Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2021/2022
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 25
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/2022 [2021Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 25 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Patrycja Jurkiewicz | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Rosenberg M.B. (2014). W świecie porozumiewania się bez przemocy. Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND Dariusz Syska Clayton M. (2011). Techniki wywierania wpływu, czyli jak skutecznie osiągać zamierzone cele. Warszawa: Wydawnictwo Edgar Mayer R. (2018). Jak wygrać każde negocjacje nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem. Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes Ogonowska A. (2016). Komunikacja i porozumienie. Sztuka bycia razem, tworzenia więzi i rozwiązywania konfliktów. Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne Bernstein A. J. (2013). Emocjonalne wampiry. Rozpoznaj wampiry i naucz się z nimi walczyć. Poznań: Wydawnictwo Dom Wydawniczy Rebis Carbonell David (2017). W pułapce niepokoju. Jak przechytrzyć własny mózg i przestać się zamartwiać. Krakw: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pease A., Pease B., (2019). Mowa ciała. Poznań: Wydawnictwo Dom Wydawniczy Rebis Literatura uzupełniająca: Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki. Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa. McKay, M.,Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP. Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog. Mellibruda, J. (2003). Ja, ty, my. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
TREŚCI: 1. Kształtowanie procesu grupowego (autoprezentacja, uważne słuchanie i zapamiętywanie informacji o innych, integracja grupy); 2. Komunikacja werbalna i niewerbalna w kreowaniu relacji społecznych; 3. Przyczyny nieporozumień i sposoby radzenia sobie z nimi; 4. Techniki wpływu społecznego w kontekście realizacji celów grupowych i indywidualnych; 5. Negocjacje, czyli osiąganie kompromisu bez poczucia straty; 6. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i radzenia sobie z wampirami energetycznymi w życiu codziennym, studenckim i zawodowym; 7. Obniżanie lęku i napięcia w obliczu nowych sytuacji i wyzwań życiowych. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: podające, problemowe, eksponujące, praktyczne |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA • ocena jakości wykonania zadań dotyczących poszczególnych treści programowych, • ocena jakości przygotowania projektu zespołowego (forma dowolna - prezentacja multimedialna, film, etc.) i scenariusza warsztatu; • ocena umiejętności analizy wskazanych materiałów adekwatnych do tematyki zajęć. Warunki zaliczenia: obecność na zajęciach, aktywność, terminowe wykonanie jednej pracy zespołowej. Praca zespołowa będzie polegała na przygotowaniu prezentacji, filmu (forma dowolna) w zakresie tematyki ujętej w treściach programowych przedmiotu. Każdy zespół jest zobowiązany do opracowania scenariusza prezentowanego warsztatu. Wszyscy członkowie grupy będą proszeni również o określenie mocnych i słabych stron prezentacji (lub innych form przekazu) każdego zespołu. |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćw I DZPE 4 NAKŁAD PRACY STUDENTA: Godziny kontaktowe (ćwiczenia) 15 godzin Przygotowanie do zajęć, lektury 8 godzin Przygotowanie do zaliczenia na ocenę 7 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.