Metodologia badań pedagogicznych ilościowych PC-5F-MBI
Semestr zimowy 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 4
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Metodologia badań pedagogicznych ilościowych PC-5F-MBI | |||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2021/2022 (2021Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | |||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: | Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. | ||
Liczba osób w grupie: | 18 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Karolina Jabłońska | |||
Literatura: |
Francuz, P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą, Lublin: Wydawnictwo KUL Babbie, E. (2008) Podstawy badań społecznych, Warszawa: PWN Łobocki, M. (2006) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Łobocki, M. (2000) Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków: Impuls Pilch, T., Bauman, T. (2001) Zasady badań pedagogicznych, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak Góralski, A. (2000) Metod badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa: Universitas Rediviva |
|||
Zakres tematów: |
- miejsce pedagogiki w dziedzinie nauk społecznych - metodologia jako punkt wyjścia dla badań naukowych - cechy poznania naukowego - charakterystyka i specyfika badań społecznych - badania ilościowe w pedagogice - etapy procesu badawczego - cel, problem, pytania badawcze - zmienne, operacjonalizacja zmiennych, wskaźniki pomiaru - próba badawcza - możliwości doboru badanych, błędy w doborze próby - pomiar w badaniach ilościowych, trafność i rzetelność pomiaru - metody, techniki i narzędzia stosowane w badaniach ilościowych - kryteria doboru - struktura pracy naukowej, formatowanie, standardy APA w cytowaniu i bibliografii - budowa kwestionariusza ankiety - rodzaje pytań kwestionariuszowych, błędy w formułowaniu pytań i strukturze ankiety - kodowanie danych ilościowych w arkuszu kalkulacyjnym i programie statystycznym - analiza danych ilościowych - konstruowanie raportów z badań ilościowych - dyskusja wyników - jako odpowiedź na cechy poznania naukowego - formy prezentacji wyników badań ilościowych |
|||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: - wykład - pogadanka - pokaz z omówieniem - problemowa - zajęcia praktyczne |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach (min. 90%), - aktywne uczestnictwo - prace domowe (indywidualne i grupowe) - kolokwium obejmujące zagadnienia omawiane na zajęciach i literaturę |
|||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa dla III DMPC-SUR Materiały do zajęć oraz prace domowe są publikowane i gromadzone w Zespole MS Teams do zajęć, do którego należy zapisać się wykorzystując kod: p9xm4bq |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.