Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI]
Semestr zimowy 2020/2021
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 13
Przedmiot: | Warsztaty umiejętności interpersonalnych [AK-0F-WUI] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020Z]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
każdy piątek, 8:00 - 9:35
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Krzysztof Grala | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Aronson, E., Wilson, T., Akert, R. M. (1997). Psychologia społeczna: serce i umysł. Wyd. Poznań: Zysk i S-ka. 2. Briers, S. (2011). Pokonaj depresję, stres i lęk, czy terapia poznawczo-behawioralna w praktyce. Wyd. Edgard, seria wyd.: Samo Sedno. 3. Eiffert, G., H., McKay, M., Forsyth, J. P. (2008). O złości inaczej. Jak żyć pełnią życia i w zgodzie z własnymi uczuciami. Gdańsk: Wyd.: anWero. 4. Ellis, A., Tafrate, R., Ch. (1999). Jak opanować złość, zanim ona opanuje ciebie? Poznań: Wyd.: Media Rodzina. 5. Faber A., Mazlish E. (2012). Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Poznań: Wyd.: Media Rodzina. 6. Haidt, J. (2014). Prawy umysł. Dlaczego dobrych ludzi dzieli religia i polityka? Sopot: Wyd. Smak Słowa. 7. Lilienfeld, S. O, Lynn, S. J., Ruscio, J. Beyerstein, B. L. (2011). "Pięćdziesiąt wielkich mitów psychologii popularnej". Warszawa - Stare Groszki: Wyd. Cis. 8. McKay, M., Davis, M., Fanning, P. (2018). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Sopot: GWP. 9. Sikorski, W. (2014). Socjoterapia w praktyce psychopedagogicznej. Oficyna wydawnicza PWSZ Nysa, 2014. 10. Zabłocka-Żytka, L., Hintze, B., Sokołowska, E., Kluczyńska, S. (2011). Ćwiczenia z podstawowych umiejetnosci pomagania. W: B. Weigl, (red.) Psychologia rozwoju i podstawy pomagania. Teoria – ćwiczenia – praktyka (s. 91-162). Warszawa: Wyd. APS. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne: wprowadzenie w tematykę zajęć, przedstawienie warunków zaliczenia zajęć, krótkie omówienie treści kolejnych zajęć, przedstawienie metod i efektów kształcenia oraz literatury przedmiotu. Ustalenie kontraktu zajęć. 2. Wzajemne poznawanie się i integracja grupy: ćwiczenia. 3. Nieśmiałość i lęk społeczny: czym są i jak można sobie z nimi radzić. 4. Komunikacja interpersonalna - wprowadzenie: czym jest, jakie są jej typy, fakty i mity nt. komunikacji oraz wstępna ocena własnych umiejętności komunikacyjnych. 5. Komunikacja interpersonalna - cz. II - aktywne słuchanie: czym jest i jak się go nauczyć. 6. Komunikacja interpersonalna - cz. III - rozwiązywanie konfliktów i asertywna komunikacja. 7. Stereotypy i uprzedzenia, polaryzacja polityczna i konflikty na tle politycznym - jak powstają i jak można je redukować. 8. Blaski i cienie edukacji zdalnej i zajęć on-line. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
1. Prezentacja multimedialna. 2. Mini-wykład. 2. Burza mózgów. 3. Dyskusja dydaktyczna. 4. Filmik edukacyjny. 5. Formy pracy: indywidualna i grupowa. 6. Praca zdalna: praca studentów na kanale ogólnym oraz podkanałach. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: zaliczenie (zal.) Podstawa zaliczenia: obecność i aktywność na zajęciach Obecność i rozliczanie nieobecności: - obecność obowiązkowa, - 1 nieusprawiedliwiona nieobecność – dopuszczalna, - 3 nieobecności – brak zaliczenia zajęć. Formy weryfikacji obecności i aktywności studentów: - zaznaczanie przez studentów swojej obecności na listach tworzonych przez prowadzącego w aplikacji Microsoft Forms (listy obecności), - weryfikacja efektów pracy studentów poprzez rozmowę i dyskusję z nimi, - konsultowanie ze studentami toku i wytworów ich pracy na podkanałach. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Grupa warsztatowa I DMPC 11 UWAGA: oto link do zespołu "Warsztaty umiejętności interpersonalnych gr 13 (warsztatowa 11) [I DMPC]" w aplikacji "Microsoft Teams": https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a73506ee456d4458d83fe1d79ebbe4ec9%40thread.tacv2/conversations?groupId=d1082bf7-0789-4c50-a6b7-1b2c5e473741&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.