Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Metodologia badań pedagogicznych ilościowych PC-5F-MBI
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Metodologia badań pedagogicznych ilościowych PC-5F-MBI
Zajęcia Semestr zimowy 2021/2022 (2021Z) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 11:40 - 13:15
sala 2202/2203
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2021-12-14 11:40 : 13:15 sala 2202/2203
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B
2021-12-21 11:40 : 13:15 sala 2202/2203
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B
2022-01-04 11:40 : 13:15 sala 2202/2203
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B
2022-01-11 11:40 : 13:15 sala 2202/2203
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B
2022-01-18 11:40 : 13:15 sala 2202/2203
Budynek biblioteczno-dydaktyczny B
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Karolina Jabłońska
Literatura:

Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą, Lublin: Wydawnictwo KUL

Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, Warszawa: PWN

Łobocki, M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Impuls

Łobocki, M. (2000) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls

Pilch, T., Bauman, T. (2001) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak

Góralski, A. (2000) Metod badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa: Universitas Rediviva

Zakres tematów:

- miejsce pedagogiki w dziedzinie nauk społecznych

- metodologia jako punkt wyjścia dla badań naukowych

- cechy poznania naukowego

- charakterystyka i specyfika badań społecznych

- badania ilościowe w pedagogice

- etapy procesu badawczego

- cel, problem, pytania badawcze

- zmienne, operacjonalizacja zmiennych, wskaźniki pomiaru

- próba badawcza - możliwości doboru badanych, błędy w doborze próby

- pomiar w badaniach ilościowych, trafność i rzetelność pomiaru

- metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach ilościowych - kryteria doboru

- struktura pracy naukowej, formatowanie, standardy APA w cytowaniu i bibliografii

- budowa kwestionariusza ankiety

- rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań i strukturze ankiety

- kodowanie danych ilościowych w arkuszu kalkulacyjnym i programie statystycznym

- analiza danych ilościowych

- konstruowanie raportów z badań ilościowych

- dyskusja wyników - jako odpowiedź na cechy poznania naukowego

- formy prezentacji wyników badań ilościowych

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

- wykład

- pogadanka

- pokaz z omówieniem

- problemowa

- zajęcia praktyczne

Metody i kryteria oceniania:

- obecność na zajęciach (min. 90%),

- aktywne uczestnictwo

- prace domowe (indywidualne i grupowe)

- kolokwium obejmujące zagadnienia omawiane na zajęciach i literaturę

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-TEA

Materiały do zajęć oraz prace domowe są publikowane i gromadzone w Zespole MS Teams do zajęć, do którego należy zapisać się wykorzystując kod: kr6uqiq

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.