Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PW-5F-PJO1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji - 1
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Przedmiot "Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji" koncentruje się na uczeniu się-nauczaniu języka obcego w kontekście podstaw wiedzy psychologicznej i pedagogicznej.

Metody i kryteria oceniania przedstawione na pierwszych zajęciach.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych oraz pracę pisemną podsumowującą zebrane doświadczenia w trakcie realizacji zajęć.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Predyspozycje rozwojowe we wczesnym dzieciństwie do uczenia się języka obcego. Sposoby uczenia się dzieci języka obcego w wybranych koncepcjach psychologicznych. Kompetencje językowe dziecka. Nauczyciel jako model kompetencyjny w uczeniu się spontanicznym i spontaniczno-reaktywnym dzieci. Strategie zabawowe i zadaniowe w uczeniu się języka przez dzieci. Warunki do nabywania kompetencji językowych dzieci w przedszkolu. Sposoby motywowania dzieci do uczenia się języka obcego. Teoria wieku krytycznego. Społeczne i kulturowe aspekty nauczania języków obcych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Teacher’s Guidebook a New Way of teaching concepts for English classes in primary schools grade 0-3

https://anewwayproject.weebly.com/project-results.html

Karpeta-Peć B. (2011). Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych.

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Kotarski R. (2017). Włam się do mózgu.

Halliwel S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Reilly V., Ward S.M. (2000). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards J.C., Rodgers T. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Języki obce w szkole.

Uzupełnieniem literatury są materiały udostępnione przez wykładowcę.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student /studentka zna i rozumie predyspozycje rozwojowe dzieci i uczniów do uczenia się języka obcego.

Student /studentka zna i rozumie sposoby uczenia się dzieci lub uczniów języka obcego w wybranych koncepcjach psychologicznych, kompetencje językowe dziecka lub ucznia, teorię wieku krytycznego, społeczne i kulturowe aspekty nauczania języków obcych, a także rolę nauczyciela w uczeniu się spontanicznym i spontaniczno-reaktywnym dzieci lub uczniów.

Student /studentka zna i rozumie strategie zabawowe i zadaniowe w uczeniu się języka obcego przez dzieci lub uczniów, warunki do nabywania kompetencji językowych dzieci w przedszkolu i w szkole oraz sposoby motywowania dzieci lub uczniów do uczenia się języka obcego.

Umiejętności

Student /studentka potrafi zaplanować działania na rzecz rozwoju własnych kompetencji językowych w zakresie języka obcego i pedagogicznych.

Student /studentka potrafi tworzyć środowisko uczenia się do nabywania kompetencji w zakresie języka obcego przez dzieci lub uczniów i rozwijać ich motywację do uczenia się.

Kompetencje społeczne

Student /studentka jest gotowy/gotowa do autorefleksji nad dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami pedagogicznymi i językowymi w obszarze języka obcego.

Student /studentka jest gotowy/gotowa do wspierania właściwych postaw dzieci lub uczniów wobec innej kultury i języka.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania przedstawione na pierwszych zajęciach.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maja Wenderlich
Prowadzący grup: Maja Wenderlich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Student pozna wszelkie prawidłowości dotyczące nauki języków obcych młodszych dzieci (przedszkolnych oraz szkolnych). Zdobędzie informacje o metodach nauki języka obcego w przedszkolu i klasach I-III.

W ramach zaliczenia przedmiotu:

1) kolokwium;

2) aktywność i zaangażowanie na zajęciach

Pełny opis:

1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III.

2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym

i wczesnoszkolnym, oraz zależności niezbędnych dla procesu nabywania języka obcego.

3. Bilingwizm u dzieci. Popularne mity na temat dwujęzyczności.

3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu i klasach I-III

4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu i klasach I-III

5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji.

6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Allwright, R.L. (1981), What do we want teaching materials for? (w:) ELT Journal 36 (1), 5-18.

Grundy, P. (1995). Beginners.Oxford: Oxford University Press.

Halliwel S.,Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. 2004: Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips, S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.13

Reilly, V. and S. M. Ward. 2000. Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Stasiak, H. (2000): Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt, 402-42

Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN

Dodatkowo dostępne on-line:

1) Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę,

2) Gładysz J. (2014) Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

3) Udostępniane przez wykładowcę (systematycznie) skany wskazanych tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line.

Literatura uzupełniająca:

Harmer J. (2015) The Practice of English Language Teaching Book with DVD Pack, Pearson Education.

Zurer-Pearson B. (2013) Jak wychować dziecko dwujęzyczne, Media rodzina.

Uwagi:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące.

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 30h

w tym praca z literaturą: 15h

przygotowanie się do kolokwium: 15h

Sumaryczna liczba punktow ECTS - 1

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ariadna Ciążela
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Student pozna prawidłowości dotyczące nauki języka obcego dzieci w przedszkolu i klasach I-III, oraz metody nauczania języka obcego dzieci na tych etapach.

W ramach zaliczenia przedmiotu:

1) przygotowanie scenariusza zajęć,

2) aktywność i zaangażowanie na zajęciach.

Pełny opis:

Nauczanie języka obcego w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej w Podstawie Programowej.

Prawidłowości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym a nauczanie języka obcego.

Wybrane metody i sposoby nauczania języka obcego w przedszkolu i klasach I-III.

Materiały dydaktyczne do nauki języka obcego w przedszkolu i klasach I-III.

Organizacja pracy w grupie i indywidualizacja pracy.

Dwujęzyczność u dzieci.

Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Basińska A. (2017). Teoria w pigułce. Warszawa: ORE.

Komorowska H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Komorowska H. (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Stasiak, H. (2000). Wpływ czynników emocjonalnych na dziecięcą akwizycję języka obcego. W: Kielar B. Z. i. in. (red.): Problemy komunikacji międzykulturowej. Lingwistyka, translatoryka, glottodydaktyka. Warszawa: Graf-Punkt.

Literatura uzupełniająca:

Szoptowicz M., Szulc-Kurpaska M., (2012) Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Uwagi:

Metody:

podająca i aktywizująca - praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15h - godziny kontaktowe

15h - przygotowanie do zajęć i zaliczenia zajęć

Punkty ECTS - 1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Ariadna Ciążela, Adamina Korwin-Szymanowska, Maja Wenderlich
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Przedmiot "Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji" obejmuje cztery główne komponenty: ogólny, językowy, psychologiczny i pedagogiczny.

Pełny opis:

Przedmiot "Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji" obejmuje cztery główne komponenty: ogólny, językowy, psychologiczny i pedagogiczny.

Komponent ogólny obejmuje poznanie się grupy, obserwowanie swojego procesu uczenia się w trakcie podejmowania wyzwań indywidulanych i grupowych oraz feedback i podsumowanie swojego rozwoju.

Komponent językowy koncentruje się na języku - czym jest język? Jak się rozwija? Co ma wspólnego ze słyszeniem, słuchaniem, przetwarzaniem słuchowym, mową? Jakie są koncepcje rozwoju języka? Język i mózg - jak to działa?

Komponent psychologiczny odwołuje się do języka w perspektywie psychologii rozwoju i psychologii różnic indywidualnych.

Natomiast komponent pedagogiczny koncentruje się na podstawie programowej jako wyznaczniku celów i treści kształcenia, obejmuje przykładowe metody nauczania-uczenia się języków obcych, omawia organizację przestrzeni uczenia się oraz wskazuje na problemu z uczeniem się języków obcych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Karpeta-Peć B. (2011). Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych.

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Kotarski R. (2017). Włam się do mózgu.

Halliwel S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Reilly V., Ward S.M. (2000). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards J.C., Rodgers T. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Języki obce w szkole.

Uzupełnieniem literatury są materiały udostępnione przez wykładowcę.

Uwagi:

Nakład pracy studenta:

- godziny kontaktowe: ćwiczenia - 30h

- praca z literaturą: 5

- przygotowanie się do zajęć: 10

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Adamina Korwin-Szymanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Przedmiot "Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji" koncentruje się na uczeniu się-nauczaniu języka obcego w kontekście podstaw wiedzy psychologicznej i pedagogicznej.

Metody i kryteria oceniania przedstawione na pierwszych zajęciach.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych oraz pracę pisemną podsumowującą zebrane doświadczenia w trakcie realizacji zajęć.

Pełny opis:

Przedmiot "Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji" obejmuje trzy główne komponenty: ogólny, psychologiczny i pedagogiczny osadzonych w kontekście uczenia się/nauczania języka obcego.

Komponent ogólny obejmuje poznanie się grupy, obserwowanie swojego procesu uczenia się w trakcie podejmowania wyzwań indywidualnych i grupowych oraz feedback i podsumowanie swojego rozwoju.

Komponent psychologiczny odwołuje się do języka w perspektywie psychologii rozwojowej i różnic indywidualnych. Natomiast komponent pedagogiczny koncentruje się na podstawie programowej jako wyznaczniku celów i treści kształcenia, obejmuje przykładowe metody nauczania-uczenia się języków obcych, omawia organizację przestrzeni uczenia się, materiały dydaktyczne, technologię oraz trudności w uczeniu się języków obcych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Karpeta-Peć B. (2011). Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych.

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Kotarski R. (2017). Włam się do mózgu.

Halliwel S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Reilly V., Ward S.M. (2000). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards J.C., Rodgers T. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Języki obce w szkole.

Uzupełnieniem literatury są materiały udostępnione przez wykładowcę.

Uwagi:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące, outdoorowe.

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 15h

- w tym praca z literaturą: 5

- przygotowanie się do zajęć: 10

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Adamina Korwin-Szymanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Przedmiot "Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji" koncentruje się na uczeniu się-nauczaniu języka obcego w kontekście podstaw wiedzy psychologicznej i pedagogicznej.

Metody i kryteria oceniania przedstawione na pierwszych zajęciach.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia realizowanych przez przedmiot w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych oraz pracę pisemną podsumowującą zebrane doświadczenia w trakcie realizacji zajęć.

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

- wyzwanie pisemne w formie rozwiązania indywidualnego przypadku - rozwiązanie case study w formule open book exam

- wyzwanie grupowe - przeprowadzenie warsztatu edukacyjnego.

Pełny opis:

Przedmiot "Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego na etapie wczesnej edukacji" obejmuje cztery główne komponenty: ogólny, językowy, psychologiczny i pedagogiczny osadzonych w kontekście uczenia się/nauczania języka obcego.

Komponent ogólny obejmuje poznanie się grupy, obserwowanie swojego procesu uczenia się w trakcie podejmowania wyzwań indywidualnych i grupowych oraz feedback i podsumowanie swojego rozwoju.

Komponent językowy zwraca uwagę na to, czym jest język, jakie są kompetencje językowe, jak kształtuje się język, jakie są koncepcje rozwoju języka.

Komponent psychologiczny odwołuje się do języka w perspektywie psychologii rozwojowej i różnic indywidualnych. Natomiast komponent pedagogiczny koncentruje się na podstawie programowej jako wyznaczniku celów i treści kształcenia, obejmuje przykładowe metody nauczania-uczenia się języków obcych, omawia organizację przestrzeni uczenia się, materiały dydaktyczne, technologię oraz trudności w uczeniu się języków obcych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Karpeta-Peć B. (2011). Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych.

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Kotarski R. (2017). Włam się do mózgu.

Halliwel S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Reilly V., Ward S.M. (2000). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards J.C., Rodgers T. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Języki obce w szkole.

Uzupełnieniem literatury są materiały udostępnione przez wykładowcę.

Uwagi:

Metody dydaktyczne: eksponujące, podające, praktyczne, aktywizujące, outdoorowe.

Godziny kontaktowe: ćwiczenia - 30h

- praca z literaturą: 20h

- przygotowanie się do zajęć: 30h

Sposób pomiaru efektów kształcenia:

- wyzwanie pisemne w formie rozwiązania indywidualnego przypadku - rozwiązanie case study w formule open book exam

- wyzwanie grupowe - przeprowadzenie warsztatu edukacyjnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Sylwia Krajza
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Student pozna prawidłowości dotyczące nauki języka obcego dzieci w przedszkolu i klasach I-III, oraz metody nauczania języka obcego dzieci na tych etapach.

W ramach zaliczenia przedmiotu:

1. Obecność i aktywność na zajęciach.

2. Wywiązywanie się z bieżących zadań.

Pełny opis:

1.Charakterystyka i funkcje podstawy programowej w kontekście organizowania i prowadzenia zajęć z języka obcego nowożytnego dla dzieci w przedszkolu i klasach I-III.

2.Charakterystyka prawidłowości rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym

i wczesnoszkolnym, oraz zależności niezbędnych dla procesu nabywania języka obcego.

3. Bilingwizm u dzieci. Popularne mity na temat dwujęzyczności.

3. Omówienie wybranych metod i sposobów pracy na lekcji języka obcego w przedszkolu i klasach I-III

4. Przygotowanie i dobór materiałów dydaktycznych do nauki języka obcego w przedszkolu i klasach I-III

5. Indywidualizacja pracy. Organizacja pracy w grupie, klasie zróżnicowanej. Wdrażanie efektywnych sposobów indywidualizacji pracy na lekcji.

6. Nowe technologie we wczesnym nauczaniu języka obcego.

Literatura:

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Halliwel S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Reilly V., Ward S.M. (2000). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards J.C., Rodgers T. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Języki obce w szkole.

Uzupełnieniem literatury są materiały udostępnione przez prowadzącą.

Uwagi:

Metody:

podająca i aktywizująca - praca z tekstem, analiza przykładów, praca w grupach, dyskusja

Nakład pracy studenta:

15h - godziny kontaktowe

15h - przygotowanie do zajęć i zaliczenia zajęć

Punkty ECTS - 1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)