Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 4
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022 [2021Zn]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 15:45 - 18:10
sala 3412 Budynek z aulami C jaki jest adres?
jednokrotnie, niedziela (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 15:40
sala 3412 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 33 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Cichoń-Piasecka | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura dodatkowa: Cialdini,R.(2016). Wywieranie wpływu na ludzi.Teoria i praktyka. Gdańsk. Kuś, G.(2012). Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Warszawa. Leary, M. (2003). Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji. Gdańsk. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI PRZEDMIOTU: Proces komunikacji - jak przekazujemy, jak rozumiemy informacje. Język jako podstawowe medium komunikacyjne. Prezentacyjna funkcja języka w procesie komunikacyjnym. Słuchanie jako podstawowa umiejętność w komunikowaniu się z innymi - słuchanie aktywne, empatyczne, otwarte. Bariery utrudniające słuchanie. Cztery rodzaje ekspresji - obserwacje,myśli, uczucia, potrzeby.Budowanie pełnych komunikatów. Analiza transakcyjna Erica Berne`a. Terytoria i strefy. Język ciała, czyli co można wyczytać z naszych gestów. Natura autoprezentacji. Oddziaływania interpersonalne. Budowanie poczucia własnej wartości. Umiejętność wzbudzania sympatii - kompetencje, wiarygodność, autorytet, postawa moralna. Ukryte programy i ich funkcje. Postawy życiowe - typ bierny, manipulujący, agresywny i asertywny w radzeniu sobie z konfliktem. Trening asertywności. Asertywne cele, ekspresja, słuchanie. Asertywne rozwiązywanie konfliktów. Wywieranie wpływu na innych. Skuteczne i nieskuteczne strategie wpływania na innych. Sztuka motywowania. Rola lidera grupy zadaniowej. Nauczyciel jako menedżer klasy. Style zarządzania klasą. Źródła sukcesu lub porażki w komunikowaniu się nauczyciela z klasą. |
||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
metody asymilacji wiedzy, problemowe, aktywizujące, gier dydaktycznych, metoda sytuacyjna |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone metodami asymilacji wiedzy, problemowymi, metodami aktywizującymi i gier dydaktycznych. Zaliczenie uzyskuje student na podstawie uczestnictwa i aktywności na ćwiczeniach oraz uzyskania pozytywnego wyniku z testu kompetencyjnego, zawierającego pytania zamknięte i otwarte z zakresu treści omawianych na zajęciach. |
||||||||||||
Uwagi: |
gr. warsztatowa I ZM/PW-2 Zajęcia prowadzone metodami asymilacji wiedzy, problemowymi, metodami aktywizującymi i gier dydaktycznych Student zalicza przedmiot na podstawie wymaganej ustawowo liczby godzin obecności na zajęciach, aktywności oraz uzyskania co najmniej 51% punktów z testu kompetencyjnego. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.