziny, funkcje rodziny, zadania realizowane w rodzinie, typologia rodzin. Formy życia rodzinnego: samotne rodzicielstwo, związki kohabitacyjne, rodzina zrekonstruowana, rodzina adopcyjna, zastępcza. Przemiany rodziny na przestrzeni 30 lat. Kryzys - definicja, znaczenie. Utrudnienia życiowe rodziców (matki, ojcowie) i rodzeństwo dzieci z SPE oraz uwarunkowania funkcjonowania (czynniki podmiotowe, socjodemograficzne, społeczne, materialne).

Metody dydaktyczne:

dyskusja, pogadanka, scenki dramowe, zajęcia symulowane

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajęciach, w przypadku nieobecności na zajęciach należy umówić się na odrobienie zajęć na dyżurze

obecność na zajęciach jest warunkiem dopuszczenia do kolokwium

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa II ZM/PC 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)