Pedagogika przedszkolna [PW-5F-PPR]
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Pedagogika przedszkolna [PW-5F-PPR] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Emilia Gogacz | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Gruszczyk-Kolczyńska, E (red). (2014). Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu. Kraków: Bliżej przedszkola Klim-Klimaszewska, A. (2010). Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa. Warszawa: Instytut wydawniczy Erica Schaffer, R. H. (2004). Psychologia dziecka. Warszawa: Wydawnictwo PWN Lubowiecka. J. (1999). Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola. Warszawa: WSIP Dokumenty regulujące prace placówek oraz pracę nauczyciela • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tekst jednolity: Dz.U. 2020 r., poz. 1327) • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela ( tekst jednolity Dz.U 2019 r., poz. 2215 ) • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe • Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych • Ustawa z dnia 12 kwietnia 2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami Literatura uzupełniająca: Gąstół., A. i Jegier, A. (2012). Mój złośnik. Warszawa: Wydawnictwo Difin Rozporządzenia - akty jednorazowe Rozporządzenia dotyczące nauczycieli Rozporządzenia w sprawie organizacji szkół i placówek |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wychowanie przedszkolne we współczesnym systemie oświaty – wprowadzenie Blok I Biopsychiczne podstawy wychowania przedszkolnego (wybrane zagadnienia) Emocje w życiu dziecka, ich istota i funkcja - informacje wprowadzające Emocje przedszkolaka w praktyce Adaptacja dziecka do warunków przedszkola Rozwijanie umiejętności społecznych starszych przedszkolaków Blok II Podstawy funkcjonowania przedszkola Organizacja środowiska przedszkolnego Działalność pedagogiczna przedszkolna Treści programowe wychowania w przedszkolu Nauczyciel wychowania przedszkolnego Współpraca z rodzicami i specjalistami dziecka w okresie przedszkolnym - podsumowanie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: praca w grupach, dyskusja dydaktyczna, burza mózgów, praca z tekstem, filmy, praca w zespołach online |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - opracowanie zagadnienia (w formie prezentacji multimedialnej) w małych podgrupach na wskazany przez Wykładowcę temat; - obecność i aktywne uczestnictwo w pracy i dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena z kolokwium |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zajęcia ze Studentami będą prowadzone w trybie zdalnym, synchronicznie zgodnie z wyznaczonym terminarzem zajęć z wykorzystaniem aplikacji MS Teams. Terminy zajęć zostały wprowadzone do kalendarza we wspomnianej już aplikacji. Poprzez wybór konkretnego terminu spotkania należy dołączyć do zajęć. Poniżej zamieszczam link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a2561d4fedc424a7b9888dfb042c7827e%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=54135fd0-7ae6-44ba-accd-461909e156b3&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Studenci mają możliwość kontaktu z Wykładowcą drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl lub aplikacji Teams w czasie wyznaczonych dyżurów. Nakład pracy Studenta: Godziny kontaktowe ćwiczenia: 30 h Przygotowanie studenta do zajęć, lektura (ćw): 15 godzin Przygotowanie prezentacji (ćw): 15 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS – 4 (łącznie ćwiczenia i wykłady) |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.