Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji - 1 [PW-5F-PJO1]
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji - 1 [PW-5F-PJO1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maja Wenderlich | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18. Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press. Halliwel S.,Teaching English in the Primary Classroom Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN. Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa. Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.13 Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press. Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42 Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Dodatkowo dostępne on-line: 1) Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę, 2) Gładysz J. (2014) Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę. 3) Udostępniane przez wykładowcę (systematycznie) skany wskazanych tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line. Literatura uzupełniająca: Harmer J. (2015) The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education. Zurer-Pearson B. (2013) Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III. 2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, oraz zależności niezbędnych dla procesu nabywania języka obcego. 3. Bilingwizm u dzieci. Popularne mity na temat dwujęzyczności. 3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu i klasach I-III 4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu i klasach I-III 5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji. 6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W ramach zaliczenia przedmiotu: 1) kolokwium; 2) aktywność i zaangażowanie na zajęciach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw III DMPW 1 Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 30h w tym praca z literaturą: 15h przygotowanie się do kolokwium: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.