Podstawy psychologii [PE-3F-PPY]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy psychologii [PE-3F-PPY] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 19:00
sala 3429/3430 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
sala 1115/1116 Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 51 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Hryniewicka | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Doliński, D., Strelau, J. (2016). Psychologia akademicka. Podręcznik akademicki. Gdańsk: GWP. 2. Gerrig R.J., Zimbardo P.G. (2011). Psychologia i życie. Wydanie nowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. Jankowska, M. (2008). Podstawy psychologii. Warszawa: Wydawnictwo UW. 3. Kosslyn S.M., Rosenberg R.S., (2006). Psychologia. Mózg. Człowiek. Świat, Znak, 2006. 4. Mietzel, G. (2011). Wprowadzenie do psychologii. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca 1. Augustynek A. (2019). Wprowadzenie do psychologii. Warszawa: Difin 2. Pilecka, W., Rudkowska, G. i Wrona, L. (red.),(2008). Podstawy psychologii. Podręcznik dla studentów kierunków nauczycielskich. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Definicja, przedmiot psychologii. Definicja i przedmiot psychologii jako dyscypliny naukowej, główne szkoły psychologiczne. Psychologiczne koncepcje człowieka. Neurobiologiczne podłoże procesów psychicznych i zachowań – zarys anatomii i funkcji mózgu. Procesy poznawcze. Wrażenia zmysłowe i percepcja. Procesy sensoryczne. Procesy uczenia się i pamięci. Uwaga. Myślenie i rozwiązywanie problemów. Inteligencja. Popędy i procesy motywacyjne. Procesy emocjonalne i motywacyjne. Zaburzenia w regulacji emocji z perspektywy psychospołecznej i biologicznej. Biologiczne i psychologiczne aspekty stresu. Osobowość i różnice indywidualne. Determinanty różnic indywidualnych. Zdolności i uzdolnienia. Temperament jako biologiczny składnik osobowości. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja multimedialna |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny w formie testu wielokrotnego wyboru, obejmujący materiał realizowany zarówno na wykładach, jak i ćwiczeniach oraz zdobyty samodzielnie zgodnie ze wskazaniami przekazanymi podczas 1-szych zajęć organizacyjnych. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Metody pracy: wysłuchanie wykładu., praca z tekstem źródłowym, dyskusja tematyczna. Godziny kontaktowe (wykład) 24 godz. Przygotowanie się do egzaminu 30 godz. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.