Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Badawczy projekt specjalnościowy - 1 PC-2F-PS1
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 8

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Badawczy projekt specjalnościowy - 1 PC-2F-PS1
Zajęcia Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 (2021Zn) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 14:55 - 17:20
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań:
2021-11-14 11:20 : 14:00 sala 3088/3089
Budynek z aulami C
2021-12-05 14:05 : 16:30 sala 1204
Budynek dydaktyczny - główny A
2022-01-15 13:15 : 15:40 sala 3131/3132
Budynek z aulami C
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ewa Kulesza
Literatura:

1. Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych.

Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Ibuk.

2. Ciechowska M., Szymańska M. (2017). Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych. Cz. 1. Akademia Ignatianum, Kraków: Wydawnictwo WAM.

3. Pilch T., Bauman T. (2011). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.

4. Smolińska-Theiss B., Theiss W. (2009). Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie. (W:) S. Palka (red.). Podstawy metodologii badań w pedagogice (s. 79–102). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Pozostała literatura w zależności od podjętego tematu badawczego.

Zakres tematów:

- analiza procedury postępowania badawczego zastosowanego w pracach licencjackich

- przegląd metod opracowywania i prezentacji wyników badań zastosowanych w badaniach własnych studentów

- przegląd typologii metod stosowanych w pedagogice

- omówienie możliwości i ograniczeń badań jakościowych i ilościowych w odniesieniu do prezentowanych przez studentów przypadków

- wyodrębnienie wiodącego problemu badawczego - proponowany temat badawczy: Jakość życia młodych dorosłych Polaków ze zróżnicowanymi potrzebami. Analiza literatury przedmiotu.

- opracowanie w podgrupach pierwszej części projektu badawczego: 1) przegląd literatury teoretycznej i badań empirycznych, 2) metodyki badań: przedmiotu badań, celu/celów, problemów badawczych, ew. hipotez, kryteriów doboru grupy badawczej, metod, technik i narzędzi (dobór gotowych i/lub opracowanie własnych)

Metody dydaktyczne:

dyskusja, analiza tekstów, metoda problemowa

Metody i kryteria oceniania:

Wykonanie wszystkich zadań realizowanych na zajęciach i zlecanych jako prace samodzielne i grupowe.

Prace na zaliczenie:

(1) praca grupowa: projekt badawczy zawierający: tytuł, spis treści, przegląd literatury z wykazem źródeł w stylu APA i metodyką badań (w formie pisemnej)

(2) projekt w 5-6 slajdach PP (prezentacja na zajęciach)

Uwagi:

gr.ćwiczeniowa I ZU/PC TPE 1

Nakład pracy studenta w semestrze zimowym 30 godzin, w tym:

Ćwiczenia - 15 godz.

Analiza materiałów źródłowych - 10 godz.

Przygotowanie pierwszej części projektu - 3 godz.

Przygotowanie prezentacji w PP - 2 godz.

Nakład pracy studenta w semestrze letnim 30 godzin.

ECTS - 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.