Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży [PC-5F-PDK]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 9
Przedmiot: | Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży [PC-5F-PDK] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 15:20 - 16:55
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Siedler | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Kołakowski (red.) (2014). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. Wolańczyk ,T., Komender, J. (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa: PZWL. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Kołakowski, A., Wolańczyk, T., Pisula, A., Skotnicka, M., Bryńska, A. (2007). ADHD-zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Gdańsk: GWP. Klasyfikacja diagnostyczna DC:0-3R (2005). Oficyna wydawnicza „Fundament”, s.47 – 62 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Ćwiczenia: 1) Zaburzenia zachowania w tym: zachowania opozycyjno-buntownicze, Agresja i przemoc (w tym agresja elektroniczna). Kołakowski (red.) (2014). Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. Wolańczyk ,T., Komender, J. (2005). Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa: PZWL. 2) Zespół nadpobudliwości psychoruchowej Kołakowski, A., Wolańczyk, T., Pisula, A., Skotnicka, M., Bryńska, A. (2007). ADHD-zespół nadpobudliwości psychoruchowej. Gdańsk: GWP. 3) Zaburzenia lękowe (m.in. lęk separacyjny, fobie). Klasyfikacja diagnostyczna DC:0-3R (2005). Oficyna wydawnicza „Fundament”, s.47 – 62. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Cierpiałkowska,L., Sęk,H. (2016). Psychologia kliniczna. Warszawa: PWN, 305 – 320, 347 – 364. 4) Zaburzenia nastroju (m.in. depresja), próby samobójcze. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Rola, J. (2001). Depresja u dzieci, Kraków: Wydawnictwo ”Impuls”. Goodman, R., Scott, S. Psychiatria dzieci i młodzieży. Wydawnictwo Medyczne Urban & Partner, Wrocław 2000. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodziezy. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA 5) Zaburzenia odżywiania. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Jablow, M. (2000). Anoreksja, bulimia, otyłość. Gdańsk:GWP. Kendall, P. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, Gdańsk:GWP. Józefik B. (1992). Anorekscja i bulimia. Kraków:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 6) Uzależnienia - koncepcje i modele uzależnień, rodzaje i symptomy uzależnień (uzależnienia od środków psychoaktywnych i mediów elektronicznych). Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodziezy. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA 7) Stres i sytuacje kryzysowe w okresie dzieciństwa i adolescencji: przyczyny, mechanizmy powstawania, objawy, sposoby radzenia sobie z nimi. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodziezy. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA Kendall, P.,C., (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne, Gdańsk: GWP. 8) Formy wsparcia psychologicznego dzieci i młodzieży. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L., Borkowska, A. (2020). Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN SA. Kendall, P.,C., (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne, Gdańsk: GWP. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
praca w grupach, krótkie prace pisemne, analiza studium przypadku, dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium: 20 pytań jednokrotnego wyboru, próg zaliczenia 60 % poprawnych odpowiedzi |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DMPC 9 Zajęcia odbywają się online z wykorzystaniem aplikacji Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac7693bcb0ce5496da3a8bb45719b0177%40thread.tacv2/conversations?groupId=0a21a744-4a13-4cf6-b773-20cf79c49c55&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.