Badawczy projekt specjalnościowy - 1 [PC-2F-PS1]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 8
Przedmiot: | Badawczy projekt specjalnościowy - 1 [PC-2F-PS1] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 14:55 - 17:20
(sala nieznana) |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 31 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Kulesza | ||||||||||||
Literatura: |
1. Łobocki M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. Ibuk. 2. Ciechowska M., Szymańska M. (2017). Wybrane metody jakościowe w badaniach pedagogicznych. Cz. 1. Akademia Ignatianum, Kraków: Wydawnictwo WAM. 3. Pilch T., Bauman T. (2011). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. 4. Smolińska-Theiss B., Theiss W. (2009). Badania jakościowe – przewodnik po labiryncie. (W:) S. Palka (red.). Podstawy metodologii badań w pedagogice (s. 79–102). Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pozostała literatura w zależności od podjętego tematu badawczego. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
- analiza procedury postępowania badawczego zastosowanego w pracach licencjackich - przegląd metod opracowywania i prezentacji wyników badań zastosowanych w badaniach własnych studentów - przegląd typologii metod stosowanych w pedagogice - omówienie możliwości i ograniczeń badań jakościowych i ilościowych w odniesieniu do prezentowanych przez studentów przypadków - wyodrębnienie wiodącego problemu badawczego - proponowany temat badawczy: Jakość życia młodych dorosłych Polaków ze zróżnicowanymi potrzebami. Analiza literatury przedmiotu. - opracowanie w podgrupach pierwszej części projektu badawczego: 1) przegląd literatury teoretycznej i badań empirycznych, 2) metodyki badań: przedmiotu badań, celu/celów, problemów badawczych, ew. hipotez, kryteriów doboru grupy badawczej, metod, technik i narzędzi (dobór gotowych i/lub opracowanie własnych) |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, analiza tekstów, metoda problemowa |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wykonanie wszystkich zadań realizowanych na zajęciach i zlecanych jako prace samodzielne i grupowe. Prace na zaliczenie: (1) praca grupowa: projekt badawczy zawierający: tytuł, spis treści, przegląd literatury z wykazem źródeł w stylu APA i metodyką badań (w formie pisemnej) (2) projekt w 5-6 slajdach PP (prezentacja na zajęciach) |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa I ZU/PC TPE 1 Nakład pracy studenta w semestrze zimowym 30 godzin, w tym: Ćwiczenia - 15 godz. Analiza materiałów źródłowych - 10 godz. Przygotowanie pierwszej części projektu - 3 godz. Przygotowanie prezentacji w PP - 2 godz. Nakład pracy studenta w semestrze letnim 30 godzin. ECTS - 2 Link do zespołu na platformie Ms Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aO2X5Xkm61nO7TVFzHVapY5p17N0M3pkwWWPE3HyYFz41%40thread.tacv2/conversations?groupId=92fe47c7-6cea-4752-ac8d-7136e82a05f3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 1) prace zaliczeniowe powinny być umieszczane w plikach zespołu i dostępne dla prowadzącego 2) platforma służy indywidualnym konsultacjom 3) w trudnej sytuacji pandemicznej zajęcia odbywać się będą z wykorzystaniem platformy Teams. W dn. 14.11.2021 w godz. 11.20-14.00 zajęcia odbędą się w sali 3088 (APS, bud. C), włączona będzie platforma Ms Teams, aby osoby na kwarantannie mogły uczestniczyć w ćwiczeniach. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.