Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 13

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 13 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Krzysztof Grala
Literatura:

1. Aronson, E., Wilson, T., Akert, R. M. (1997). Psychologia społeczna: serce i umysł. Wyd. Poznań: Zysk i S-ka.

2. Briers, S. (2011). Pokonaj depresję, stres i lęk, czy terapia poznawczo-behawioralna w praktyce. Wyd. Edgard, seria wyd.: Samo Sedno.

3. Eiffert, G., H., McKay, M., Forsyth, J. P. (2008). O złości inaczej. Jak żyć pełnią życia i w zgodzie z własnymi uczuciami. Gdańsk: Wyd.: anWero.

4. Ellis, A., Tafrate, R., Ch. (1999). Jak opanować złość, zanim ona opanuje ciebie? Poznań: Wyd.: Media Rodzina.

5. Faber A., Mazlish E. (2012). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd.: Media Rodzina.

6. Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot: Wyd. Smak Słowa.

7. Lilienfeld, S. O, Lynn, S. J., Ruscio, J. Beyerstein, B. L. (2011). "Pięćdziesiąt wielkich mitów psychologii popularnej". Warszawa - Stare Groszki: Wyd. Cis.

8. McKay, M., Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP.

9. Sikorski, W. (2014). Socjoterapia w praktyce psychopedagogicznej. Oficyna wydawnicza PWSZ Nysa, 2014.

10. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wyd. APS.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne: wprowadzenie w tematykę zajęć, przedstawienie warunków zaliczenia zajęć, krótkie omówienie treści kolejnych zajęć, przedstawienie metod i efektów kształcenia oraz literatury przedmiotu.

Ustalenie kontraktu zajęć.

2. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia.

3. Nieśmiałość i lęk społeczny: czym są i jak można sobie z nimi radzić.

4. Komunikacja interpersonalna - wprowadzenie: czym jest, jakie są jej typy, fakty i mity nt. komunikacji oraz wstępna ocena własnych umiejętności komunikacyjnych.

5. Komunikacja interpersonalna - cz. II - aktywne słuchanie: czym jest i jak się go nauczyć.

6. Komunikacja interpersonalna - cz. III - rozwiązywanie konfliktów i asertywna komunikacja.

7. Stereotypy i uprzedzenia, polaryzacja polityczna i konflikty na tle politycznym - jak powstają i jak można je redukować.

8. Blaski i cienie edukacji zdalnej i zajęć on-line.

Metody dydaktyczne:

1. Prezentacja multimedialna.

2. Mini-wykład.

2. Burza mózgów.

3. Dyskusja dydaktyczna.

4. Filmik edukacyjny.

5. Formy pracy: indywidualna i grupowa.

6. Praca zdalna: praca studentów na kanale ogólnym oraz podkanałach.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie: zaliczenie (zal.)

Podstawa zaliczenia: obecność i aktywność na zajęciach

Obecność i rozliczanie nieobecności:

- obecność obowiązkowa,

- 1 nieusprawiedliwiona nieobecność – dopuszczalna,

- 3 nieobecności – brak zaliczenia zajęć.

Formy weryfikacji obecności i aktywności studentów:

- zaznaczanie przez studentów swojej obecności na listach tworzonych przez prowadzącego w aplikacji Microsoft Forms (listy obecności),

- weryfikacja efektów pracy studentów poprzez rozmowę i dyskusję z nimi,

- konsultowanie ze studentami toku i wytworów ich pracy na podkanałach.

Uwagi:

Grupa warsztatowa I DMPC 11

UWAGA: oto link do zespołu "Warsztaty umiejętności interpersonalnych gr 13 (warsztatowa 11) [I DMPC]" w aplikacji "Microsoft Teams":

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a73506ee456d4458d83fe1d79ebbe4ec9%40thread.tacv2/conversations?groupId=d1082bf7-0789-4c50-a6b7-1b2c5e473741&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)