Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [PE-2S-PNO] Semestr letni 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projektowanie nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym [PE-2S-PNO]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 9:50 - 11:25
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maja Wenderlich
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Idea zrównoważonego rozwoju we wczesnej edukacji językowej / Agnieszka Szplit // W : Dydaktyczne “tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji / pod red. nauk. Ewy Szadzińskiej. – Kraków : “Impuls”, 2014. – S. 83-98

2. Interakcje werbalne uczniów młodszych w języku obcym : dążenie do sukcesu / Magdalena Dańko // W: Wyznaczniki sukcesu nauczyciela i ucznia w glottodydaktyce / red. Beata Karpeta-Peć, Radosław Kucharczyk, Maciek Smuk, Marta Torenc. – Warszawa : Instytut Germanistyki UW : Instytut Romanistyki UW, 2014 – S. 231-242

3. Jak pomóc dziecku nauczyć się angielskiego / Claire Selby ; [tł. na jęz. pol. Magdalena Pilawska-Miksa]. – Warszawa : Agora, 2011.

4. Jak uczyć małe dzieci języków obcych ? / Jan Iluk. – Katowice : “Gnome”, 2002.

5. Język angielski w nauczaniu zintegrowanym : poradnik / Halina Tyliba. – Kraków : Wydawnictwo Egis, 2006.

6. Język angielski w przedszkolu i szkole podstawowej : poradnik / Denise Chauvel, Danièle Champagne, Catherine Chauvel ; [tł. Małgorzata Pamuła ; wersja pol. Anna Walewska]. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, cop. 2005. – s. 151.

Literatura uzupełniająca:

1. Języki obce dla wszystkich dzieci : doświadczenia szkół waldorfskich w nauczaniu najmłodszych / Christoph Jaffke, Magda Maier ; przekład z języka niemieckiego i posłowie Michał Głażewski.- Kraków : “Impuls”, 2011. – s. 182.

2. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym / Małgorzata Pamuła. – Wyd. 1, dodr. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2009.

3. Między nami anglistami czyli nauczanie języka angielskiego poprzez zabawę / Monika Prusińska. – Brzezia Łąka : “Poligraf”

4. Mikołajek odnosi zwycięstwo, czyli o sukcesie w nauczaniu języka francuskiego najmłodszych / Karolina Wawrzonek // W : Wyznaczniki sukcesu nauczyciela i ucznia w glottodydaktyce / red. Beata Karpeta-Peć, Radosław Kucharczyk, Maciek Smuk, Marta Torenc. – Warszawa : Instytut Germanistyki UW : Instytut Romanistyki UW, Warszawa, 2014. – S. 243-251.

5. Nauczanie języka obcego dzieci / Maria Pieprzyk // W: Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka : wybrane aspekty. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2016. – S. 375-389.

6. Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym : rozwój świadomości wielokulturowej dziecka / Anna Jaroszewska. – Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2007. s. 458.

Zakres tematów:

1. Predyspozycje rozwojowe we wczesnym dzieciństwie do uczenia się języka obcego

2. Sposoby uczenia się dzieci języka obcego w wybranych koncepcjach psychologicznych

3. Kompetencje językowe dziecka

4. Nauczyciel jako model kompetencyjny w uczeniu się spontanicznym i spontaniczno-reaktywnym dzieci

5. Strategie zabawowe i zadaniowe w uczeniu się języka przez dzieci

6. Warunki do nabywania kompetencji językowych dzieci w przedszkolu i klasach I-III

7. Teoria wieku krytycznego

8. Społeczne i kulturowe aspekty nauczania języków obcych

9. Sposoby motywowania dzieci do uczenia się języka obcego

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia: wykład, pogadanka, dyskusja, wykorzystanie TIK

Metody i kryteria oceniania:

- Przygotowanie grupowego projektu na wybrany temat;

- Aktywność i zaangażowanie na zajęciach

Uwagi:

grupa II PDP 2

Metody kształcenia: wykład, pogadanka, dyskusja, wykorzystanie TIK

Godziny kontaktowe: 15 h

w tym: praca z literaturą - 15h

praca z filmem 10h

projektowe zaliczenia - 15h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)