Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 24

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztaty umiejętności interpersonalnych AK-0F-WUI
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020Z) (zakończony)
Laboratorium/warsztaty (LAB), grupa nr 24 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Aleksandra Zadrożna
Literatura:

Jamrożek, B i Sobczak, J. (2000). Komunikacja interpersonalna. Wydawnictwo Empi.

Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wydawnictwo APS.

Literatura uzupełniająca:

Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa

Nęcka, E., Orzechowski, J., Słabosz, A., Szymura, B. (2005). Trening twórczości. Gdańsk: GWP

Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog

Rosenberg M.B. (2014). W świecie porozumiewania się bez przemocy. Podkowa Leśna: Wydawnictwo MiND Dariusz Syska

Stewart J., Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, PWN

Zakres tematów:

- Wstęp do zajęć. Ustalenie bezpiecznych zasad pracy w grupie. Integracja grupy, zapoznanie z członkami grupy oraz przedstawienie siebie - swoich zainteresowań, upodobań. Elementy autoprezentacji.

- Zasady tworzenia kontraktu grupowego. Sformułowanie kontraktu grupowego. Ćwiczenia mające na celu pogłębienie samopoznania i samoświadomości uczestników. Ćwiczenia obniżające lęk i napięcie. Dzielenie się informacjami o sobie w bezpiecznych warunkach.

- Komunikacja werbalna i niewerbalna. Modele komunikacji. Uważne i nieoceniające słuchanie. Błędy komunikacyjne. Mocne i słabe strony własnych kompetencji komunikacyjnych. Komunikat „Ja”.

-Analiza i praca własna nad sposobami komunikowania się. Kształtowanie autorefleksji oraz uważności na siebie i innego człowieka. elementy „Porozumienia bez Przemocy” (NVC) Marshalla Rosenberga

-Zasady i ograniczenia kontaktu z grupą oraz z drugim człowiekiem online. Wypracowanie efektywnych sposobów komunikowania się online oraz nauki zdalnej. Znaczenie komunikacji w budowania grupy.

-Podsumowanie zajęć, ewaluacja zajęć

Metody dydaktyczne:

Prezentacja/wykład prowadzącego

Dialog dydaktyczny,

Dyskusja dydaktyczna,

Burza mózgów,

Zadania indywidualne i grupowe.

Metody i kryteria oceniania:

obecność na zajeciach

aktywność podczas zajęć

wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych

Uwagi:

gr warsztatowa I DMPY 3B

Ze względu na sytuację epidemiologiczną w kraju, zajęcia będą realizowane w formie zdalnej za pomocą aplikacji Teams.

Link do grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adc928a724a52488fb2a403425ebdfb04%40thread.tacv2/conversations?groupId=b88e681d-4255-4193-8470-fe0b56cf2230&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.