Pedagogika specjalna [PC-5F-PES]
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Pedagogika specjalna [PC-5F-PES] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Ln]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 10:30 - 12:55
(sala nieznana)
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 10:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Wereszka | ||||||||||||||||
Literatura: |
Wykład i ćwiczenia (literatura obowiązkowa) Chrzanowska, I. (2020). Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls". (IBUK Libra) Wykład i ćwiczenia (literatura uzupełniająca) Cytowska, B., Winczura, B. (2014). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) Niedbalski, J. (2019). Niepełnosprawność i osoby z niepełnosprawnością. Od pasywności i wykluczenia do aktywności życiowej i integracji. Łódź: Wydawnictwo UŁ. Obuchowska, I. (red.). (2008). Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne S.A. Sahaj, T. (2013). Niepełnosprawni i niepełnosprawność w mediach. Warszawa: Instytut Rozwoju Służb Społecznych. Smith, D. D. (2009). Pedagogika specjalna. T. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN S. A. (IBUK Libra) Sowa, J. (2017). Proces rehabilitacji: teoria i praktyka. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE. Zaorska, M. (2015). Niepełnosprawność sprzężona: wybrane zagadnienia teorii i praktyki pedagogicznej. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Zawiślak, A. (2009). Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. (IBUK Libra) |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Normalizacja warunków życia i dostosowanie środowiska jako element wyrównywania szans osób z niepełnosprawnością. - Środowisko rodzinne osób chorych przewlekle i niepełnosprawnych. - Organizacyjne i dydaktyczne aspekty kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Rola pedagoga specjalnego jako nauczyciela wspierającego kształcenie. Kompetencje profesjonalne pedagoga specjalnego. - Wybrane metody i techniki pracy dydaktycznej, wychowawczej, terapeutycznej w warsztacie pracy pedagoga specjalnego. - Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia zdolnego. - Specjalne potrzeby edukacyjne i rehabilitacyjne ucznia z niepełnosprawnością wielozakresową. - Sieroctwo społeczne w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej. - Wybrane rozwiązania w zakresie rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością. - Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą jako aspekty andragogiki i gerontologii specjalnej. - Twórcza aktywność osób z niepełnosprawnością. - Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr. ćwiczeniowa I ZM/PC-2 https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aBkcrSqYtKyYP05lBNje3ftfzZvhV_FoGW96RmbQWtlc1%40thread.tacv2/conversations?groupId=6b1969c3-a15c-4ecb-87f4-4d2da9a1a89d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.