Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 24
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 24 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana) |
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Zadrożna | ||||||||||||||||
Literatura: |
Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS. Literatura uzupełniająca: Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog Rosenberg M.B. (2014). W świecie porozumiewania się bez przemocy. Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND Dariusz Syska Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Wstęp do zajęć. Ustalenie bezpiecznych zasad pracy w grupie. Integracja grupy, zapoznanie z członkami grupy oraz przedstawienie siebie - swoich zainteresowań, upodobań. Elementy autoprezentacji. - Zasady tworzenia kontraktu grupowego. Sformułowanie kontraktu grupowego. Ćwiczenia mające na celu pogłębienie samopoznania i samoświadomości uczestników. Ćwiczenia obniżające lęk i napięcie. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach. - Komunikacja werbalna i niewerbalna. Modele komunikacji. Uważne i nieoceniające słuchanie. Błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. Komunikat „Ja”. -Analiza i praca własna nad sposobami komunikowania się. Kształtowanie autorefleksji oraz uważności na siebie i innego człowieka. elementy „Porozumienia bez Przemocy” (NVC) Marshalla Rosenberga -Zasady i ograniczenia kontaktu z grupą oraz z drugim człowiekiem online. Wypracowanie efektywnych sposobów komunikowania się online oraz nauki zdalnej. Znaczenie komunikacji w budowania grupy. -Podsumowanie zajęć, ewaluacja zajęć |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja/wykład prowadzącego Dialog dydaktyczny, Dyskusja dydaktyczna, Burza mózgów, Zadania indywidualne i grupowe. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność na zajeciach aktywność podczas zajęć wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych |
||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa I DMPY 3B Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju, zajęcia będą realizowane w formie zdalnej za pomocą aplikacji Teams. Link do grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adc928a724a52488fb2a403425ebdfb04%40thread.tacv2/conversations?groupId=b88e681d-4255-4193-8470-fe0b56cf2230&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.